Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Jag är seriöst oroad över sjukvården, min anhöriga behöver sjukvård då denne börjar få svårt att gå. Det är helt sinnessjukt vad egoismen ställer till det för andra. Exets mor kan inte gå längre utan rullator för att hon behöver knäoperationer. I princip skickar det här debaclet oss tillbaka till stenåldern vad gäller folkhälsan. Sveriges hantering är ett kapitalt misslyckande på alla plan, ser man inte det är man både blind, döv och mentalt handikappad.
Jag håller med dig helt. Jag är också oroad, både över vården och människors oförmåga att förstå hur illa det är.
Vårdens skador är djupgående.
Jag tror inte att misslyckandet går att dölja längre. Jag tror också att regeringen är djupt besviken.
För helvete, Löfven är inte mikrobiolog.
Han litade på FHM, 500 anställda (!) som presterar skrattretande dåligt. Tegnells chef säger fö lika sjuka grejer som Tegnell. Galenskapen verkar sitta i väggarna...
Det kommer iaf positiva signaler, nordiska grannar har koll på smittan, Kineserna testar vaccin, ekonomin återhämtar sig sakta i Sverige.. Det finns ljus i mörkret.
Covidvården i Sverige har åxo blivit bättre.