Citat:
Ursprungligen postat av
apa123456
Vad yrar ni om? Ni säger ju exakt vad jag säger - man får samma resultat när man räknar samma valsedlar. Oavsett om man gör det med maskinen, eller om man gör det manuellt. Alltså har maskinen räknat rätt. Jag har inte påstått att omräkningen bevisat att alla valsedlar är lagliga.
Maskinen läser av och räknar pappersröster, den genererar inte valsedlar.
Nej det är du som inte förstår skillnaden mellan valsedeln och ytterkuvertet.
Ex 1.
Jag går runt bland mina grannar som inte tänker rösta och samlar ihop deras röstsedlar och ytterkuvert, kryssar för Biden på röstsedeln, kladdar dit en otydlig namnteckning på ytterkuvertet och postar dessa.
Blir dessa röstsedlar giltiga då? Om sen valarbetarna är slarviga (eller korrupta, eller får information om att dom ska strunta i att kontrollera ytterkuvertet) samtidigt som observatörerna INTE får observera hur detta arbete går till, INTE får se ytterkuverten, utan röstsedlarna med bara Biden namn på som jag har fixat läggs i högen som sen räknas i maskinen.
Hur ska detta kunna avslöjas genom att bara räkna om valsedlarna?
Ex 2. Jag är superkorrupt och samlar in 50 000 röstsedlar (eller producerar egna för jag har kontakter och kan "köpa äkta" röstsedlar som inte är registrerade). Jag kryssar för Bidens namn på alla dessa, smusslar in dessa 50 000 röstsedlar på natten mellan tisdag och onsdag när räknandet officiellt har pausats och alla valarbetare har gått hem för dagen, dumpar dessa valsedlar bland dom andra redan räknade. Samtidigt som mina kumpaner sitter i en byggnad några 100 mil bort och lägger till dessa i valmaskinen via länk.
Hur ska dessa kunna avslöjas genom att bara räkna om valsedlarna?