2020-11-21, 20:17
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
In new twist, Georgia governor urges audit of ballot envelop signatures to look for fraud
https://justthenews.com/politics-policy/elections/new-twist-georgia-governor-urges-audit-ballot-envelop-signatures-look

GA vänder igen!?

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Hoppsan! haha vafan är det som händer i GA? svårt att ta den delstaten seriöst faktiskt.

Såväl Georgias guvernör Brian Kemp som Secretary of State Brad Raffensperger är korrupta Republikaner. Advokat Lin Wood som är Trump-teamets advokat i Georgia har under den gångna veckan sagt åt Kemp och Raffensperger på Twitter att de har chansen innan valresultatet certifieras att göra en 'full audit' och ta bort alla olagliga röster. De har vägrat, men nu har tydligen Kemp fått kalla fötter, eftersom han inser att han kommer åka in i fängelse resten av livet. De bådas inköp av Dominion-maskinerna samt skumraskaffärer med Kina för egen vinning i samband med inköp av ansiktsmasker och test-kit från Kina är också en het potatis för Kemp.

Jag tror dock att det r försent för honom att rädda sitt skinn. Möjligtvis kan kan få till en 'deal' med åklagarna. Dock kommer han att få äta fängelsemat några år framöver.

Eftersom vi nu vet att tillslaget i Frankfurt av Dominions servrar utfördes av "the good guys" så vet Kemp att han är rökt. Ingen av dem kunde fatta hur stort detta skulle bli. De trodde att de skulle kunna fuska och få bort Trump och få fortsätta vara korrupta lokala makthavare, och dessutom bli rikligt belönade av Soros, Big-tech och the Clintons.
2020-11-21, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det har säkert redan postats i tråden men jag har nog missat det. Är detta Sidney Powell twittrerkonto så är allt redan klart. Ingen normal sansad advokat uttrycker sig så här offentligt om man inte är 100% säker.

Jävlar vilken show vi kommer få se. Fantastiska tider att få uppleva och vi är inte ens amerikaner.

https://twitter.com/SidneyPowell1/status/1330006259462967296

som svar på

En normalt sansad jurist som Rudy menar du? Det var femton plus år sedan Powell gjorde något annat än att klaga på att hon fick på näsan i Enron.

Powell försvarade Enron.
2020-11-21, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Har du några belägg för att det handlar om ”aktivistdomare”, förutom att de inte dömmer som du tycker att de ska? Eller ens för att de är demokrater?

Vad jag tycker spelar ingen roll, men jag tycker självklart det ska dömmas objektivt.

Om det visar sig i supreme cort att omfattande valfusk inte föreligger så böjer jag mig direkt. Jag hatar demokraterna, men inte så mycket som när demokratin kompromissas.

Ja domarna är fullblodsdemokrater. Vad trodde du?
2020-11-21, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Vad jag tycker spelar ingen roll, men jag tycker självklart det ska dömmas objektivt.

Om det visar sig i supreme cort att omfattande valfusk inte föreligger så böjer jag mig direkt. Jag hatar demokraterna, men inte så mycket som när demokratin kompromissas.

Ja domarna är fullblodsdemokrater. Vad trodde du?
Kan du lista dessa domare, som är så uppenbara aktivister?
2020-11-21, 20:25
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Ja och tänk om någon är såinihelvete superkorrupt så att han producerar 10 000 000 falska valsedlar, ett sådant tilltag kan ju vända hela valet. Tänk om det hänt förr? T.o.m. i Sverige? Inte bra.

Mike Pence

Ja tänk om någon är så dement att hjärnan på denne tänker fel och säger något sådant, och det är sant, sug på den karamellen.
https://youtu.be/WGRnhBmHYN0
2020-11-21, 20:26
Medlem
Sidney Powell tycks sig säga att hon har bevis på att även republikaner har fuskat i valet, hon känner sig i alla fall säker på att så är fallet om jag förstår det rätt.

https://twitter.com/Wizard_Predicts/status/1329977514802999303

Det hade nog varit spiken i kistan och visar ju i sådana fall på att folk som pratat om att det finns en "deep state" och ett underliggande enparti haft rätt.

Ifall de kan bevisa att några republikaner också fuskade, blir det svårt att hävda att Trump bara försökt ta över valet och sitta kvar som en diktator.
Och det vore ett kul scenario ifall MSM tvingades välja mellan att antingen gå ut och försvara en republikan som anklagades för valfusk eller behöver legitimisera flera andra påståenden om valfusk
2020-11-21, 20:28
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Demokraterna vill sopa undan valet snabbt som ögat utan ens göra omräkningar på rätt sätt.

Trump betalade inte 70 miljoner för att gör en helt meningslös omräkning. Det begriper väl de flesta.

Det här var intressant. Nu har det blivit dags för akt 2 i Georgia. Om Powell och co är kavalleriet - det lätta gardet enligt många här - så kommer de nu tydligen i alla fall att få artllleriunderstöd i nästa fas. Teamet som kör stämningar på federal nivå kliver in i bataljen.
An election challenge lawsuit planned to be filed early this week is new and will be "shocking," according to President Donald Trump lawyer Jordan Sekulow on Newsmax TV.

"We have got lawsuits likely to be filed in Georgia on either Monday or Tuesday; I can't get into the details," Sekulow, the son of Trump personal attorney Jay Sekulow, told Saturday's "America Right Now."

"I can't tell you right now, but what's coming in Georgia will be shocking, when we file this in federal court Monday or Tuesday," Jordan Sekulow told host Tom Basile. "It's nothing that we have talked before. It's not what you heard in the press conference [Thursday] either.

"This is something completely separate."

The fact Jordan Sekulow pointed to federal court, it is likely a constitutional legal challenge. He did allude to some challenges to the constitutional issue of "equal protection under the law."

He added, to those saying "put up or shut up, it's coming this week."

"They've got to be outcome determinative, but I will tell you, the Lt. Gov. [Geoff Duncan] in Georgia, the Secretary of State in Georgia [Brad Raffensperger] in Georgia, they're in for quite a shock on Monday and Tuesday about how poorly they run and they ran – there's going to be a proof – of how poorly run they ran the elections in one of their major counties," Sekulow said.

Sekulow did note it was related neither to the challenges on signature verification on mail-in ballots in Georgia, nor a potential upcoming audit of the recently certified election results in Georgia, as teased by GOP Gov. Brian Kemp.

"That recount was not a recount at all," Sekulow said. "All we did is find more votes, which were new votes, not recounted votes."

Sekulow noted his legal team is working on the constitutional case, while the Trump campaign legal team of Rudy Giuliani, Jenna Ellis, and Sidney Powell are focusing on compiling the evidence of voter fraud, including Dominion Voting Systems.
https://www.newsmax.com/newsmax-tv/georgia-lawsuit-jordan-sekulow-constitution/2020/11/21/id/998154/

Se där, nya datum att hetsa upp sig över. Kraken stretchar tentaklerna lite.
Medlem
Kämpendahls avatar
"Trump har inte gett upp – vill stoppa Michigan från att godkänna valet"

Michigans två högsta republikanska politiker har tidigare sagt att de inte har sett några oegentligheter som skulle ändra valresultatet. Nu pressas de av Trump och av arga Trumpväljare utanför delstatskongressen. Demonstranterna vill ogiltigförklara valresultatet och ge Trump Michigans elektorsröster

https://www.dn.se/varlden/trump-har-inte-gett-upp-vill-stoppa-michigan-fran-att-godkanna-valet/

Trump måste vara världshistoriens sämsta förlorare. Redan dagen efter valet började han tala om att han hade överväldigande bevis för valfusk. Nu snart tre veckor senare har han inte lyckats visa några hållbara bevis för det. Om två veckor måste väl ändå de mest inbitna Trump-anhängarna inse att de starka bevisen bara var luft
Medlem
Citat:
Det enda jag argumenterade för är att omräkningen bekräftade att maskinerna inte flippade eller la till några röster - för då hade den manuella omräkningen inte gett samma resultat.

Man har följt lokala vallagar när man räknat om. Att den omräkningen inte bevisar att det inte finns förfalskade valsedlar är sant, men en helt annan diskussion.

18 oktober så gjordes intervjun med Harri Hurski. Han säger i intervjun ( första minutrarna) att han spenderat de senaste 3 veckorna Georgia för att undersöka säkerheten kring röstmaskinerna ( som var nyinköpta från Dominion Voting System). Varför var så länge i en enda stat..just den mycket omskrivna delstaten Georgia). Har han lärt ut hur man hackar röstmaskinerna?? Är han en ” bad guy”?

Frågan är om han är republikan eller demokrat?? Tror gott om finländare men man vet aldrig..

https://www.youtube.com/watch?v=egtZFoyfUeA
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Lin Woods fall i Georgia avfärdades av en domare utnämd av Trump. Så där sprack den dåliga ursäkten.

När blev det avslaget och av vem?! Den lades i förrgår.
2020-11-21, 20:30
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
En normalt sansad jurist som Rudy menar du? Det var femton plus år sedan Powell gjorde något annat än att klaga på att hon fick på näsan i Enron.

Powell försvarade Enron.

Jag må säga att Powel det senast dygnet inte har haft samma kraft i rösten som hon brukar, det kan bero på att hon är trött eller...jag hoppas på att hon får en staty upprättad av sig som personen som knäckte Deep State och på statyn rider hon på Kraken
2020-11-21, 20:30
Medlem
Citat:
Det står ju klart och tydligt i texten du citerade att det är operatören som ändrar valsedeln... Om maskinen misslyckas att scanna (ger en blank), kan operatören (om det är tillåtet enligt regler/lagar i aktuellt val) fylla i sedeln så att rösten blir tydligare och scanna om den för att maskinen ska tolka rösten rätt.
Sant. Operatören kan ändra valsedeln, maskinen ger dom den möjligheten.

2 frågor:
Vart ser du defination för att blank ballot är en misslyckad scanning?
Vart ser du att denna feature bara finns om det är tillåtet i valet?

Citera dokumentet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in