2020-11-23, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Hon är uppenbarligen varken forskare inom datavetenskap eller någon auktoritet på området.
Tillräckligt mycket för att få framträda på nyheterna och benämnas som sådan av kanalen!
2020-11-23, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Kan du inte börja med att motbevisa det då. Alla förstår ju att när ett legal team kopplat till presidenten på USA kallar till PK pga att de anser sig kunna bevisa valfusk är en större nyhet än att någon tydliggör vilka som är officiellt med i Trumps legal team och vilka som inte är det.

Så då kan ju du som sagt visa att PK om valfusk fick mer och bättre exponering te.x högst upp på sidan istället för längst ned osv osv än vad nyheten om tydliggörande av vilka som ingår i legal teamet fick av svenska msm?

Personligen så var det mycket enklare att få reda på info om det sistnämnda.
De har bränt sitt förtroende med katastroferna till presskonferenser de hållit hittills. Inget av värde presenteras så därför är det en större nyhet att en av dessa konspirationsteoretiker blir kickad då det är ännu ett tecken på det vi alla andra redan ser - att TeamTrump-skeppet kraschar, brinner och sjunker just nu.
2020-11-23, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Finns i princip inga seriösa bedömare som tror på teorin om valfusk på en avgörande skala. Att rapportera om det är lite som att skriva om de senaste rönen om platt jord, är liksom inte värt att lägga tid på.
Där tycker vi annorlunda, inte om platt jord alltså utan om vem man ska lyssna på. Själv tycker jag att de som tror saker utan att ha gjort en grundlig undersökning är de som inte är värda att lägga tid på.

Sen har inte jag samma värderingar som dessa folk du pratar om. I min värld blir inte FBI friade från felaktigheter när dom bl.a blir påkomna med att fabricera bevisning i en extremt känslig rättegång. I min värld är det långt i från att bli friad från felaktigheter och när man står så långt ifrån varandra i sina värderingar blir det såklart svårt att komma överens.

Men jag tror jag har förstått eran långsökta teori. Amerikas president Donald Trump som har fyllt tidningar dag ut och dag in senaste 4 åren är inte tillräckligt attraktivt för att msm ska skriva om honom Däremot om Trumps legalteam förtydligar vilka som är en del av hans officiella legal team, då jävlar blir det intressant he he he he ni är för gulliga.
2020-11-23, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Så är det, men kom ihåg att det finns även en möjlighet att överklaga upp till SCOTUS, vilket jag starkt misstänker varit intentionen redan från början. Man har s.a.s. aldrig haft en tanke på att "vinna" i delstaternas domstolar, och även om man hade vunnit där så hade Biden & Co tveklöst överklagat så det hade till slut hamnat upp hos SCOTUS i vilket fall som helst. Eftersom det pågår parallella processer är min känsla att SCOTUS i så fall samlar ihop allt i en klump och utfärdar snarlika utslag i vart och en av fallen dnär det väl sker.

Gällande din andra punkt, så beror det väldigt mycket på media och hur de kommer att omskriva Biden. Min känsla är att man kommer förtiga denna skamfläck så mycket man bara kan för att man inte vill solka ner sin "favorit". Kom även ihåg att många menar att JFK fuskade i Illinois och Texas och därmed stal valet 1960 från Nixon:

https://www.salon.com/2000/11/14/nixon_5

https://www.washingtonpost.com

JFK är däremot INTE främst ihågkommen för att ha fuskat till sig segern. JFK har i alla tider varit MSMs gunstling trots att många historiker är väl överens om att han var en psykiskt instabil och notoriskt otrogen narkoman.
Det är klart att tanken är att ta det till SCOTUS där man har en konservativ majoritet. Det är naturligtvis inte säkert att man vinner fallen bara därför, men man har chansen att få dem rättvist prövade. De lägre instanserna känns väldigt politiserade.
2020-11-23, 17:01
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Fast hon blev ju sparkad, så....

Ja, det låter onekligen så. Det enda jag sett med Trump som källa är att Sidney Powell inte är en del av Trumps legal team och att hon agerar själv. Det lämnar lite lite utrymme för tolkning men visst, det ser inte bra ut.
2020-11-23, 17:06
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Jag förutspår att även om en domstol kommer fram till att han inte hade rätt till att ta detta beslut, så är det inte tillräckligt för att ta ifrån hundratusentals eller miljontals medborgare deras rösträtt. I det ena fallet är det möjligtvis att man har frångått delstatslagarna en aning, i det andra fallet är det ett massivt konstitutionellt problem.

Domarna kommer också peka på att man hade 7 månader på sig att lösa det här problemet innan valet, och därmed ge folk en chans att rösta på något annat sätt. Att man först nu kommer med stämningen tyder på att man inte brydde sig om mars-beslutet utan att man bara vill ogiltigförklara massa röster på lösa grunder.
Fast det finns ärenden ang mail in ballots i domstolar från åtminstone i somras.
2020-11-23, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Sluta tramsa. Hon har inget med universitetet att göra och hon är inte forskare.

Om det finns en person som heter "Sara(h) Eaglesfield" eller inte tänker inte jag lägga mig i, men personen som påstås vara forskare vid Bucks finns inte.

Du får gärna motbevisa mig och visa upp ett dokument med hennes tillhörighet eller en endaste akademisk publikation av henne.
Lätt fixat!

Här är en bok hon skrivit om Donald Trump:

Eaglesfield, Sarah (2019). Is Donald Trump Still President?: 2020 Political Tracker - Swing State Edition ISBN13: 9781706829744
2020-11-23, 17:10
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
De har bränt sitt förtroende med katastroferna till presskonferenser de hållit hittills. Inget av värde presenteras så därför är det en större nyhet att en av dessa konspirationsteoretiker blir kickad då det är ännu ett tecken på det vi alla andra redan ser - att TeamTrump-skeppet kraschar, brinner och sjunker just nu.
Inget av värde har dom för avsikt att presentera på en PK eller i TV utan presenteras för domstol. Hur har du kunnat missa det?
2020-11-23, 17:10
Medlem
Citat:
Lätt fixat!

Eaglesfield, Sarah (2019). Is Donald Trump Still President?: 2020 Political Tracker - Swing State Edition ISBN13: 9781706829744
Läste du ens den rapporten du hävdar bevisar valfusk? Av 613000 röster så identifierar hon att tio kan ha räknats dubbelt, men det är hon inte säker på. Rapporten ser i min värld relativt vettig ut, men den säger inte det som ni försöker få det till att den säger.
2020-11-23, 17:15
Medlem
Citat:
Lätt fixat!

Wow, jag vet inte om du försöker vara rolig eller inte? Kolla upp ISBN: 9781699416440. Det är samma författare.

Som sagt, en akademisk publikation? Har du en sådan av "henne"?

(För att undvika förvirring, du refererade inte till en akademisk publikation. En forskare hade du utan problem hittat ett flertal publikationer för.)
2020-11-23, 17:18
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Fast det finns ärenden ang mail in ballots i domstolar från åtminstone i somras.
Det finns ärenden som rör poströster. Till exempel en som ansåg det okonstitutionellt att man var tvungen att betala porto för att skicka in dem och en annan som fick igenom att poströsterna måste ha anlänt senast när vallokalerna stänger på valdagen.

Det finns dock inget ärende i Georgia som rör just detta, d.v.s. att guvernörens beslut att tillåta poströster skulle vara lagvidrigt och borde ogiltigförklaras helt och hållet.
2020-11-23, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Inget av värde har dom för avsikt att presentera på en PK eller i TV utan presenteras för domstol. Hur har du kunnat missa det?
Hahah, ja precis, så de håller presskonferenser bara för att få skämma ut sig menar du? Det är inte vi som tvingar dom till att hålla dessa PK:s.

Och hur gick det för Giullani när han presenterade för en domstol senast? Vi kan väl kolla vad domaren sa...
In other words, Plaintiffs ask this Court to disenfranchise
almost seven million voters. [..] One might expect that when
seeking such a startling outcome, a plaintiff would come formidably armed with
compelling legal arguments and factual proof of rampant corruption, such that this
Court would have no option but to regrettably grant the proposed injunctive relief
despite the impact it would have on such a large group of citizens.

That has not happened. Instead, this Court has been presented with strained
legal arguments without merit and speculative accusations, unpled in the operative
complaint and unsupported by evidence
. In the United States of America, this
cannot justify the disenfranchisement of a single voter, let alone all the voters of its
sixth most populated state.
Our people, laws, and institutions demand more. At
bottom, Plaintiffs have failed to meet their burden to state a claim upon which
relief may be granted. Therefore, I grant Defendants’ motions and dismiss
Plaintiffs’ action with prejudice.

Men du kanske har missat att de varit i domstolarna redan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in