2020-11-21, 18:39
Medlem
Hbdunkars avatar
Kolla repotaget från 2017. Där de lät några datanördar försöka hacka valmaskinerna vilket de gjorde på någon timme. I slutet av repotaget interjuvas säkerhetschef för Obamas administration som säger att valet 2020 med all säkerhet kommer att vara hackat. Allt på CNN.
https://m.youtube.com/watch?v=HA2DWMHgLnc
2020-11-21, 18:44
Medlem
Demokraterna har systematiskt fuskat i svarta storstadsområden i Philadelphia, Detroit, Atlanta och Milwaukee. Områden med stor arbetslöshet, analfabetism och misär, där demokraterna helt kontrollerar röstningsförfarandet har i vissa fall rapporterat ett valdeltagande som överstigit nittio procent, något som naturligtvis är helt orimligt och en solklart indikation på valfusk. Klantiga demokrater som nu nervöst och allt mer ihåligt fortsätter sitt bedrägeri genom en propagandakampanj i "media", där dom försöker banka in budskapet om "valutgången" i allmänhetens medvetande.
Senast redigerad av Rugg 2020-11-21 kl. 18:50.
2020-11-21, 18:44
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hbdunkar
Kolla repotaget från 2017. Där de lät några datanördar försöka hacka valmaskinerna vilket de gjorde på någon timme. I slutet av repotaget interjuvas säkerhetschef för Obamas administration som säger att valet 2020 med all säkerhet kommer att vara hackat. Allt på CNN.
https://m.youtube.com/watch?v=HA2DWMHgLnc

Hacka är enkelt. Frågan är om de lyckades hacka på ett sätt som ingen skulle ha upptäckt?
2020-11-21, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Har du källa på att en manuell räkning är en grundligare genomgång av rösterna än en Audit iom att manuell räkning verkar vara det ultimata beviset för dig?
En manuell räkning är en räkning, precis som en maskinell räkning. Den bevisar inte att inga falska valsedlar fanns, men den bevisar att maskinen räknade rätt, om man når samma resultat (vilket man gjorde).

Min poäng är att det är fullständigt meningslöst (och extremt osannolikt, även om man tror på fusk) att fuska på det sätt som många i tråden påstår - både med den maskinella räkningen och seden ”täcka upp” med falska valsedlar. Har man falska valsedlar är det ju bara att räkna dem från början, finns ingen poäng med att också manipulera mjukvaran - ger en massa merarbete och större risk för upptäckt. Om det skulle vara så att man ville fuska.
2020-11-21, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
En manuell räkning är en räkning, precis som en maskinell räkning. Den bevisar inte att inga falska valsedlar fanns, men den bevisar att maskinen räknade rätt, om man når samma resultat (vilket man gjorde).

Du missade helt min fråga. Citera gärna inte om du vill prata om något annat än det jag skriver utan att ens bemöta min fråga. Har du källa på att en manuell räkning är grundligare än en Audit iom att en manuell räkning bevisar allt för dig?
2020-11-21, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Men jag lade ju in den här artikeln för en stund sen, Ny Teknik från 2018:
https://www.nyteknik.se/sakerhet/sa-gar-det-till-att-hacka-en-rostningsmaskin-pa-tva-minuter-6926996

Det är alltså så enkelt att "hacka" dessa valsystem att barn i åldern 6-17 år med lätthet kan göra det.

Därför måste det finnas ett regelverk för hur du reviderar systemet för att säkerställa resultatet. För att kunna revidera MÅSTE DU ha tillgång till grundmaterialet, dvs röstlängder, id-funktioner (tex kuvert med personuppgifter och namnteckningar) och valsedlar. Det räcker alltså inte att bara räkna om valsedlarna. Dom säger ingenting om VEM som har röstat. När det finns misstanke om att falska röstsedlar utan röstberättigade invånare som står bakom, då MÅSTE man dubbelkolla dom underlag som kan fastställa att det bara är ÄKTA valsedlar som räknas.

Hur svårt kan det vara att ta in detta?

"– Det måste finnas ett regelverk för hur du genomföra en obligatorisk revision av systemet. Om du har det är det faktiskt ganska säkert. Då kan du verifiera att resultatet är okej. Oavsett om det handlar om handhavandefel, buggar i programmeringen eller cyberangrepp, säger Carsten Schürmann.

Han tillägger:

– Den sista bilden i min presentation på ämnet är: ”använd papper och gör revisioner". Det är viktigt."
Det där är inte den typ av maskiner det handlar om - dominionmaskinerna räknar pappersröster, de används inte för att rösta. De kommer räkna en falsk valsedel lika mycket som en människa kommer räkna en falsk valsedel.
2020-11-21, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Du missade helt min fråga. Citera gärna inte om du vill prata om något annat än det jag skriver utan att ens bemöta min fråga. Har du källa på att en manuell räkning är grundligare än en Audit iom att en manuell räkning bevisar allt för dig?
Varför ska jag ge dig en källa på något jag inte har påstått?
2020-11-21, 18:51
Medlem
squeakys avatar
Nu har den republikanska senatorn från Michigan gått ut och ifrågasatt vad fan Trumpetens och hans gäng pysslar med

Citat:
“I’ve not seen any evidence of fraud that could overturn 150,000 and some votes,” Rep. Fred Upton (R-Mich.) told reporters Friday. “This doesn’t seem to be about fraud anymore … I don’t know what path they’re on.”

Till och med stora delar av Trumpetens egen kampanj undrar vad Runk Rudy och hans gäng håller på med.
Citat:
One Trump adviser called the current strategy a “dead end,” and said Giuliani’s high-profile attempts at drumming up legal obstacles to the certification of Biden’s election amounted to a “hostile takeover of the campaign.”

Citat:
The obvious thing is, this is a shitshow,” the adviser said. “When the Rudy show started, that was a sidelining of everyone else. At that point, it became an issue of going through the motions and the recognition of, ‘OK, this is definitely over because we don’t have a chance with... these conspiracy theories.’”

Skönt att större delen av kampanjen har gett upp och kapitulerar

Citat:
“It appears that none of us are allowed to say [publicly] that that was one of the weirdest fucking things we’ve ever witnessed,” one senior Trump administration official said, noticeably exasperated.

Dead on arrival....
Citat:
Top officials on Team Trump, knowledgeable sources say, view the current legal endeavor to steal the 2020 election as a “fucking pile of garbage,” as one official succinctly described it

Alltid lurar man någon i MAGA-kulten
https://www.thedailybeast.com/team-trump-leaders-including-campaign-manager-bill-stepien-have-no-faith-in-rudy?ref=home&via=twitter_page
2020-11-21, 18:53
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Antingen är människan skvatt galen eller så vet hon att hon sitter absolut ohotad med sin Royal Straight Flush på hand. Jag gissar att Guds Hand rört sig från Maradona till Power-Powell. Spännande tid att vara vid liv, minst sagt.

Haha, alla kommer vi ihåg den gode Diegos "guds hand" som var framme när han nickade mål. Det intressanta med Powell är att hon är all-in på att stoppa det här valfusket. För henne handlar det om att rädda USA och den amerikanska republiken. En majoritet av amerikanerna tror inte på att Biden vunnit valet. Förstå vilken jävla knäck för samhällsinstutionerna det blir om det här valet faller till Bidens fördel.

Inte en jävel kommer att lita på valintegriteten igen - inte i USA, och inte i många andra länder heller.

Ta t.ex. hur Assange hanterades i media; absolut karaktärsmord för att han vågade "speak truth to power" och deep state snärjde honom. Inte så med Powell. Det finns inget stort drev för att karaktärsmörda Powell. Vågar inte media, eller har dom hittat sin moraliska kompass sen några dagar?
Tucker Carlson satt och ondgjorde sig häromdagen (några dagar sen) att Sidney Powell skulle lägga fram bevis. Hon skulle få hela programmet, ja tillochmed hela veckans alla program sa Tucker. Powell sa åt Tucker Carlson att han borde ha tagit del av presskonferensen.

Idag (eller natten till idag) försökte Tucker Carlson släta över sin kritik mot Powell och avslutade med att säga något som "If Sidney Powell pulls this off, she would have almost single handedly saved us all, and for that - we will be forever grateful". (Eller något liknande - jag skrev det ur minnet).

Det är alltså klart att man vågar från medialt håll inte försöka misskreditera eller karaktärsmörda henne - för man vet helt enkelt inte om hon sitter på en jävla atombomb eller inte. Mycket som har kommit fram tyder att hon sitter på en atombomb.

Hade media vetat att dom kunde opinionsbilda mot hennes grejer hade dom låtit som i den här tråden. "Var är bevisen?" och "Sidney Powell fanns inte ens på Wikipedia förra veckan, hon är alltså en nolla".
Så låter det inte från massmedia. Fråga dig, varför inte?
2020-11-21, 18:57
Medlem
Stig-Britts avatar
In new twist, Georgia governor urges audit of ballot envelop signatures to look for fraud
https://justthenews.com/politics-policy/elections/new-twist-georgia-governor-urges-audit-ballot-envelop-signatures-look

GA vänder igen!?
2020-11-21, 18:59
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
In new twist, Georgia governor urges audit of ballot envelop signatures to look for fraud
https://justthenews.com/politics-policy/elections/new-twist-georgia-governor-urges-audit-ballot-envelop-signatures-look

GA vänder igen!?

Hoppsan! haha vafan är det som händer i GA? svårt att ta den delstaten seriöst faktiskt.
2020-11-21, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456

Min poäng är att det är fullständigt meningslöst (och extremt osannolikt, även om man tror på fusk) att fuska på det sätt som många i tråden påstår - både med den maskinella räkningen och seden ”täcka upp” med falska valsedlar. Har man falska valsedlar är det ju bara att räkna dem från början, finns ingen poäng med att också manipulera mjukvaran - ger en massa merarbete och större risk för upptäckt. Om det skulle vara så att man ville fuska.
mjukvaran är redan manipulerad.
eller menar du att röstmaskinerna inte kan vara manipulerad i förväg?

röstmaskinen kan ändra din röst utan att det märks. däremot så syns det på matematiska grafer eftersom den är programmerad.

ditt argument faller platt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in