2020-11-21, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Och federala domare struntar i bevisen och kör politiskt?
Vilken värld därborta.

Ja, det verkar tyvärr ha blivit någon trådsanning. Man blir inte domare bara sådär. Och som domare dömer man inte bara i sitt eget politiska intresse. Det finns etiska riktlinjer men det verkar vara en nyhet för många här.

Det finns otroligt mycket att förlora på som domare allt från den lägsta till högsta nivån genom att inte göra sitt jobb rätt.
2020-11-21, 19:51
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
När kommer det tunga artilleriet då? Hur länge ska vi behöva vänta på att Rudy ska runka klart och leverera något?

När team Trump hamnar i SCOTUS. Verkar vara om ca två veckor. Dumjävel. Har du svårt att begripa? Har postats i åtskilliga inlägg. De avgörande bevisen sprider man inte i MSM utan de presenteras i rätt instans och i det här fallet i SCOUT. Ingenting innan SCOTUS förefaller vara avgörande.
2020-11-21, 19:52
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jävlar vilken show vi kommer få se. Fantastiska tider att få uppleva och vi är inte ens amerikaner.

Jo, lite. Vi är Deep-Americans. Men jag ger dig rätt att hon inte skulle uttrycka sig sådär om hon inte visste att det var ett clear-cut-case. Hon sa i någon intervju nyligen också att Trump teamet hade de servrar som beslagtogs i Tyskland. Så förmodligen innehåller "Kraken" också 400 elektorsröster från rådatat, innan det manipulerades.

Fasten seatbelts.
2020-11-21, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Du pratar om något helt annat än vad diskussionen handlade om. Ta det med någon som påstått det du argumenterar emot istället.
Jaha, så vad argumenterar du om då?

Georgia är inte färdigräknad ännu eftersom man gått förbi regelverket och INTE gjort en sådan fullständig kontroll som krävs för att kunna urskilja dom olagliga rösterna via ytterkuverten.

Om man vidhåller att det inte finns några olagliga röster så borde man ju hålla med om att en fullständig omräkning, där man även kontrollerar ytterkuverten, borde göras för att reda ut saken en gång för alla.

Håller du med om det då?
2020-11-21, 19:56
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Det står ju klart och tydligt i texten du citerade att det är operatören som ändrar valsedeln... Om maskinen misslyckas att scanna (ger en blank), kan operatören (om det är tillåtet enligt regler/lagar i aktuellt val) fylla i sedeln så att rösten blir tydligare och scanna om den för att maskinen ska tolka rösten rätt.
Haha du får nog ge upp (det gjorde jag tidigare).
De vill verkligen inte förstå en så enkel sak.
Att rösträkningsmaskinerna "flippar" röster är motbevisat i och med omräkningen i Georgia (om inte nya bevis dyker upp). Detta var en central del i Powell:s påstående.
2020-11-21, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Nej det är du som inte förstår skillnaden mellan valsedeln och ytterkuvertet.

Ex 1.
Jag går runt bland mina grannar som inte tänker rösta och samlar ihop deras röstsedlar och ytterkuvert, kryssar för Biden på röstsedeln, kladdar dit en otydlig namnteckning på ytterkuvertet och postar dessa.

Blir dessa röstsedlar giltiga då? Om sen valarbetarna är slarviga (eller korrupta, eller får information om att dom ska strunta i att kontrollera ytterkuvertet) samtidigt som observatörerna INTE får observera hur detta arbete går till, INTE får se ytterkuverten, utan röstsedlarna med bara Biden namn på som jag har fixat läggs i högen som sen räknas i maskinen.

Hur ska detta kunna avslöjas genom att bara räkna om valsedlarna?

Ex 2. Jag är superkorrupt och samlar in 50 000 röstsedlar (eller producerar egna för jag har kontakter och kan "köpa äkta" röstsedlar som inte är registrerade). Jag kryssar för Bidens namn på alla dessa, smusslar in dessa 50 000 röstsedlar på natten mellan tisdag och onsdag när räknandet officiellt har pausats och alla valarbetare har gått hem för dagen, dumpar dessa valsedlar bland dom andra redan räknade. Samtidigt som mina kumpaner sitter i en byggnad några 100 mil bort och lägger till dessa i valmaskinen via länk.

Hur ska dessa kunna avslöjas genom att bara räkna om valsedlarna?

Klockrent inlägg! Det är detta Giuliani påpekade på presskonferensen. Omräkningen som var i Georgia var totalt meningslös.

Det måste till en grundlig omräkning med neutrala som räknar.
2020-11-21, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Nej de har inte blivit avvisade direkt. Det är inte så det fungerar. De har blivit presenterade och argumenterade för i domstol med framlagda vad anföraren anser vara bevis, sedan beslutas det om det ska tas vidare eller ej, med möjlighet till överklagade. Det är en process med steg som måste tas igenom. Om det inte är något substantiellt så kommer det inte ens in närheten.

Nu har Trumpkampanjen fått många avslag, men av uteslutande demokratiska aktivistdommare. De fall som supreme cort anser vara fog för överklagande kommer oavsett tas bidade, oavsett vad demokraterna tycker. Då räder det politisk objektivitet på ett helt annat sätt.

Det finns ingen gräns för hur många av de ogillade stämningsansökningarna som tas vidare. Det kan bli alla det kan bli ingen. Men det bestämmer varken media eller demokratdommare.
Lin Woods fall i Georgia avfärdades av en domare utnämd av Trump. Så där sprack den dåliga ursäkten.
2020-11-21, 20:09
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ex 2. Jag är superkorrupt och samlar in 50 000 röstsedlar (eller producerar egna för jag har kontakter och kan "köpa äkta" röstsedlar som inte är registrerade). Jag kryssar för Bidens namn på alla dessa, smusslar in dessa 50 000 röstsedlar på natten mellan tisdag och onsdag när räknandet officiellt har pausats och alla valarbetare har gått hem för dagen, dumpar dessa valsedlar bland dom andra redan räknade. Samtidigt som mina kumpaner sitter i en byggnad några 100 mil bort och lägger till dessa i valmaskinen via länk.

Hur ska dessa kunna avslöjas genom att bara räkna om valsedlarna?

Ja och tänk om någon är såinihelvete superkorrupt så att han producerar 10 000 000 falska valsedlar, ett sådant tilltag kan ju vända hela valet. Tänk om det hänt förr? T.o.m. i Sverige? Inte bra.

Mike Pence
2020-11-21, 20:10
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Intressant aktivitet på Sidney Powells twitterkonto. Hon retweetar hejvilt, men fastnålad är den som klargör att den venezuelanska källan vittnat under ed. Det var något ljus som gjorde sig lustig över att källan inte ens undertecknat och därför var värdelös. Det handlar förstås om sekretess, precis som med sekretessmarkeringarna för namnen på de personer som pekas ut. Man hänger inte ut vittnen på nätet och man röjer heller förstås inte bevismaterial.

Vem har sagt något om att hänga ut nån på nätet?
In addition to his Motion, Plaintiff also filed several specious affidavits, including one
redacted and unsigned affidavit from an unidentified individual in Venezuela, as
well as a vague affidavit filed with speculation and opinions from an individual
apparently intended as an expert report

https://www.democracydocket.com/wp-content/uploads/sites/45/2020/11/show_temp.pl-5-1.pdf
2020-11-21, 20:12
Medlem
Citat:
Jaha, så vad argumenterar du om då?

Georgia är inte färdigräknad ännu eftersom man gått förbi regelverket och INTE gjort en sådan fullständig kontroll som krävs för att kunna urskilja dom olagliga rösterna via ytterkuverten.

Om man vidhåller att det inte finns några olagliga röster så borde man ju hålla med om att en fullständig omräkning, där man även kontrollerar ytterkuverten, borde göras för att reda ut saken en gång för alla.

Håller du med om det då?
Det enda jag argumenterade för är att omräkningen bekräftade att maskinerna inte flippade eller la till några röster - för då hade den manuella omräkningen inte gett samma resultat.

Man har följt lokala vallagar när man räknat om. Att den omräkningen inte bevisar att det inte finns förfalskade valsedlar är sant, men en helt annan diskussion.
Senast redigerad av apa123456 2020-11-21 kl. 20:14.
2020-11-21, 20:15
Medlem
Citat:
Det enda jag argumenterade för är att omräkningen bekräftade att maskinerna inte flippade eller pa till några röster - för då hade den manuella omräkningen inte gett samma resultat.

Man har följt lokala vallagar när man räknat om. Att den omräkningen inte bevisar att det inte finns förfalskade valsedlar är sant, men en helt annan diskussion.

Demokraterna vill sopa undan valet snabbt som ögat utan ens göra omräkningar på rätt sätt.

Trump betalade inte 70 miljoner för att gör en helt meningslös omräkning. Det begriper väl de flesta.
2020-11-21, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Demokraterna vill sopa undan valet snabbt som ögat utan ens göra omräkningar på rätt sätt.

Trump betalade inte 70 miljoner för att gör en helt meningslös omräkning. Det begriper väl de flesta.
Trump betalade ingenting för omräkningen i Georgia, den skedde automatiskt pga liten marginal...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in