2020-11-23, 16:24
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Det verkar som att all kritik kommer tillbaks till att dom har svamlat. Kanske du skulle rensa öronen så du hör bättre. Personligen hade jag inga problem att förstå vad dom sa det är därför jag lägger över det på dig att det kan ha varit du som varit problemet.

Personligen hörde jag inte heller när dom kom in på ämnet konspirationsteorier utan dom presenterade vad dom ansåg att deras bevisning visade dvs olika typer av valfusk. Framtiden får såklart utvisa om de får rätt eller inte. Men gjorde man som du och kom dit och sitter med noll unik insyn i varken utredning eller amerikansk politik men låtsas vara världsmästare och vet allt är det klart att det blir enkelt att dra förhastade slutsatser och därför tro att andra är dumma i huvudet när det egentligen handlar om att man själv inte klarar av att skilja på vad man tror och vad man vet.

Summering: Tops till öronen (finns säkert på alibaba att köpa om du vill stödja demokraterna ) samt lite självinsikt så ser vi fram emot din nästa analys.

Iaktagelse: Tänk att vara på team Bidens sida och klaga på att folk svamlar hehehehe

Svamla: prata nonsens, yra, fantisera, tala mot bättre vetande. Osv. Jodå, det summerar nog Runkens insats i PK:n rätt bra. Likväl som i rätten, av domarnas uppläxningar att döma.

I övrigt förvånar det mig inte det minsta att du (och dina fellow Trumpsters) hörde något annat än resten av världen. Men berätta: vilken "unik insyn i utredning eller amerikansk politik" är det du besitter till skillnad från mig?
2020-11-23, 16:28
Medlem
Till och med Trump och Giuliani verkar ha någon minimistandard för acceptabel konspirationsteori och Sidney Powell passerade tydligen den gränsen med sina anklagelser om Kemp, Chavez och CIA.
“Sidney Powell is practicing law on her own. She is not a member of the Trump Legal Team. She is also not a lawyer for the President in his personal capacity.”
https://www.donaldjtrump.com/media/trump-campaign-statement-on-legal-team
2020-11-23, 16:30
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Team Trump låter bevisen dröja.

De vet att det råder fullständig panik bland deras fiender. Team Trump fortsätter att färdigställa bevisen inför den riktiga fighten. Under tiden hoppas de antagligen att fienden ska göra bort sig ytterligare.

Nu i veckan ska Sidney Powell äntligen släppa loss The Kraken. En tsunami av bevis, som enligt henne kommer avslöja en skandal av bibliska proportioner. Mycket större än Water Gate. .. Som tidigast på onsdag. Senast på fredag.

Fast hon blev ju sparkad, så....
2020-11-23, 16:30
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Kan du inte börja med att motbevisa det då. Alla förstår ju att när ett legal team kopplat till presidenten på USA kallar till PK pga att de anser sig kunna bevisa valfusk är en större nyhet än att någon tydliggör vilka som är officiellt med i Trumps legal team och vilka som inte är det.

Så då kan ju du som sagt visa att PK om valfusk fick mer och bättre exponering te.x högst upp på sidan istället för längst ned osv osv än vad nyheten om tydliggörande av vilka som ingår i legal teamet fick av svenska msm?

Personligen så var det mycket enklare att få reda på info om det sistnämnda.

Det beror sannolikt på att en förkrossande majoritet människor är trötta på Trumps tramsande, och bara väntar på att han ska skärpa sig och erkänna att han faktiskt förlorat. Hans påstående om fusk tas inte på allvar.
Att en av hans (uppenbart stolliga) advokater nu fått sparken är intressantare än hennes larviga konspirationsteorier. Det betyder ju att Trump snart, rimligen, ger upp och erkänner sig besegrad.
2020-11-23, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Svamla: prata nonsens, yra, fantisera, tala mot bättre vetande. Osv. Jodå, det summerar nog Runkens insats i PK:n rätt bra. Likväl som i rätten, av domarnas uppläxningar att döma.

I övrigt förvånar det mig inte det minsta att du (och dina fellow Trumpsters) hörde något annat än resten av världen. Men berätta: vilken "unik insyn i utredning eller amerikansk politik" är det du besitter till skillnad från mig?
Nej det behöver jag inte berätta. Jag till skillnad från dig säger att framtiden får utvisa vad de kan bevisa. Jag till skillnad från dig sitter inte på en hög häst och bestämmer vad som är sant, falskt och konspirationsteori osv osv. I slutändan handlar inget av din kritik om presskonferensen om vad som hände i den utan endast vad som hände i ditt huvud. "Den var skit för det var konspirationsteorier som presenterades" Nej det var inte det som presentereades, det var en opening statement för valfusk som presenterades, ditt huvud gjorde om det till något annat för ditt huvud ansåg sig veta bättre.

Självklart kan det vara kul att läsa när du omedvetet är självkritisk men vet inte riktigt vad det tillför tyvärr :/
2020-11-23, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Det beror sannolikt på att en förkrossande majoritet människor är trötta på Trumps tramsande, och bara väntar på att han ska skärpa sig och erkänna att han faktiskt förlorat. Hans påstående om fusk tas inte på allvar.
Att en av hans (uppenbart stolliga) advokater nu fått sparken är intressantare än hennes larviga konspirationsteorier. Det betyder ju att Trump snart, rimligen, ger upp och erkänner sig besegrad.
Så det är pga att man tröttnat på Trump som man inte rapporterar om presskonferensen och sen över helgen så ångrade dom sig och sa nej vi måste visst prata om Trump och så drog dom på stort om Sidney, det är din teori alltså?

Du verkar vara väldigt bakom flötet. Snälla säg att du inte svammlat ihop det här själv utan har en trovärdig källa som backar upp det du säger?
2020-11-23, 16:39
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det är hon visst det! Hon jobbar frilans! Känner du till konceptet "gigekonomi" och vad det betyder? Troligen inte för annars hade du inte fällt en sådan okunnig kommentar, du kanske fortfarande lever mentalt i mitten av 1900-talet där man gick in ett yrke, fick fast anställning och hade det hela livet?= Newsflash, arbetsmarknaden ser nödvändigtvis ut så längre!

Vadå, är man per automatik en "toka" bara för att man har en dåligt uppdaterad LinkedIn-profil menar ni? Oj djävlar, det måste jag i så fall genast tala om för mina kompisar som är disputerade forskare, som bara har typ fem kontakter på sin LinkedIn som inte uppdaterats på väldigt länge där det fortfarande står att de pluggar på Masternivå, men nåja, eftersom det inte står på deras LinkedIn så kan de inte vara disputerade och ha de högt rankade jobben de har idag, det måste bara vara en illusion för det står nämligen inte på deras LinkedIn att de jobbar där de jobbar! Ja, ungefär så lyder er logik!

Eaglesfield har för övrigt släppt en rapport på 2000 ord om valfusket i Wayne County, Michigan där allt beskrivs grundligt och detaljerat:

https://electint.s3.eu-west-2.amazonaws.com/Wayne+County+Report.pdf

Faktum är att hon avser att genomföra en grundlig utredning av hela valt 2020, så om ni känner för det får ni gärna skänka en slant för att hjälpa till att sjösätta projektet!

https://www.gofundme.com/f/nonpartisan-analysis-of-us-2020-election-data

Hon är uppenbarligen varken forskare inom datavetenskap eller någon auktoritet på området.
2020-11-23, 16:43
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Du har helt rätt i att det är stort: Sen om Trump lyckats Trolla så många människor i och utanför USA med sina "Fejk News" eller om det är världen utanför Trump svären är korupt kan nog ingen riktigt skriva under med blod.
Men diskusionen om valfusket kommer definitivt att sätta sina spår och kan nog förändra mycket av vårt sätt att se på demokrati och västvärlden.

Vissa verkar säkra på att allt som Tump säger är sanning och andra inte.
Men av det jag hittils sett gällande valet så verkar det gå lite trögt att vidimera ev. valfusk i större omfattning.

De har ytterligare flera veckor på sig att jobba med bevisningen. Powell verkar väldigt säker på sin bevisning vilken för övrigt har en lägre bevisbörda.

Organisationen bakom Trump verkar slipad och kanske är den mer slipad än man vill ge sken av vilket också skulle förklara valet av Trump som ansiktet utåt.

Jag känner inte tlll något utöver vad som avhandlats i denna tråd hittils. Personligen har jag svårt att se hur hela denna karusellen skulle rulla på utan att de i alla fall själva tror sig kunna bevisa valfusket.

Och vad gäller valfusket i sig så tycker jag Biden själv är det största beviset. Bernie Sanders skulle jag kunna köpa men att Biden först skulle slå Sanders och sedan Trump är för mig och den lila skara jag känner i USA helt orimmligt.

Oavsett vad man tror och hoppas på så kan detta bli en av vårt tids stora händelser. Tragiskt att en så stor del av svenska folket helt missar matchen och tror att valet sedan länge är över.
2020-11-23, 16:49
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Så det är pga att man tröttnat på Trump som man inte rapporterar om presskonferensen och sen över helgen så ångrade dom sig och sa nej vi måste visst prata om Trump och så drog dom på stort om Sidney, det är din teori alltså?

Du verkar vara väldigt bakom flötet. Snälla säg att du inte svammlat ihop det här själv utan har en trovärdig källa som backar upp det du säger?

Finns i princip inga seriösa bedömare som tror på teorin om valfusk på en avgörande skala. Att rapportera om det är lite som att skriva om de senaste rönen om platt jord, är liksom inte värt att lägga tid på.
Däremot är en amerikansk avgående president som gräver sig allt djupare ner i sitt hål fascinerande, därför får det några rader när han sparkar folk till höger och vänster i lika delar panik som förvirring.
Det är en fars/bilolycka vi bevittnar.
2020-11-23, 16:50
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Din läsförståelse lämnar en del i övrigt att önska. Precis som din förmåga till kritiskt tänkande.

Trumps förtroende är en smula sargat, när det gäller att påstå saker. Han ljuger ju konstant. Men fascinerande (och skrämmande) nog biter inte det på er, eftersom han säger att det bara är fake media som påstår fake news. Och då slutar ni lydigt att konsumera den media som han påstår är fake. Vilket numer, enligt vad jag förstår, innefattar samtliga TV-stationer och dagstidningar.

Bevisar Trump valfusk kan jag garantera att det slås upp rejält, i varje liten företrädare för Fake News. Men PK:s av den typen som i torsdags lär även fortsättningsvis tas på ungefär samma allvar som nyheter om Pizzagate eller Qanon.
2020-11-23, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Fog eller inte så måste varje valresultat överklagas i respektive delstat. Det måste dessutom göras i god tid innan elektorerna röstar. Det gäller för Trumpeten att snabba på. Att bevisen "kommer senare" håller inte särskilt länge till.

I vilket fall tror jag inte att Trumpen tar hem det. Det bästa man kan hoppas på är nog bevisat, storskaligt, valfusk i en eller ett par delstater. Då får Biden en rejäl fuskar-stämpel på sig. Särskilt om ideella krafter fortsätter gräva i det och gör sannolikt att Biden aldrig vunnit de andra delstaterna heller utan fusk.

Lär garantera fortsatt polarisering av landet och Demoktaterna kan förlora rejält på sin seger.
Så är det, men kom ihåg att det finns även en möjlighet att överklaga upp till SCOTUS, vilket jag starkt misstänker varit intentionen redan från början. Man har s.a.s. aldrig haft en tanke på att "vinna" i delstaternas domstolar, och även om man hade vunnit där så hade Biden & Co tveklöst överklagat så det hade till slut hamnat uppe hos SCOTUS i vilket fall som helst. Eftersom det pågår parallella processer är min känsla att SCOTUS i så fall samlar ihop allt i en klump och utfärdar snarlika utslag i vart och en av fallen dnär det väl sker.

Gällande din andra punkt, så beror det väldigt mycket på media och hur de kommer att omskriva Biden. Min känsla är att man kommer förtiga denna skamfläck så mycket man bara kan för att man inte vill solka ner sin "favorit". Kom även ihåg att många menar att JFK fuskade i Illinois och Texas och därmed stal valet 1960 från Nixon:

https://www.salon.com/2000/11/14/nixon_5

https://www.washingtonpost.com

JFK är däremot INTE främst ihågkommen för att ha fuskat till sig segern. JFK har i alla tider varit MSMs gunstling trots att många historiker är väl överens om att han var en psykiskt instabil och notoriskt otrogen narkoman.
Senast redigerad av scrollock 2020-11-23 kl. 17:00.
2020-11-23, 16:52
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gigantenkille
Tror ni det kommer komma fram valfusk?

Nej, när Trumpsters producerar fusk för att visa att det finns fusk så visar det på att dom lägger sitt fokus fel. Letar man fusk så måste man förstå var det kan förekomma. Det måste också vara så stort att det påverkar. Jag röstade 12 gånger i senaste valet i Sverige men jag kallar inte det fusk. Jag kallar det att jag röstade 12 gånger. Viss skillnad om man förstår valpropcessen men inte om man heter Rudy.

Mike Pence

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in