2020-11-17, 23:20
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Ibras offerroll fungerar. Obs det här är sannolikt inte fejkkonton, utan helt vanliga medelsvensson, småsparare. En hel del 50+.

Från Ibras paransgrupp, kommentarer på diverse ologiskt nonsens ibra lagt upp:

Medlem 1:
”Tror att det löser sig, om du och din advokat kan få en klarhet från Ebm. Då kommer du med stor sannolikhet, hamna på 1:a sidorna och även i SVT en gång till.”

Medlem 2:
” Statsmedia som vill sätta käppar i hjulen som vanligt..”

Medlem 3:
” Kanon kriga på Ibra”

Medlem 4:
” Tack för bra info!-Starkt 💪 !”

Medlem 5:
”jag är aktieägare och tycker det är intressant att följa Parans och Ibra som jag tycker är otroligt kunnig på börsen.”

Medlem 6:
” Kommer finanshajarna köpa på sig mer?”

Jag tror att det är simpel försvarsmekanism, vilket får investerare som inte är involverade i pumpen att helt frångå logiskt, objektivt tänk. Utifrån "pumparnas" sida är ju detta jackpot, plötsligt bedriver dessa "nyttiga idioter" pumparnas jobb.

I alla bolag som jag har varit investerad i så har ett flertal börjat pumpas från ingenstans, särskilt på NASDAQ. Småbolagen kan vara extremt volatila där och klättra 20 % helt sonika, utan nyheter. Här är det ofta fulspelare i form av större institutionella investmentbolag. Men självklart förekommer det ju en större "short-selling" med grupper som blankar.

Min första reaktion är alltid att något lurt är i görningen, man vet också att en snabb oförklarlig uppgång brukar indikera ett snabbt framtida ras, när det högst troligen blir en dumpning. Slow and steady wins the race, om du frågar mig.

Det vore kul om vi kunde sätta lite fokus på andra pumpare och aktörer, än just Ibra i den här tråden. Jag har tidigare tagit upp andra mer seriösa fifflare, som också brukar köra riktade emissioner i bolag och nästla sig in. Dessa går lite under radarn. Jag tappar helt förtroende till bolag som erbjuder riktade emissioner till sådana här typer av personer, man stoppar huvudet i sanden och kallar dem "långsiktiga investerare" formellt utåt i PM. Vilket satans nonsens.
Citera
2020-11-19, 20:27
Medlem
TomThumbs avatar
Lyckades bli blockad i Parans-gruppen på FB då jag ifrågasatte värderingen på bolaget. Saknar att läsa ibras inlägg. Ingen som vill uppdatera mig vad som händer ?

Misstänker att det är samma prat om att det snart kommer rek på 20-40 spänn och att alla måste skynda sig in om dom inte vill vara idioter.
Citera
2020-11-19, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomThumb
Lyckades bli blockad i Parans-gruppen på FB då jag ifrågasatte värderingen på bolaget. Saknar att läsa ibras inlägg. Ingen som vill uppdatera mig vad som händer ?

Misstänker att det är samma prat om att det snart kommer rek på 20-40 spänn och att alla måste skynda sig in om dom inte vill vara idioter.

Både och. Han fortsätter göra flera nya inlägg på raken. Han skrev precis ett:

”20 November
Örjan Berglund har inte råd med en flygbiljett men beställde 3 flygplan och flög över 600 bärplockare från Thailand till Sverige”

(Det är 19 november idag)

Plus nån oklar livestream med Örjan på en krog i Stockholm.

Ingen aning vad man ska tolka det som.

Just ja. En facebook-undersökning också som han beskrev så här:
”Råkar hamnar i skottlinjen mellan EBM och riktiga gärningsmän pga jag är den kändaste och syns på social media.EBM vägrar att uttala sig om man är misstänk eller ej?

Enligt paragraf 18 sekretesslagen har EBM rätt att inte yttra sig men om huvudman är publicerade på nyheterna har personen rätt att ta del av information eller bli delgiven om. Detta vägrar rättsstaten och håller tyst om saken

Tycker ni att lagen bryter själv mot lagen?”

Med ett antal alternativ som medlemmarna kan rösta på. Majoriteten har klickat i
”110% fel av lagen och bör bestraffar med enorm skadestånd”

Börjar undra om hela gruppen går på tunga droger.
Citera
2020-11-20, 03:04
Medlem
Enok1Halvars avatar
Har Ibra nån typ av bokstavskombination, fattar Hen inte allvaret, han går på som vanligt med sina utsagor om PM kommer i morrn mm
EBM måste nog småle åt all bevisning som han ger dom rätt i händerna ;-)
Eller?
Citera
2020-11-20, 09:46
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Både och. Han fortsätter göra flera nya inlägg på raken. Han skrev precis ett:

”20 November
Örjan Berglund har inte råd med en flygbiljett men beställde 3 flygplan och flög över 600 bärplockare från Thailand till Sverige”

(Det är 19 november idag)

Plus nån oklar livestream med Örjan på en krog i Stockholm.

Ingen aning vad man ska tolka det som.

Just ja. En facebook-undersökning också som han beskrev så här:
”Råkar hamnar i skottlinjen mellan EBM och riktiga gärningsmän pga jag är den kändaste och syns på social media.EBM vägrar att uttala sig om man är misstänk eller ej?

Enligt paragraf 18 sekretesslagen har EBM rätt att inte yttra sig men om huvudman är publicerade på nyheterna har personen rätt att ta del av information eller bli delgiven om. Detta vägrar rättsstaten och håller tyst om saken

Tycker ni att lagen bryter själv mot lagen?”

Med ett antal alternativ som medlemmarna kan rösta på. Majoriteten har klickat i
”110% fel av lagen och bör bestraffar med enorm skadestånd”

Börjar undra om hela gruppen går på tunga droger.

Tror gruppen är i någon slags psykos om jag skall vara ärlig. Thaisopans roll är att snacka upp kurserna åt Örjan, samtliga bolag du finner Örjan med sina bolag som stora ägare drivs kursen upp på samma sätt. Nu råkar Thaisopans flickvän vara en större ägare i parans så fokuset ligger på att blåsa så många småsparare som möjligt. Hade aldrig funkar om inte Avanza fanns för så fort de skriver PM om stora saker som skall komma men som aldrig kommer så ökar antalet ägare på Avanza.

Att EBM kör en utredning nu innebär sannolikt att hela den gruppen inkluderat Örjan är under djup utredning. Det tar sin tid, ibland flera år så det är kanon att dåren flippar ur och kör på sitt race under tiden. Borgar för stora nyheter snart att samtliga sitter i häktet och kommer åtalas. EBM behöver en sån skalp nu också för att kunna sätta skräck i marknaden. Så tro mig, de jobbar nog stenhårt och har hur mycket som helst på fötterna
Citera
2020-11-20, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Har Ibra nån typ av bokstavskombination, fattar Hen inte allvaret, han går på som vanligt med sina utsagor om PM kommer i morrn mm
EBM måste nog småle åt all bevisning som han ger dom rätt i händerna ;-)
Eller?

Nää tror inte han fattar men desto roligare för oss som får bevittna farsen!

Tror att tiden, och EMB, kommer att visa att Öjjan är den som orkestrerat detta. Kadabra har inte förstått (eller glömt!)att han är den som kastas till vargarna.
Jenniepennie tror jag uppriktigt inte ens tror att de gjort något fel.

Tror det kommer att bli tydligare med tiden. De håller tillsynes fortfarande ihop, ska bli intressant då de interna slitningarna blir offentliga.

Under tiden saker mognar hos intresserade myndigheter:

Tack Öjjan, Tongch*, Jenni* och alla deras lojala följare i olika grupperingar, som med eller utan konstnärlig begåvning, fortsätter driva den här cirkusen till vårt stora nöje!
(Vill bara som en disclaimer säga, trots underhållningsvärdet, att jag uppmuntrar ingen att sälja barnen eller lämna deras sparpengar till cirkusen.)
Citera
2020-11-20, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomThumb

Säg bara till! Kan försöka filma nästa live och lägga upp här. Underhållning på högsta nivå. Snackade lite löst med en annan person i gruppen om aktier överlag. Någon av admins har tagit bort detta. Dom moderera som ***** för att inte luftslottet ska falla. Öjjan sa igår på live att han skulle köpa väldigt mycket mer aktier. Enligt Ibra har hans sambo köpt mer idag 😂
Citera
2020-11-20, 18:19
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meat4me
Säg bara till! Kan försöka filma nästa live och lägga upp här. Underhållning på högsta nivå. Snackade lite löst med en annan person i gruppen om aktier överlag. Någon av admins har tagit bort detta. Dom moderera som ***** för att inte luftslottet ska falla. Öjjan sa igår på live att han skulle köpa väldigt mycket mer aktier. Enligt Ibra har hans sambo köpt mer idag 😂

Kika på Parans kursutveckling enbart idag, första kvarten så sjunker den kraftigt och ligger på väg ner ännu djupare. Sen plötsligt så lägger någon (Örjan) som idag via Swedbank stora köporders för miljonbelopp. Hela sekten vaknar till och plötsligt så vaknar liket till liv och stiger likt en månraket. Samma saker händer hela tiden i Parans och SpectrumOne samt SynAct! Ungefär samtidigt som detta sker så ökar stora poster på säljsidan. Detta är ett klassiskt sätt som Örjan kör i aktierna som han och hans efterblivna kör i aktierna. Detta sker utan att det ens kommer ett PM eller likande, Parans redovisade hiskeliga 2000 kr i omsättning i delårsrapporten. Men aktien drar 5-10% på icke nyheter plötsligt och sen drar den lite till så de hinner komma ur större poster. Skummaste aktier som finns och jag rekommenderar alla att hålla sig undan och sälja om man äger den.
Citera
2020-11-20, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Kika på Parans kursutveckling enbart idag, första kvarten så sjunker den kraftigt och ligger på väg ner ännu djupare. Sen plötsligt så lägger någon (Örjan) som idag via Swedbank stora köporders för miljonbelopp. Hela sekten vaknar till och plötsligt så vaknar liket till liv och stiger likt en månraket. Samma saker händer hela tiden i Parans och SpectrumOne samt SynAct! Ungefär samtidigt som detta sker så ökar stora poster på säljsidan. Detta är ett klassiskt sätt som Örjan kör i aktierna som han och hans efterblivna kör i aktierna. Detta sker utan att det ens kommer ett PM eller likande, Parans redovisade hiskeliga 2000 kr i omsättning i delårsrapporten. Men aktien drar 5-10% på icke nyheter plötsligt och sen drar den lite till så de hinner komma ur större poster. Skummaste aktier som finns och jag rekommenderar alla att hålla sig undan och sälja om man äger den.

Hade skrivit ett långt inlägg.
Men ja, fulspel. Titta bara på taurus, hypad till skyarna men nu är dom tysta. Enligt Ibra var Örjan största ägaren men nu är det helt plötsligt hemligt hur många aktier Örjan faktiskt har. Inne och läser i Facebook gruppen och folk pratar om att de ligger back med sex siffriga belopp!!!. Ibra var ju världens bästa på just det området taurus är verksamma i och kursen skulle stå i över 10 kr i November.
Samma som Parans, hur i helvete kan ett bolag vara värderat till nästa miljarden och omsätta 2000 kr... Enligt Ibra skulle kursen stå i 20 när Kina kom, nu är det istället ny rek som det snackas om..
QPT, ett bolag som startades för 2 år sedan men enligt sekten har 10 års erfarenhet av detta (osäker på vad detta är, det är även sektledarna). Dessutom får dom köpa 25% av bolaget för cirka 30 miljoner.. Aktier som inte heller är låsta så om dom vill (men så klart dom inte vill om man frågar sekten) kan dessa säljas för 10 kr idag. Rätt trevlig avkastning på cirka 6 månader?
Bifogar screenshots från gruppen Parans
https://imgshare.io/image/NJUb4K
https://imgshare.io/image/NJUa38
https://imgshare.io/image/NJUScS
https://imgshare.io/image/NJU5pt
https://imgshare.io/image/NJUCij
https://imgshare.io/image/NJUlxw
https://imgshare.io/image/NJURte
Citera
2020-11-20, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meat4me
Hade skrivit ett långt inlägg.
Men ja, fulspel. Titta bara på taurus, hypad till skyarna men nu är dom tysta. Enligt Ibra var Örjan största ägaren men nu är det helt plötsligt hemligt hur många aktier Örjan faktiskt har. Inne och läser i Facebook gruppen och folk pratar om att de ligger back med sex siffriga belopp!!!. Ibra var ju världens bästa på just det området taurus är verksamma i och kursen skulle stå i över 10 kr i November.
Samma som Parans, hur i helvete kan ett bolag vara värderat till nästa miljarden och omsätta 2000 kr... Enligt Ibra skulle kursen stå i 20 när Kina kom, nu är det istället ny rek som det snackas om..
QPT, ett bolag som startades för 2 år sedan men enligt sekten har 10 års erfarenhet av detta (osäker på vad detta är, det är även sektledarna). Dessutom får dom köpa 25% av bolaget för cirka 30 miljoner.. Aktier som inte heller är låsta så om dom vill (men så klart dom inte vill om man frågar sekten) kan dessa säljas för 10 kr idag. Rätt trevlig avkastning på cirka 6 månader?
Bifogar screenshots från gruppen Parans
https://imgshare.io/image/NJUb4K
https://imgshare.io/image/NJUa38
https://imgshare.io/image/NJUScS
https://imgshare.io/image/NJU5pt
https://imgshare.io/image/NJUCij
https://imgshare.io/image/NJUlxw
https://imgshare.io/image/NJURte

Det där jävla ”jag tror på bolaget i framtiden”-inlägget skrev Jennie Lundström i gruppen Aktietips också.

Som tur är fick hon dock en jävla massa motvind där. Som vanligt lyckas hon starta drama genom sina kommentarer. Inleder med en massa vinkar om vad för sjuka saker folk skriver på nätet, offerrollen osv.

Klassiskt Jennie, piskar upp drama med en helt omöjlig snedvridning av allt alla säger. Lyckas vrida diskussionerna till att handla om Ibra genom stt SJÄLV TA UPP DET och när folk vill bemöta det så säger hon åt dem att ”fokusera på bolaget”. hon har verkligen alla skruvar lösa alltså.

Ngn sund tjej i Aktietips-gruppen kom förresten in och förklarade att Jennie ofta blockar och kickar folk hej vilt i aktiegruppen för enbart tjejer som Jennie driver. I den hyllas också Parans konstant.
Citera
2020-11-21, 03:51
Medlem
Enok1Halvars avatar
Tror inte heller Örjan är med på detta, Ibra har kört detta stuk i 4-5 år ,dock lockar han till sig Typ vd:s i Clemondo OCH Denne Örjan ,vem han nu är?
Hade inte Ibra som är arbetslös anlitat advokat, hur går det till om man inte har några pengar,och vilken advokat tar sig detta mål för en som inte kan betala?
och jenniepennie aka ssvea mm hur korkad är hon egentligen ?
Citera
2020-11-21, 07:43
Medlem
Har blivit medlem på de större aktierelaterade Facebook-grupper de senaste veckorna.
Går snabbt att göra flera konstateranden;

1) Ett flertalet återkommande individer som dagligen skriver om sina favorit aktier och tillsynes bedriver öppen pump och dump. Det beklagliga är att administratörer bakom dessa grupper verkar vara med på tåget själva.

2) Obekväma utmaningar från ifrågasättande medlemmar tas bort och administratörer låter pump och dumpen fortgå.

3) Livesändningar där ''TA-experter'' bjuds in och på beställning pumpar upp bolag utifrån fantasi analyser med högt inflaterade riktkurser som basuneras ut till de snällt nickande fåren.

Följande grupper och individer verkar vara tongivande:
Aktieraketer - Grupp med ca 94.000 medlemmar.
Huvudfokus från administratörer vid namn Christian Nilsson, Sandra Lockett, Emina Gullbjörk, Susanna Magdalena samt Gabriel Vaz har varit att pumpa samt dumpa Kancera.

En ''TA-expert'' vid namn Per Stolt har inhyrts och bedriver livesessioner, en till två gånger per vecka. Självfallet tas Kancera upp som ett riktigt guldägg. All kritik mot bolaget censureras och medlemmar bannas omedelbart. I Kancera har även ett flertal konstellationer av traders tagit plats där utblåsningar sker titt som tätt, troligtvis samma gäng som försöker knocka stop loss i flera andra bolag verksamma inom biotechsektorn.

Det är för mig väldigt anmärkningsvärt att dessa konstellationer får bedriva sin 'verksamhet' i det öppna dag in och ut utan större åtgärd från våra myndigheter.

Vidare till nästa grupp..
Aktietips - Grupp med ca 38.000 medlemmar.
Här hittar vi administratörerna Oskar Karlberg och Carolina Johansson som varit med på Ibra Kadabra:s livesändningar och som har direkta ingångar till Ibra. Denna trio är även känd från SpectraCure där de var tongivande figurer och agerade som sektledare ihop med Jari Hirvikoski.

Nivån i gruppen är relativt låg, modus operandi är att pumpa bolag och tysta kritiker. Återkommande skribenter från den första gruppen, Aktieraketer, deltar även här. Bolag i fokus verkar vara Parans Solar Lightning (Ibra), SpectrumOne (Ibra), SpectraCure (Ibra) samt Clemondo Group (Ibra). En sak som även slår mig är att Ibra Kadabra tillåts driva runt fritt i gruppen utan åtgärd från administratörer, kanske inte så underligt med de tighta vänskapsbanden som existerar. Även i denna grupp existerar begrepp ''TA-expert'', målet är att pumpa bolag med halvtaskiga tekniska analyser som målar ut diverse drömscenarier..

Sista grupp till rakning!
Aktier - Småbolagsjakten - Grupp med ca 51.000 medlemmar.
Vid en första anblick så ser gruppen relativt död ut med ett fåtal inlägg, administratörer verkar utföra ett bättre jobb med att hålla raketjägarna i schack. Inte något större att anmärka rörande denna grupp. Naturligt att aktiviteten i gruppen minskar när man inte får pumpa på sina egna villkor utan att administratörerna griper in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in