Citat:
Ursprungligen postat av
Marlowe
Du talar om fördummande, halva ditt föregående inlägg var ett försök till fördummande av mig, men det här var ju klart bättre.
Jag har väldigt, väldigt svårt att se SE som del av en konspiration. Hur vet han när han ska gå ut? Han stämplar ut, sen småpratar han men vakten innan han går ut på gatan. Det går inte att få ihop det med att mordet är planerat. Det enda mordscenario jag kan få ihop med SE är att det är en impulshandling, ungefär som han själv beskrev det i tidningen Folk och Försvar.
Hur SE vet när han ska gå ut?
Med tanke på alla vittnesmål om wt aktuell kväll utgår jag ifrån att SE kan ha haft ett upprättat samband med spanare på stan, inget konsigt. Att veta när han ska gå ut är den minsta gåtan att knäcka.
Att SE stämplar ut och omedelbart därefter småpratar med väktarna är ett
antagande, finns inget bevis för att det var så det gick till. Jag har redovisat ett alternativt scenario i den här tråden eller i "Palmemordstråden", och det går även ihop med ett planerat mord.
SE stämplar ut 23:19, går ut annan väg än huvudingången, knäpper OP, går tillbaks samma väg, passerar dörrarna mellan stämpelklocka och reception, pratar med väktarna ett par minuter och går sedan ut på Sveavägen och vistas på mordplatsen, sedan tillbaks till väktarna och berättar vad som har hänt.
Väktarna har ingen koll på den exakta tiden som SE kommer ut i receptionen efter att ha stämplat ut, de säger bara, runt 23:15-20, om jag inte minns fel. När förhördes väktarna? Kan de möjligen ha påverkats av mediauppgifter angående tiden 23:19?