2020-11-21, 19:38
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Detta är ju helt avgörande för att kunna bekräfta ett eventuellt valfusk. Att bara manuellt räkna om röster är ju helt meningslöst.

Det bästa vore ju att ringa runt till dom som har röstat och på så sätt kolla att det blivit rätt registrerat.

Mike Pence
2020-11-21, 19:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Bara för att en lawsuit lämnas in betyder det inte att det faktiskt leder till något. De flesta har ju blivit avvisade direkt.

Nej de har inte blivit avvisade direkt. Det är inte så det fungerar. De har blivit presenterade och argumenterade för i domstol med framlagda vad anföraren anser vara bevis, sedan beslutas det om det ska tas vidare eller ej, med möjlighet till överklagade. Det är en process med steg som måste tas igenom. Om det inte är något substantiellt så kommer det inte ens in närheten.

Nu har Trumpkampanjen fått många avslag, men av uteslutande demokratiska aktivistdommare. De fall som supreme cort anser vara fog för överklagande kommer oavsett tas bidade, oavsett vad demokraterna tycker. Då räder det politisk objektivitet på ett helt annat sätt.

Det finns ingen gräns för hur många av de ogillade stämningsansökningarna som tas vidare. Det kan bli alla det kan bli ingen. Men det bestämmer varken media eller demokratdommare.
2020-11-21, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Nej de har inte blivit avvisade direkt. Det är inte så det fungerar. De har blivit presenterade och argumenterade för i domstol med framlagda vad anföraren anser vara bevis, sedan beslutas det om det ska tas vidare eller ej, med möjlighet till överklagade. Det är en process med steg som måste tas igenom. Om det inte är något substantiellt så kommer det inte ens in närheten.

Nu har Trumpkampanjen fått många avslag, men av uteslutande demokratiska aktivistdommare. De fall som supreme cort anser vara fog för överklagande kommer oavsett tas bidade, oavsett vad demokraterna tycker. Då räder det politisk objektivitet på ett helt annat sätt.

Det finns ingen gräns för hur många av de ogillade stämningsansökningarna som tas vidare. Det kan bli alla det kan bli ingen. Men det bestämmer varken media eller demokratdommare.
Har du några belägg för att det handlar om ”aktivistdomare”, förutom att de inte dömmer som du tycker att de ska? Eller ens för att de är demokrater?
2020-11-21, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse

Inte uteslutande demokratiska domare.
2020-11-21, 19:43
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Hela GOP står bakom.

Knappast.

Trump twittrar om republikaner och dom blir hotade till livet av alla rednecks.

https://www.politico.com/news/2020/11/21/trump-gop-elections-challenge-438938

Beta-pojkar som följer en fet beta-gubbe
2020-11-21, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Vad yrar ni om? Ni säger ju exakt vad jag säger - man får samma resultat när man räknar samma valsedlar. Oavsett om man gör det med maskinen, eller om man gör det manuellt. Alltså har maskinen räknat rätt. Jag har inte påstått att omräkningen bevisat att alla valsedlar är lagliga.

Maskinen läser av och räknar pappersröster, den genererar inte valsedlar.
Nej det är du som inte förstår skillnaden mellan valsedeln och ytterkuvertet.

Ex 1.
Jag går runt bland mina grannar som inte tänker rösta och samlar ihop deras röstsedlar och ytterkuvert, kryssar för Biden på röstsedeln, kladdar dit en otydlig namnteckning på ytterkuvertet och postar dessa.

Blir dessa röstsedlar giltiga då? Om sen valarbetarna är slarviga (eller korrupta, eller får information om att dom ska strunta i att kontrollera ytterkuvertet) samtidigt som observatörerna INTE får observera hur detta arbete går till, INTE får se ytterkuverten, utan röstsedlarna med bara Biden namn på som jag har fixat läggs i högen som sen räknas i maskinen.

Hur ska detta kunna avslöjas genom att bara räkna om valsedlarna?

Ex 2. Jag är superkorrupt och samlar in 50 000 röstsedlar (eller producerar egna för jag har kontakter och kan "köpa äkta" röstsedlar som inte är registrerade). Jag kryssar för Bidens namn på alla dessa, smusslar in dessa 50 000 röstsedlar på natten mellan tisdag och onsdag när räknandet officiellt har pausats och alla valarbetare har gått hem för dagen, dumpar dessa valsedlar bland dom andra redan räknade. Samtidigt som mina kumpaner sitter i en byggnad några 100 mil bort och lägger till dessa i valmaskinen via länk.

Hur ska dessa kunna avslöjas genom att bara räkna om valsedlarna?
2020-11-21, 19:46
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Knappast.

Trump twittrar om republikaner och dom blir hotade till livet av alla rednecks.

https://www.politico.com/news/2020/11/21/trump-gop-elections-challenge-438938

Beta-pojkar som följer en fet beta-gubbe

Bättre källa än demokratsidan Politico tack.
2020-11-21, 19:47
Medlem
Dominion-argumentet faller ju platt då den manuella omräkningen i GA visar ungefär samma resultat.

Eller iaf att fusket med dominion har skett utspritt och på stor skala. Kan ju fortfarande vara så att man gjort det på vissa utvalda platser som man beräknat "kommer räcka" för att vinna valet. För att minimera risken att bli upptäckt. Men det förefaller ju klart mer osannolikt nu med facit i hand från GA.

Kan dock fortfarande vara så att fabricerade poströster har spelat roll i GA. Jag hoppas man granskar detta så att vi får veta sanningen.
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Du tror inte de ska ta bevis i beaktning? Hur tror du man hamnar där?
Och federala domare struntar i bevisen och kör politiskt?
Vilken värld därborta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Omräkningen i Georgia visar att där inte fanns någon märkbar diskrepans mellan valsedlarna och de rapporterade siffrorna.
Därmed kan vi utesluta manipulerade siffror pga dominion. Då återstår att det skulle handla om falska valsedlar, något det inte finns några bevis för.

Vi ska också ha klart för oss att medan Trumpkampanjen skriker om systematisk fusk, manipulerade maskiner och falska valsedlar så är det inte detta man argumenterar för i rätten.
Tvärt om har det flertalet gånger påpekats just det, att det inte handlar om fusk.
Giuliani sade själv vid senaste stämningen i PA vid fråga från domaren att fallet inte handlar om valfusk, trots att han potentiellt satt sig själv i klistret juridiskt då han argumenterade för just det i sitt öppningsanförande.

Kort sagt kan man sammanfatta det med att till media skriker de om fusk, i domstolarna erkänner de att det inte handlar om fusk utan där försöker de istället få röster underkända via teknikaliteter.

En annan sak som är extremt svårt att tro på är hur det här massiva fusket skulle ha gått till.
De delstater vi talar om här har alltså haft valarbete och rösträkningsarbete som skötts av republikaner, inte demokrater.
Så trots att det är republikaner som haft hand om maskinerna och rekryterat arbetarna både för valet och rösträkningen så skall alltså demokraterna ha lyckats med att slinka in så många arbetare att de kunnat föra in hundratusentals falska valsedlar, sett till att dessa bara hamnat hos deras egna rösträknarna samtidigt som man haft tillgång till och manipulerat siffrorna i maskinerna.
Det märkliga är att man inte bara manipulerat maskinerna, man har även valsedlarna för att få maskinernas siffror att se korrekta ut(vilket så klart är ologiskt, har man valsedlarna behöver man ju inte manipulera siffrorna i maskinerna).

Allt detta har man lyckats göra utan att en enda kollega eller valobservatör sett något och agerat på detta.
Nu säger en del här att men vänta nu, det har ju upptäckts. Men nej det vi har är folk som i efterhand påstår saker. Inte en enda en av dessa som nu påstår sig ha sett något har agerat på något sätt när det påstådda fusket skulle ha inträffat
Inte en enda en av dessa personer har rapporterat till chefer eller observatörer eller ens talat ut till kollegor eller konfronterat fuskarna när det skett. Det är först dagar eller veckor senare som de berättat för någon.
När det gäller dominion så säger ju personer att man manipulerat maskinerna för att sedan täcka upp med fysiska valsedlar som ex i Michigan. Alltså kan man inte utifrån den teorin utesluta dominion.
Vad gäller det andra, så ha ju personer sagt till som ex den kvinnliga it-teknikerna som såg att en batch med 50 valsedlar som skulle matas in hade över 500 scanningar i den batchen och att personen matat in varje ballot 8-10 gånger, samt sagt detta till sin chef men han sa till henne "vi är inte här för att övervaka utan bara om det är tekniska problem".
Medlem
RudyardKiplings avatar
Det har säkert redan postats i tråden men jag har nog missat det. Är detta Sidney Powell twittrerkonto så är allt redan klart. Ingen normal sansad advokat uttrycker sig så här offentligt om man inte är 100% säker.

Jävlar vilken show vi kommer få se. Fantastiska tider att få uppleva och vi är inte ens amerikaner.

https://twitter.com/SidneyPowell1/status/1330006259462967296

Citat:
He doesn't need to. He already decided to #ReleaseTheKraken
He can sit back with [bild på popcorn i en bunke]
and watch the show

@realDonaldTrump

@DanScavino

@RichardGrenell

@LLinWood

@GenFlynn

@MariaBartiromo

som svar på
Citat:
Kaitlan Collins
@kaitlancollins
President Trump hasn’t answered a question from reporters in 17 days.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Nej det är du som inte förstår skillnaden mellan valsedeln och ytterkuvertet.

Ex 1.
Jag går runt bland mina grannar som inte tänker rösta och samlar ihop deras röstsedlar och ytterkuvert, kryssar för Biden på röstsedeln, kladdar dit en otydlig namnteckning på ytterkuvertet och postar dessa.

Blir dessa röstsedlar giltiga då? Om sen valarbetarna är slarviga (eller korrupta, eller får information om att dom ska strunta i att kontrollera ytterkuvertet) samtidigt som observatörerna INTE får observera hur detta arbete går till, INTE får se ytterkuverten, utan röstsedlarna med bara Biden namn på som jag har fixat läggs i högen som sen räknas i maskinen.

Hur ska detta kunna avslöjas genom att bara räkna om valsedlarna?

Ex 2. Jag är superkorrupt och samlar in 50 000 röstsedlar (eller producerar egna för jag har kontakter och kan "köpa äkta" röstsedlar som inte är registrerade). Jag kryssar för Bidens namn på alla dessa, smusslar in dessa 50 000 röstsedlar på natten mellan tisdag och onsdag när räknandet officiellt har pausats och alla valarbetare har gått hem för dagen, dumpar dessa valsedlar bland dom andra redan räknade. Samtidigt som mina kumpaner sitter i en byggnad några 100 mil bort och lägger till dessa i valmaskinen via länk.

Hur ska dessa kunna avslöjas genom att bara räkna om valsedlarna?
Du pratar om något helt annat än vad diskussionen handlade om. Ta det med någon som påstått det du argumenterar emot istället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in