2020-11-21, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitstugan
ska ni ha backup så ta det nu, länkarna lär sluta fungera:
------

Det snackas mycket om att den där Jenni* skulle vara med i hans Hauss-trams. Lite konkreta bevis på att de är partners:
https://ibb.co/kmymm3q (Asiris Gabriel heter deras katt Ibras facebook, bild på katt-tävling)
skärmdump från https://www.facebook.com/photo?fbid=366785717249908 och tävlingen https://minakatter.sverak.se/result.php?ExhibitId=10000507

Även bilder på dem tillsammans finns på Ibras facebook.

Ibras relation med Örjan:
https://ibb.co/rb2PjMS (de sitter tillsammans vid ett utefik, ibra smickrar Örjan på sin facebook med någon narcissistisk kommentar som indirekt ser ut som självsmicker)
https://www.facebook.com/photo?fbid=650566178871859

Ibras relation med Mil*d Pourn*uri:
https://ibb.co/2S01t6K
https://www.facebook.com/photo?fbid=660235401238270 (Milad grattade Ibra för 18v sedan).

För att inte återupprepa mig om mina frågeställningar kring hur dessa individer känner varandra och vad Ibra och de övriga har för relation till SynAct så länkar jag till ett annat inlägg i SynAct-tråden: (FB) SynAct Pharma - SYNACT

Många SynAct-ägare känner sig ju oroliga just nu då aktien trots positiva PM och faktiskt stort potential sjunkit oförklarligt i samband med detta. Alltså, PM om positivt resultat ledde till plötslig rusning från 50 kr till runt 30. Innan detta skedde har många också varnat för haussing. Så det är ännu oklart om det rör sig om pump och dump eller trash and cash eller något annat och vad Ibra och gänget har för relation till SynAct. Men en Pourn*ri är (sägs att han precis sålt) har varit/är SynActs största ägare.

För den som inte vill läsa inlägget jag länkade till så tror jag inte att man ska vara för snabb på att dra slutsatser om att P-familjen har någonting med Ibras "eventuella" (han är ju inte dömd enligt honom själv) kriminella handlingar att göra. Visst finns det någon bekantskaphet mellan dessa tre personer som jag tror går att förklara, men P och Ö verkar redan ha rysligt med pengar och som person verkar däremot Ibra framstå som en desperat torsk.

Vi känner inte till att några utredningar sker mot någon P eller Ö, det borde vi väl ha vetat isåfall och de borde ha åkt fast med Ibra isåfall?

Tycker inte att det framstår som att Ibra jobbar på ett sätt som liknar attackerna mot SynAct heller. Han verkar gå rakt på hausse och under eget namn. Svårt att föreställa sig Örjan som Ibras "hantlangare", för tror fan inte att Örjan behöver Ibra till någonting.

Har besvarat ditt inlägg med följande inlägg:
(FB) SynAct Pharma - SYNACT

Allt tyder på att Jennie och Ibra Kadabra är lone wolfs i det hela. Jag förundras över hur en större portion av småsparare går på Ibra Kadabras modus operandi. Det som jag ofta tänkt på är att Ibra Kadabra försvann och var i princip AWOL efter SpectraCure pumpen, jag har inte lyckats pussla ihop den biten. Det finns säkert en bra anledning till varför han försvann så plötsligt.
Citera
2020-11-21, 19:45
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Tror inte heller Örjan är med på detta, Ibra har kört detta stuk i 4-5 år ,dock lockar han till sig Typ vd:s i Clemondo OCH Denne Örjan ,vem han nu är?
Hade inte Ibra som är arbetslös anlitat advokat, hur går det till om man inte har några pengar,och vilken advokat tar sig detta mål för en som inte kan betala?
och jenniepennie aka ssvea mm hur korkad är hon egentligen ?

Tror även den korkade blondinen som ligger och flåsar med Thailändaren stundtals gömmer sig bakom signaturen "Crowlover". Verkar ha en beef med flera stycken på Placera forumet när jag läste där nu. Samma sak verkar det som också, någon skrev att hon ser till att anmäla inlägg som är kritiska mot bolaget och aktien.
Men Ssvea är inte det Ibra tror du? Läste dom inlägg den profilen har gjort. Solklart Ibra för min del men jag kan ha fel.

Tror Ibra inte inser att EBM må ta tid på sig och succesivt lägga pusslet vilket han åker dit på, men risken att en småsparare som bränt sig på sina pengar efter hans Hauss åker upp och ser till att Thailändaren tar första flyg hem till Patong Beach är ju mer överhängande.
Citera
2020-11-21, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Tror inte heller Örjan är med på detta, Ibra har kört detta stuk i 4-5 år ,dock lockar han till sig Typ vd:s i Clemondo OCH Denne Örjan ,vem han nu är?
Hade inte Ibra som är arbetslös anlitat advokat, hur går det till om man inte har några pengar,och vilken advokat tar sig detta mål för en som inte kan betala?
och jenniepennie aka ssvea mm hur korkad är hon egentligen ?

We'll, finns gamla inlägg gjorda av Örjan i Parans (innan midsommar) där han slänger ur sig att kursen kommer dubblas inom kort, eller att han köper under dagen. Vet inte om det är olagligt, men jäkligt fult oavsett..

Frågan är om Örjan verkligen är så rik som han påstår? Hur ser hans bolag ut?
Citera
2020-11-21, 20:19
Medlem
skitstugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meat4me
We'll, finns gamla inlägg gjorda av Örjan i Parans (innan midsommar) där han slänger ur sig att kursen kommer dubblas inom kort, eller att han köper under dagen. Vet inte om det är olagligt, men jäkligt fult oavsett..

Frågan är om Örjan verkligen är så rik som han påstår? Hur ser hans bolag ut?

Antingen är han något kriminellt mastermind som håller på med penningtvätt.. men då hade han nog f*n åkt dit för länge sedan.. eller så är han en jävligt driftig och framgångsrik affärsman:
https://www.allabolag.se/befattningshavare/dan-orjan-berglund/4e07f170cbefe9a5f22f79c3d3f67fc7

Jag har inte klickat på alla bolag, men det verkar vara miljoner i överskott per företag. Tyckte jag såg något företag med 90 miljoner i överskott senaste två åren; den som heter HC holding eller något sådant.

Kan inte se att han skulle tjäna ett skit på att dryga ut sin inkomst på massa miljoner om året med några tusenlappar genom att haussa småbolag på sociala medier.

Nu vet jag inte vad han har för faktiskt inkomst och utgifter, men jävlar vad många företag han är inbladad i. Att han kallas entreprenör är inte konstigt.

Fast.. man vet ju aldrig.. folk gör dumma saker ibland. Hans holdingföretag skulle ju kunnat tjäna en hacka på fifflet Ibra hållit på med... men är det verkligen så stora pengar?

Tongchai Klinko (aka Ibra Kadabra) har inga företagsverksamheter för sig (och är antagligen för dum för det), så tror inte att Ibra är någon officiell samarbetspartner till Örjan heller.

Man kanske skulle fråga örjan vad han har för relation med Ibra? Någon som vågar? Jag har ingen facebook eller twitter så vet inte hur jag ska få tag på Örjan.
Senast redigerad av skitstugan 2020-11-21 kl. 20:26.
Citera
2020-11-21, 20:36
Medlem
Citat:
Antingen är han något kriminellt mastermind som håller på med penningtvätt.. men då hade han nog f*n åkt dit för länge sedan.. eller så är han en jävligt driftig och framgångsrik affärsman:
https://www.allabolag.se/befattningshavare/dan-orjan-berglund/4e07f170cbefe9a5f22f79c3d3f67fc7

Jag har inte klickat på alla bolag, men det verkar vara miljoner i överskott per företag. Tyckte jag såg något företag med 90 miljoner i överskott senaste två åren; den som heter HC holding eller något sådant.

Kan inte se att han skulle tjäna ett skit på att dryga ut sin inkomst på massa miljoner om året med några tusenlappar genom att haussa småbolag på sociala medier.

Nu vet jag inte vad han har för faktiskt inkomst och utgifter, men jävlar vad många företag han är inbladad i. Att han kallas entreprenör är inte konstigt.

Fast.. man vet ju aldrig.. folk gör dumma saker ibland. Hans holdingföretag skulle ju kunnat tjäna en hacka på fifflet Ibra hållit på med... men är det verkligen så stora pengar?

Tongchai Klinko (aka Ibra Kadabra) har inga företagsverksamheter för sig (och är antagligen för dum för det), så tror inte att Ibra är någon officiell samarbetspartner till Örjan heller.

Man kanske skulle fråga örjan vad han har för relation med Ibra? Någon som vågar? Jag har ingen facebook eller twitter så vet inte hur jag ska få tag på Örjan.

Ja jag förstår inte riktigt vad Örjan ser i Ibra.
Och nej jag förstår att dom inte har koppling mer än att Ibra använder sig utav Örjans namn (och att Örjan är med på live då och då. Säger att han ska fylla på. Lite osnyggt när man är en av dom största ägarna)
https://imgshare.io/image/NJ0pb8
https://imgshare.io/image/NJ06tK
Citera
2020-11-21, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Försöker du inte avleda bort från M lite väl mycket. Ibra har ju visst varit delaktig i SynAct, det vet alla som suttit inne ett tag. Det vore kul att höra dina tankar kring varför M har "gillat" Ibras bild på Facebook, och skrivit "Grattis vännen". Det är tydligt att det finns kopplingar mellan dessa, huruvida man pumpar och blåser folk ihop är en annan femma, men kopplingar finns där.

Verkar ganska märkligt att som seriös investerare ha koppling med en ökänd pumpare, men vad vet jag.

Man undrar ju lite själv över ditt stora intresse i att försvara M.

Enligt det jag skrev i Synact tråden här på Flashback tar jag gärna emot någon form av fakta att Ibra Kadabra samt Ö har varit inne i Synact och kört upp den till dessa nivåer. Det som inte riktigt går ihop är att jag inte finner ett enda inlägg från Ibra Kadabra som rör aktien Synact Pharma, varken i Discorden eller öppet på Facebook. Det skiljer sig således markant från hans modus operandi med att dels starta en egen Facebook-grupp samt hålla dagliga livesändningar. Något sådant har jag inte hittat här.

Rörande dina andra frågeställningar kan du väl infiltrera Synact discorden igen och ställa dina frågor där.
Försöker knappast avleda bort från M, finns det oegentligheter som skett från dennes sida skall det självklart tas upp, jag har dock inte hittat någon efter att jag tog vid där Skitstugans research slutade. Finner ni något avvikande så tar jag för givet att ni postar det här.

Jag har påbörjat min research på bolaget Klaria Pharma, finns tydliga kopplingar med ''TA-expert'' samt administratörer på Facebook-gruppen Aktietips. Den falang som styr den aktien har tydliga kopplingar till SpectraCure, Prolight samt Lumito som samtliga varit ex Ibra Kadabra case. Lumito har även varit hett debatterat då de tidigare rundor som gjorts i bolaget varit kraftigt rabatterade innan IPO. Anmärkningsvärt är att Ibra Kadabra fått ta del av denna rabatt, kanske som ett tack från SpectraCures VD Masoud Khayyami? Masoud Khayyami/Cardeon är högst delaktiga i dessa tre ovanstående bolag.

https://www.svd.se/patologisk-fallstudie-av-en-sjuk-notering
https://www.svd.se/lumito-slacker-lyset-och-drar-med-pengarna
Citera
2020-11-22, 00:20
Medlem
Enok1Halvars avatar
Mitt första möte med denna snubbe var hösten 2016,eller början på 2017 då satt han och pumpade upp kursen i Medirätt, numera heter bolaget Izafe ,gick med i deras facebook grupp och fick en herrans massa meddelande från Hen på messenger,om hur bra det var och alla PM som skulle komma och att dom skulle noteras på First North och att jag i princip dum i huvudet om jag inte köpte mer (sägas kan att samma dag dom introducerades på First north störtdök aktien 30% gissar på att han toksålde och stack) tog upp detta och blev naturligtvis bannad ;-)

nu sitter Hen igen med sina noteringar om listbyte till First north mm som skall skjuta kursen till 20-30kr
Tror jag har dennes messenger meddelande sparade nånstanns på min stationära dator,
Ska bli jäkligt intressant att se vad som kommer hända med denna snubbe,är faktiskt förvånad att han inte fått påhälsning från personer han grundlurat ;-),visst alla är ansvariga för sina egna köp,

Det någon skrev om hur dessa facebookgrupper får existera,finns ju knappt en Mod på dessa aktiegrupper som har ett ärligt syfte,minsta negativ och man blir utslängd säger ju en hel del vad dessa Mods agenda är
Citera
2020-11-22, 10:27
Medlem
Citat:

Du tänker för litet (och aningen naivt).

Örjan är banken. Ibra är inkastaren. Hela poängen med upplägget är att Ibra (tongchai) med vänner syns utåt, och Örjan är bakom, i det dolda. Du kan inte leta efter ”officiell samarbetspartner” eller andra normala tecken på samröre.

... och det handlar inte om några tusenlappar för Örjan, det handlar om miljoner. Stämmer det vi misstänker så rör det sig om målvaktsverksamhet och garanterat någonstans i det även penningtvätt.

Tänk så här. Om Ibra är skuldsatt (som tråden säger) så har han inget eget avanzakonto, och kan inte heller få vita pengar som syns på något sätt, av någon. Vems inlogg sitter han med isf? Och svara på frågan ”varför”.

Var och hur kommer belöningen från Örjan för Ibras massiva piska?

Svaret är just framför ögonen på er.
Citera
2020-11-22, 12:35
Medlem
Ibra skrev precis:
” Nu finns det offentligt handling och sanningen om börsens största fixstjärnan Ibra Kadabra som dominerar fullständigt mot EBM”

Alltså en inlämnad stämning eller annan domstolshandling.

Folk frågar hur man får tag i den, men det vet inte Ibra. För de som undrar är saken enkel: ett personnummer eller namn eller liknande för inlämnaren och vilken tingsrätt räcker.

På frågorna svarar Ibra dock så här:

”Jag vill vara med i Kalla Fakta”.
Senast redigerad av strudelborg 2020-11-22 kl. 12:56.
Citera
2020-11-22, 12:54
Medlem
Att Örjan Berglund är involverad i den här soppan är lika klart som att ”Ibra Kadabra” är det.

Det här med advokaten och DI.

Tidningen har garanterat riskbedömt innan publicering och insett att konsekvensen av att skriva om ett alias (”Ibra Kadabra” kan lika gärna vara ”Kalle Anka”) som inte någonstans är öppen med sin sanna identitet är precis lika med noll.

Det finns ingen faktisk person som utpekas som klandervärd. För det att bli så måste Ibra officiellt bli Tongchai, och det verkar han inte vara särskilt pigg på.
Citera
2020-11-22, 14:58
Medlem
Inlägget Jennie Lundström skapade i Aktietips (paranshyllningstråden ”jag tror på bolaget i framtiden”) har nu 447 (!!) kommentarer.

Väldigt spännande.

Alla paransägare borde in och läsa hur Jennie Lundström, en av de som tokpiskar upp Paransaktien och leder småspararnas tåg mot rikedom...

Att hon inte kan svara på en enda fråga om Parans eller Parans teknik. Hon äger alltså 1% av bolaget (miljonägarskap) men har noll insikt eller förståelse för vad Parans egentligen gör.

Tomas Årjes kommer in och blandar ihop dotterbolag med moderbolag och drar till med ”stark upptrend” och en analys med pilar som han eller eventuellt en tredjeklassare gjort.

Jennie fortsätter. Alla frågor som hon inte helt ignorerar svarar hon med ”läs på om bolaget själv” eller ”jag skriver bara det som står i pm”.

... tills hon ÄNTLIGEN säger ”jag har inte de svaren”. På enkla frågor... för att sedan posta random Parans-boostande inlägg mitt i andrar diskussioner. Hon framstår som en förståndshandikappad femåring med megafon.

Sen kommer Ibra in med ett och annat nonsensinlägg som ingen förstår, plus fejkkontot ”Hassona Hansson” (vem som är bakom oklart, marie randow kanske).

Ibra och Jennie svarar på saker som om de har en helt annan diskussion i ett parallellt universum. Helt jävla stört.
Citera
2020-11-22, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Inlägget Jennie Lundström skapade i Aktietips (paranshyllningstråden ”jag tror på bolaget i framtiden”) har nu 447 (!!) kommentarer.

Väldigt spännande.

Alla paransägare borde in och läsa hur Jennie Lundström, en av de som tokpiskar upp Paransaktien och leder småspararnas tåg mot rikedom...

Att hon inte kan svara på en enda fråga om Parans eller Parans teknik. Hon äger alltså 1% av bolaget (miljonägarskap) men har noll insikt eller förståelse för vad Parans egentligen gör.

Tomas Årjes kommer in och blandar ihop dotterbolag med moderbolag och drar till med ”stark upptrend” och en analys med pilar som han eller eventuellt en tredjeklassare gjort.

Jennie fortsätter. Alla frågor som hon inte helt ignorerar svarar hon med ”läs på om bolaget själv” eller ”jag skriver bara det som står i pm”.

... tills hon ÄNTLIGEN säger ”jag har inte de svaren”. På enkla frågor... för att sedan posta random Parans-boostande inlägg mitt i andrar diskussioner. Hon framstår som en förståndshandikappad femåring med megafon.

Sen kommer Ibra in med ett och annat nonsensinlägg som ingen förstår, plus fejkkontot ”Hassona Hansson” (vem som är bakom oklart, marie randow kanske).

Ibra och Jennie svarar på saker som om de har en helt annan diskussion i ett parallellt universum. Helt jävla stört.

Hahaha alltså eko måste ju ha svårt att hålla sig för skratt?!
Angående DI och alias. Bra poäng! Ibra erkänner ju själv att det pågår en utredning, hade jag ägt aktier i Parans hade jag sprungit fort åt andra hållet 😅.
Ska bli kul när slottet rasar samman....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in