2020-11-21, 13:54
Medlem
poppilos avatar
Konspirationsteoretikerna Flat Earth Society ska arrangera en kryssning till Antarktis för att bevisa att jorden är platt.

Kryssningen ska genomföras någon gång under 2020 och detaljerna är ännu oklara men på sin hemsida skriver Flat Earth Society att det blir det största, djärvaste och bästa äventyret hittills.

Kryssningen är organiserad av samma människor som i november arrangerar Flat Earth International Conference för tredje gången i Dallas, Texas.

Det finns en mängd olika konkurrerande teorier inom Flat Earth Society men den dominerande är den att jorden är formad som en platta som är omsluten av en isvägg vid Antarktis.

Därmed finns ingen risk att man ramlar över kanten när man väl når världens ände.

En av föreningens mest kända medlemmar är den amerikanska rapparen B.o.B, som 2017 startade en insamling för att kunna skicka sin egen satellit upp i rymden och därigenom förhoppningsvis bevisa att jorden är platt. B.o.B har hittills samlat in 6 924 dollar och målet är 1 000 000 dollar.
Citera
2020-11-21, 13:54
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Är det Bibeln du också hänvisar din övertygelse om en platt jord till?
Bibeln är bara en liten del av det hela. Jag har egen lärdom av att jorden är platt, inget jag hänvisar till bibeln det är bara ett exempel.
Citera
2020-11-21, 13:57
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Bibeln är bara en liten del av det hela. Jag har egen lärdom av att jorden är platt, inget jag hänvisar till bibeln det är bara ett exempel.
Och jag har egen lärdom om att jorden är en sfär. Något jag utan problem kan ta fram mängder med evidens för, för att inte tala om alla som finns i tråden.

Du har inte fått fram ett endaste. Du vet inte ens själv varför du fått för dig att jorden skulle vara platt.
Citera
2020-11-21, 14:01
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Och jag har egen lärdom om att jorden är en sfär. Något jag utan problem kan ta fram mängder med evidens för, för att inte tala om alla som finns i tråden.

Du har inte fått fram ett endaste. Du vet inte ens själv varför du fått för dig att jorden skulle vara platt.
Finns inga bevis på att jorden är rund, alla bevis är påhittade av stormakten. Ni skeptiker är robotmyror som köper o tror på allt som sägs av makteliten något vi troende inte köper. Makten försöker ju stoppa alla bevis på att jorden är platt, för då faller hela världsbilden av vår historia att jorden faktiskt är platt. Vi troende är offer för systemet som är korrupt och illegal.
Citera
2020-11-21, 14:04
Medlem
constants avatar
Citat:
Vi troende är offer för systemet som är korrupt och illegal.
Så härligt att du som troende inser att du är ett offer för något.

Btw: Hade du något endaste litet som talar för att jorden är platt?
Citera
2020-11-21, 14:05
Medlem
constants avatar
Citat:
Finns inga bevis på att jorden är rund, alla bevis är påhittade av stormakten.
Typ hur man ställer in en parabolantenn?
Citera
2020-11-21, 14:55
Medlem
Citat:
Poppilo Det står mer om att jorden är rund i bibeltexter finns inget i bibeln.
Den texten du hänvisar till säger inte att den är platt.
Ca 1 månad kvar till slut av 2020 när skulle expeditionen vara till antarktis.
Dem kommer inte hitta nåt som vanligt bara IS inget mera inga vakter.
Citera
2020-11-21, 15:25
Medlem
constants avatar
Citat:
Håll klaffen på dig. Parabol är oldschool, bara gamla gubbar o kärringar som har det för dom förstår sig inte på digitalt.
Vad har det med saken att göra? Inställningen av en parabol visar på att jorden är rund, det är det som är relevant i tråden.

Eller menar du att jorden är rund för gamla gubbar och kärringar, medans den är platt för yngre?
Citera
2020-11-21, 15:28
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Vad har det med saken att göra? Inställningen av en parabol visar på att jorden är rund, det är det som är relevant i tråden.

Eller menar du att jorden är rund för gamla gubbar och kärringar, medans den är platt för yngre?
Vilken inställning menar du? På vilket sätt skulle det visa att jorden är rund? Du snackar i nattmössan.
Citera
2020-11-21, 15:30
Medlem
constants avatar
Citat:
Vilken inställning menar du? På vilket sätt skulle det visa att jorden är rund? Du snackar i nattmössan.
Det har du redan fått förklarat för dig i tråden. Att du inte förstår gör inte jorden platt.
Citera
2020-11-21, 15:47
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Håll klaffen på dig. Parabol är oldschool, bara gamla gubbar o kärringar som har det för dom förstår sig inte på digitalt.
Okej men jag jobbar alltså bland annat med digitalTV. Vad har du för referenser i ämnet?
Citera
2020-11-21, 16:32
Medlem
constants avatar
Citat:
Alla blatte områden har gått över nu till digital tv, eller lättar sagt IPTV då får man in alla kanaler från hela världen. Parabol är gammalt skit ingen använder idag,
Det har väl ingenting med jordens form att göra.

När du ställer in en parabol så anpassar du vinkeln efter var på jorden du befinner dig. Anpassningen handlar om att jorden är en sfär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in