2020-11-22, 12:21
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Var finns de grävande journalisterna i USA??
//..//
Varför sparkar inte Trump Haspel och Wray om de inte hör något?? Eller kanske är på motståndarsidan.

Jag tror Trump kommer att göra sig av med både Haspel och Wray när tiden är mogen. Men det måste byggas upp en opinion för det. Och informationssläppen från Trump-teamet syftar till att bygga den opinionen.
2020-11-22, 12:21
Medlem
IsraelWatchs avatar
Citat:
Om flera vittnen säger samma saker så är det starka bevis i en domstol. Grundläggande inom juridiken.

Jag tar det igen.
Vittnesmål är inte bevis om det inte finns stödbevis.
Extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis. Det handlar inte om någon som tafsat på någon.

Gör ett nytt försök.
2020-11-22, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Var skrev jag ”massiva”?

Ok. När kommer ”the big one” då? Imorgon?

Du skrev många och några andra hävdar över 30 stycken. Det börjar bli löjligt när jag vet att det handlar om några stycken. Jag tror att ni blandar ihop ordet "petition" med "lawsuit".

Enligt Sidney Powell så kan vi förvänta oss något på tisdag. Det blir väl sent på kvällen i Sverige.
2020-11-22, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Du skrev många och några andra hävdar över 30 stycken. Det börjar bli löjligt när jag vet att det handlar om några stycken. Jag tror att ni blandar ihop ordet "petition" med "lawsuit".

Enligt Sidney Powell så kan vi förvänta oss något på tisdag. Det blir väl sent på kvällen i Sverige.
Ja, på tisdag kan vi förvänta oss att även Michigan och Pennsylvania certifierats. Och Nevada, faktiskt.

Så då är valet i princip klart.
2020-11-22, 12:27
Medlem
seaworthys avatar
Citat:

Det har faktiskt lagts fram ganska många stämningsansökningar och dom har förkastats rätt bryskt.

Haha ok. Vi får se på Tisdag då. Tror du vi kanske får ett erkännande av Chavez?😆
2020-11-22, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Satiric_misspelling#:~:text=A%20satiric%20misspell ing%20is%20an,name%20for%20a%20rhetorical%20purpos e.

Mm säkert, men det lilla problemet är att då måste det framgå i en kontext att det används satiriskt. Det fanns ingeting minsta lilla satistiskt i ditt inlägg, så mer korrekt vore att du bara erkände att du inte fattar skillnaden ifall ordet stavas med ett eller två "o".

Hursomhelst, att delstaterna certifierar eller inte är av underordnad betydelse eftersom det hela sannolikt kommer tar ändå upp i HD med tanke på alla de flagranta fall av valfusk som framkommit.
2020-11-22, 12:28
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Om flera vittnen säger samma saker så är det starka bevis i en domstol. Grundläggande inom juridiken.

Knappast under dom här omständigheterna. I princip skulle 1000 personer i en stad prata ihop sig på en chat och säga samma sak till en domstol. Skulle det utgöra en stark bevisföring menar du?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Trumps valobservatörer saboterar omräkningen i Wisconsin: https://www.foxnews.com/politics/wisconsin-officials-trump-observers-obstructing-recount

Som resultat av sina sabotageförsök har flera blivit utkastade - mer grogrund för konspirationsteorier... 😒

Trumps valobservatörer har jag längst skapat problem på flera ställen. Frågan är om det finns någon sammanställning kring dessa?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Ja, på tisdag kan vi förvänta oss att även Michigan och Pennsylvania certifierats. Och Nevada, faktiskt.

Så då är valet i princip klart.
Nepp, för det ska först väljas elektorer och så långt hinner det inte komma förrän detta har hamnat i HD som kommer hänvisa till twelfth amendment. DVS staterna får EN röst var, och 37 av 50 stater är republikanska.

SEN kommer utredningen att rensa ur i träsket ordentligt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Oj oj oj, vad lite du förstår.

Krebs anvsvarig chef på CISA, där dom två aktuella valfuskföretagen Dominion och Smartmatic också sitter i styrelsen. Fattar du?

CISA, den myndighet som är ansvarig för säkerheten och gick ut med att valet var "säkert"?
https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/smartmatic-director-admitted-2017-system-able-create-least-one-million-phantom-votes-years-venezuela -election/

"According to Townhall, the Department of Homeland Security’s Cybersecurity and Infrastructure Security Agency (CISA) issued a statement last week defending the integrity of the 2020 election. The problem, however, is two of the main election software companies that have been called into question – Dominion Voting Systems and Smartmatic – sit on CISA."

Och här har vi en annan intressant koppling:

https://thehill.com/policy/cybersecurity/471577-dhs-cyber-agency-invests-in-election-auditing-tool-to-secure-2020

"DHS’s Cybersecurity and Infrastructure Security Agency (CISA) is partnering with non-profit group VotingWorks on an open-source software tool known as Arlo, which is provided to state and local election officials for free."

VotingWorks som då skapades av CTD. CTD som då sitter i knäna på inte mindre än George soros?

https://www.influencewatch.org/non-profit/voting-works/

Voting works was created within and incubated by the left-leaning Center for Democracy and Technology (CDT). [3] [4] CDT’s major donors include large left-of-center foundations, including George Soros’s Foundation to Promote Open Society, the Ford Foundation, and the MacArthur Foundation.

Så vi har George Soros som påverkar CTD, CTD som påverkar VotingWorks, VotingWorks som CISA lutar sig mot, CISA vars styrelse även består av dom två företagen Dominion och Smartmatic.

Inte konstigt Krebbs blev sparkad.

Litar du fortfarande på denna myndighet?

P.S till den moderator som raderade mitt förra inlägg om detta, jag har kopierat det och sparat det i min dator nu. Jag kommer klistra in det igen och igen, inte minst för att det verkar brännas rejält någonstans när detta kommer fram.

Väldigt informativt inlägg som beskriver varför Trump sparkar jubelidioten Krebs!👍
2020-11-22, 12:30
Medlem
Citat:
Väldigt informativt inlägg som beskriver varför Trump sparkar jubelidioten Krebs!👍
Eller hur
2020-11-22, 12:30
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:

Tisdag eller fredag sa hon, om man ska vara kinkig. Onsdag är Thanksgiving i USA eller nåt, men hon sa att hinner dom inte lämna in på tisdag blir det på fredag som inte är en nationell helgdag i USA.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in