Citat:
Ja jag är så jäkla trött på den där liberalism som letar sig in i alla vrår, just in time modellen och effektivitet snabbhet och resursutnyttjande skadar ju endast dem som jobbar i vård och skola som får större belastning, sämre arbetsmiljö, sämre villkor - allt för att några få bolag ska dela ut vinst till sina aktieägare.
I alla vrår tittar den fram där man kan göra sig några buck, speciellt inom yrken där man arbetat med människor. Det är lättare att få ut sitt Rot bidrag än sin sjukpenning. Det säger allt.
I alla vrår tittar den fram där man kan göra sig några buck, speciellt inom yrken där man arbetat med människor. Det är lättare att få ut sitt Rot bidrag än sin sjukpenning. Det säger allt.
Korrekt analys. Det vi diskuterar hör tyvärr hemma i angränsande tråd: Samhällsutveckling efter corona.
Mycket bra tråd.
On topic: jag läste om en professor i mikrobiologi nyligen. Har tyvärr glömt namnet.
Han sågade FHM:s inställning till munskydd.
"Nonsens" sa professorn. Det är inte alls självklart att man pillar på skyddet osv.
Bondförnuft såklart, men ändå skönt att se proffs utanför FHM ryta ifrån och klargöra.
Det finns många utanför FHM som talar vettigt, klart och tydligt.
Jag pratade med en SSK i förrgår, om Tegnell. Sjuksköterskan sa: "Han är dum i huvudet".
Respekten för FHM är inte överdrivet stor i sjukvården, enligt min erfarenhet.
Tegnell och FHM nämns sällan.
Jag är väldigt nyfiken på hur covidvården ser ut nu, jämfört med i våras, men jag vill inte gå in där igen.
Hoppas det dyker upp nån i tråden som kan berätta.
Det är dags att ta blad i mun och tala klarspråk kring detta fenomen från politiskt håll. Sätt in varenda jävla resurs som finns. Stävjar man smittan i invandrarmiljöer är mycket vunnet. Gottsunda har en god ide men sina lokala test-center etc.