2020-11-23, 18:53
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Det faktum att de beviljades snabb granskning är lovande.
SCOTUS nästa!
Det är praxis när det gäller valrelaterade ärenden. Det är påskyndade ärenden.
A motion for expedited hearing or an emergency motion is filed whenever movants, in order to avoid irreparable harm, need the requested relief in less time than is normally required by the Court to receive and consider a response.
2020-11-23, 18:54
Medlem
happyhippoxs avatar
-
Senast redigerad av happyhippox 2020-11-23 kl. 19:17.
2020-11-23, 18:55
Medlem
Nixters avatar
Uppdatering Sidney Powell

Jag sa något liknande häromdagen. Antar att jag hade rätt, igen.

Advokat Sidney Powell har i flera uttalande presenterat att hon skall leta fram var och en av de som varit med i detta "pay for play scheme" med avsikt att väcka kriminella rättegångar.

Powell kommer att använda bevis som avslöjar brott i hennes civilrättsliga mål och hänvisa allt till District Attorneys och hennes tidigare kollegor vid DOJ (Department of Justice). Detta mina vänner är Episkt, Powell har över 350 vunna federala case som Åklagare hon känner alla och vet till vilka hon kan passa dessa ärenden

Förklarar också varför Trump Legal inte är med i denna process.

...för att göra detta ännu mer roligt skall de första tre casen (som jag förstår det) lämnas in på BLACK FRIDAY

#Fightback
#TeamSidney
2020-11-23, 19:00
Medlem
Nixters avatar
OBS! EN VINST RÄCKER

Team Trump (Rudy & Co) behöver bara EN vinst i en federal domstol för att dammen skall spricka och skapa en fullkomlig kaskad av vinster. Anledningen.. De flesta av fallen handlar om samma typ av klagan.

Vinner man en kommer dess argument till vinst att kunna citeras av andra domstolar i olika jurisdiktioner.

#gofreedom
#fightback
2020-11-23, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Uppdatering Pennsylvania

-Third Circut Court beviljar snabb översyn av Trump-fallet.
-Trump team skall lämnas in idag senast kl. 16.00.
-Demokraterna har fram till i morgon kl. 16.00 att svara

Det faktum att de beviljades snabb granskning är lovande.
SCOTUS nästa!
Min fetning...
Det är väl inte direkt demokraterna som är part i målet?
Snarare är det väl delstaten?

Som jag förstår det så är det ur Trump-sidans perspektiv https://en.wikipedia.org/wiki/Matthew_W._Brann
som är den "stora busen".
En republikansk domare, tillsatt av Barack Obama...

/T
2020-11-23, 19:05
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Debatten kring valfusket i USA är otroligt stor och kan påverka framtiden rejält, även för Sverige. Att SR, SVT, svensk MSM etc väljer att inte rapportera om vad som sker är minst sagt talande för hur styrda de är.
Vi får väl vara evigt tacksamma över att SVT med fler inte bara okritiskt återger konspirationsteorier som består av ett sammelsurium av ihopfantiserade berättelser. För vissa verkar det normalt att okritiskt köpa allt som påstås på okända twitterkonton utan vidare hänvisning, eller i timslånga Youtubeklipp från konspiratonsteoretiker. Det har gått flera veckor och de där tunga bevisen finns helt enkelt inte. De påstås snart komma, men det skjuts fram hela tiden. Men det verkar helt normalt i konspirationsteoretikernas värld. "Om några dagar, då jäklar - BOOOM!". Det skulle vara bedrövligt om SVT inte har högre krav på bevis än så innan de återger något.
2020-11-23, 19:06
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
När valresultatet är certifierat är valfusket fullbordat.

Exakt. Team Trump väntar ju på detta. Gretchen när hon signerar gör sig skyldig till brott innan dess har hon haft en roll där hon skall se till att valet hanterats rätt, därefter är hon medskyldig.. Har hon dessutom varit med på Dominion payroll och eller något liknande blir det fängelse utan att passera gå.

Så hoppas tokan-Gretchen certifierar, ja det är ju då man kan stämma.

Den där staten fullständigt dryper av bevismaterial.
2020-11-23, 19:10
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Min fetning...
Det är väl inte direkt demokraterna som är part i målet?
Snarare är det väl delstaten?

Som jag förstår det så är det ur Trump-sidans perspektiv https://en.wikipedia.org/wiki/Matthew_W._Brann
som är den "stora busen".
En republikansk domare, tillsatt av Barack Obama...

/T

du menar att det är en skillnad ?

Stora busen, en politiskt tillsatt domare, helt ointressant, en transportsträcka. Men det vet du väl ? Skulle Team Trump vinna skulle ju Demokraterna överklaga. Så detta landar högst upp.

Glöm nu inte EN vinst och dammarna rämnar i alla stater. Team Trump har definitivt segervittring nu.

Vi.Kommer.Vinna!
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Men det kommer att visa sig. Krebs blev inte sparkat utan anledning. En myndighet där den part (Dominion och Smartmatic) som ska uppfylla säkerhetskraven sitter med i styrelsen för den myndighet som ska kontrollera den. Dessutom finns också kopplingar till främmande makt i dessa företag.

Du ser inget märkligt med det?
Dominion och Smartmatic sitter inte i styrelsen för CISA.
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
https://www.youtube.com/watch?v=aCghQCDHgTU

Dominion ska tydligen ha vägrat att vittna, och istället skaffat sig en massa advokater. Om det stämmer är det inte riktigt så ett "oskyldigt" företag beter sig.
Trump har väl också advokater?

Hur menar du "vägrat att vittna"? Om de blir kallade till någon rättslig förhandling så vittnar de säkert. Men att sitta ner med foliehattar som gör allt för att Trump ska vinna kanske inte ger något?
2020-11-23, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Helt fel. Till att börja med var det Pennsylvania's delstatsregering, och dessutom var det inte en juridisk kallelse att vittna inför en domstol eller parlamentet, utan det var mer en inbjudan till en frågestund.

Ganska förståeligt att de inte var intresserade att ställa upp som måltavlor i republikanernas bajskastning.
Om miljoner människor världen över hade misstänkt mitt program för att ha fuskat i världens största val, hade jag tagit det på största allvar om jag hade varit oskyldig.
2020-11-23, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Trump har väl också advokater?

Hur menar du "vägrat att vittna"? Om de blir kallade till någon rättslig förhandling så vittnar de säkert. Men att sitta ner med foliehattar som gör allt för att Trump ska vinna kanske inte ger något?
När Trump misstänktes för Rysslands-bluffen, ställde han upp på alla förhör, då han hade rent mjöl i påsen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in