2020-11-21, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg hadde tenkt å la dine poster stå urørt fra min side fremover, men jeg får vel svare når du kritiserer meg og selv ikke har kommet deg ut av GG-hang ups’n.

Ingenting av det du skriver eller evner å tenke, rokker en millimeter ved teorien om at TH fikk med seg barna til å kvitte seg med AE.

At du fortsatt mener AE er skyld i sin egen forsvinning og død er direkte forstemmende og får meg virkelig til å tro du har en skjult agenda.
Se uthevet: Jeg sier meg enig i det, lang historie kort. Fra alt vi har fått vite er dette en mordsak. HELT eventuelt kidnapping som endte opp med drap. Spor etter kvelning, slepespor, klær og giftering igjen. Til og med at hunden gjorde fra seg i andre etage: en hjerteskjærende indikasjon på at den har blitt skremt fra sans og samling. Andre indisier sammenlagt, åpenbare vitnemål. Alt tyder i min mening på at planen var tilintetgjørelse av offeret, derav dusør for tips som fører til at AE blir funnet: hun kan ikke finnes.
Citera
2020-11-21, 13:15
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg hadde tenkt å la dine poster stå urørt fra min side fremover, men jeg får vel svare når du kritiserer meg og selv ikke har kommet deg ut av GG-hang ups’n.

Ingenting av det du skriver eller evner å tenke, rokker en millimeter ved teorien om at TH fikk med seg barna til å kvitte seg med AE.

At du fortsatt mener AE er skyld i sin egen forsvinning og død er direkte forstemmende og får meg virkelig til å tro du og resten av TT har en skjult agenda.
Det er sikkert mistenkelig for deg at folk er uenig i hypotesen din.. da må de ha en skjult agenda.. Til din opplysning spekulerte jeg mye omkring sønnen da jeg startet å poste på forumet. Bare å lese

Dette maset om TT er nok en form for sensur du og andre driver med når dere går tom for argumenter. Det blir like dumt som at jeg skal skrive at du er med i "Team GM" med en skjult agenda for å rette all mistanke mot TH.

Det er absolutt en teoretisk mulighet for at en GM lurte AEH med på dette plottet.

Bare å lese hva jeg skriver - hvis du ikke tror dette også er et kodespråk
Citera
2020-11-21, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg følger deg nok ikke helt på dette med at politiet er kompromittert selv om jeg tror at de gjorde noen feilvurderinger i starten.
Når det gjelder de voksne barna så har jeg hittil tenkt at de IKKE kan være involvert, men jeg begynner nesten å snu litt. Måten de framstår på virker på meg falskt med det jeg vet om familiens forhistorie.
Jeg tenker også på det at EJB «stakk av» på irrasjonelt vis for halvannet år siden og ikke har satt sine ben på norsk jord etterpå. Ikke normalt.

Ja, det med EJB virker noe underlig, spesielt i en situasjon hvor familien har behov for å stå samlet.
Det virker nesten som han har sluppet alt han hadde i hendene - også selskapet han opprettet i 2013.

De siste 5 årene økte omsetningen hvert år og nådde nær 1 mill. kroner i 2018. Men dette endret seg brått etter forsvinningen. I 2019 har omsetningen falt til nesten 0. Samtidig er kasse og bank tappet ned til et minimum mens store deler av balansen er nullstilt (står igjen en negativ egenkapital).
Citera
2020-11-21, 13:18
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Se uthevet: Jeg sier meg enig i det, lang historie kort. Fra alt vi har fått vite er dette en mordsak. HELT eventuelt kidnapping som endte opp med drap. Spor etter kvelning, slepespor, klær og giftering igjen. Til og med at hunden gjorde fra seg i andre etage: en hjerteskjærende indikasjon på at den har blitt skremt fra sans og samling. Andre indisier sammenlagt, åpenbare vitnemål. Alt tyder i min mening på at planen var tilintetgjørelse av offeret, derav dusør for tips som fører til at AE blir funnet: hun kan ikke finnes.
Så se filmen "Gone Girl" da!
Her forklares hvordan stage et åsted, samt hvordan et slikt plott utføres.

Dette sett i sammenheng med de andre brikkene i saken.
Citera
2020-11-21, 13:32
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det er sikkert mistenkelig for deg at folk er uenig i hypotesen din.. da må de ha en skjult agenda.. Til din opplysning spekulerte jeg mye omkring sønnen da jeg startet å poste på forumet. Bare å lese

Dette maset om TT er nok en form for sensur du og andre driver med når dere går tom for argumenter. Det blir like dumt som at jeg skal skrive at du er med i "Team GM" med en skjult agenda for å rette all mistanke mot TH.

Det er absolutt en teoretisk mulighet for at en GM lurte AEH med på dette plottet.

Bare å lese hva jeg skriver - hvis du ikke tror dette også er et kodespråk
Vær trygg på at jeg har lest din «utvikling» gjennom tråden, etter at jeg i juni slapp «bomben», hypotesen om at TH og barna måtte stå bak drapet på sin kone og mor, gikk du i lås på at «AE sto bak hele plottet».

Etterhvert skjønte du at det var skummelt å påstå at barna hadde noen som helst rolle, fordi det klaffet med hypotesen min, så du endret teorien til at AE fikk hjelp av en hemmelig venn med skjult agenda, han drepte henne.

Du henger deg spesielt opp i kodespråk-teorien min, trolig fordi dette var et genialt trekk i planen, men som samtidig ble planens akilleshæl. Angrep er beste forsvar...
Citera
2020-11-21, 14:09
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Vær trygg på at jeg har lest din «utvikling» gjennom tråden, etter at jeg i juni slapp «bomben», hypotesen om at TH og barna måtte stå bak drapet på sin kone og mor, gikk du i lås på at «AE sto bak hele plottet».

Etterhvert skjønte du at det var skummelt å påstå at barna hadde noen som helst rolle, fordi det klaffet med hypotesen min, så du endret teorien til at AE fikk hjelp av en hemmelig venn med skjult agenda, han drepte henne.

Du henger deg spesielt opp i kodespråk-teorien min, trolig fordi dette var et genialt trekk i planen, men som samtidig ble planens akilleshæl. Angrep er beste forsvar...
Dette er kanskje å dra den litt langt med konspirasjonsteorier..
Jeg har testet så og si alle hypoteser - også din

Denne tråden handler om å diskutere hva som skjedde med AEH.

Hvis du har noen saklige argumenter mot Gone Girl hypotese så la meg få høre

Hypotesen tar hensyn til alt som har skjedd i saken. Ingen juksing med detaljer angående telefonsamtaler eller innholdet i disse. Dette vet du
Citera
2020-11-21, 14:14
Medlem
Denne artikkelen er oppdatert i dag, men jeg vet ikke hva som eventuelt er endret:
"Vitner: Anne-Elisabeth Hagen virket fortvilet før forsvinningen.
Tre uker før Anne-Elisabeth Hagen forsvant skal hun ha åpnet seg om ektepakten med Tom Hagen. Politiet mener dette styrker deres hypotese om motivet for at hun forsvant.
"

"Politiet mener at Anne-Elisabeth Hagen 9. oktober i 2018 deltok på et møte i Lørenskog med flere personer. 68-åringen gråt og ga uttrykk for å ha det vanskelig i ekteskapet med Tom Hagen, ifølge personer som selv deltok og har vært i politiavhør i forbindelse med forsvinningssaken."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/R999aA/vitner-anne-elisabeth-hagen-virket-fortvilet-foer-forsvinningen

AE var på helgetur på Kvitfjell sammen med J*hanne A*rseth (som har vært nær venninne av AE i 40 år) midt i oktober 2018.

Noen i diskusjonen har kommet med spekulasjoner om at AE kan ha valgt å ikke betro seg til noen personer.

Er JA en venninne som AE ville valgt å betro seg til om slike ting som er omtalt i VG-artikkelen, og betrodde hun seg til henne om det enten på den helgeturen eller før eller etter den helgeturen?
Jeg spør ikke for å få svar fra dere. Men dette er vel kanskje spørsmål som politiet har tenkt på? Denne helgeturen var noen dager etter det møtet som er omtalt i VG-artikkelen over, og det er naturlig å tenke at noe som man er opptatt av vil man kanskje snakke med flere personer om. Jeg tviler ikke på hva vitner har forklart.

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
AE var på flere hytteturer uker før hun forsvant. Både på Kvitfjell og på Biri:

(09.01.2019) J*hanne A*rseth har vært nær venninne av bortførte Anne-Elisabeth Falkevik Hagen i 40 år. Hun er i sjokk over å høre om det som har skjedd med venninnen.
– Hun er et svært elskelig menneske, sier A*rseth til TV 2.
Hun forteller at hun ikke har visst at det har handlet om bortføring før i dag. Sist hun var sammen med Falkevik Hagen var i midten av oktober, da de var på helgetur til Kvitfjell.

https://www.tv2.no/a/10332863/

Uker før hun forsvant var Anne-Elisabeth (68) på hytta i Biri
https://www.ringsaker-blad.no/tom-hagen
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-21 kl. 14:51.
Citera
2020-11-21, 14:21
Medlem
"Politiet mener at Anne-Elisabeth Hagen 9. oktober i 2018 deltok på et møte i Lørenskog med flere personer. "

"Personer som deltok har til politiet fortalt at de i ettertid satt igjen med flere spørsmål: Hvorfor var hun ikke med lenger? Hvorfor forsvant hun plutselig?
Ingen hadde hørt noe fra henne, har noen av dem forklart i avhør."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/R999aA/vitner-anne-elisabeth-hagen-virket-fortvilet-foer-forsvinningen

Det kan høres ut som at AE ikke fortalte på møtet om at hun skulle slutte å komme på de møtene.

"...Summen av det Anne-Elisabeth Hagen skal ha sagt til dem kort tid før forsvinningen, gjorde at de hadde liten tiltro til teorien om bortføring. Hun virket ute av seg. De mente Tom Hagen kunne ha hatt en rolle i konas forsvinning, og at motivet var ekteskapsproblemer. Det får NRK opplyst.
– Hun skulle slutte.
Dette stiller Tom Hagen seg undrende til. Han svarer slik på vitnenes uttalelser til politiet.
– Jeg har ikke blitt konfrontert med dette før nå. Det disse personene trolig ikke vet, er at hun skulle slutte i foreningen. Men hun gruet seg til å si det."

https://www.nrk.no/norge/vitner-kontaktet-politiet-_-trodde-ikke-pa-at-anne-elisabeth-var-bortfort_-1.15252509

TH sa her at de personene trolig ikke vet at hun skulle slutte i foreningen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-21 kl. 15:00.
Citera
2020-11-21, 14:47
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
Man har jo vel ikke annet en plausible teorier å forholde seg til.

En er at man har hatt en familiefeide og at det da taes posisjoner i forhold til en slik i form av grupperinger.
Med en far der man skal arve hundrevis av millioner i teorien versus mamma som eier en hundehvalp, kan mye i et menneske dra i rettning av pengene, men det trenger ikke være tilfelle her.

Det kan også ha vært slik at AEH som mange andre folk, ble noe anderledes påvirket av feks rødvin og kansje noe medisinering og at barna ikke likte den siden og dermed tok fars parti. TH er nok en sterk personlighet som nok ville opptre langt mere kynisk og taktisk av natur en antatt avdøde AEH.

Naturligtvis är pengar en sak som kan göra barna tyste, men media kan också vara en faktor, inte alla som gillar att ha familjekampar i media..
Naturligtvis kan det finnas många anledningar till varför man inte ser dem mer offentligt...
Citera
2020-11-21, 15:22
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Du skriver jo rett ut:

Det där med att AE skulle ha pratat om ev skilsmässa och ektepakt på en möte, tror jag faktiskt inte på.

Alla andra som kände henne har berättat att hon var helt som vanligt innan försvinnandet.

Det siste stemmer ikke. Nære venninner har fortalt om tilsvarende som disse foreningsmedlemmene. Når det gjelder venner som primært var THs forretningsforbindelser så er det kanskje ikke så merkelig at disse ikke kjente til dype problemer. Bortsett fra det så er det TH selv og barna som benekter ekteskapsproblemer.

At AE skulle slutte i foreningen stemmer ikke nødvendigvis fordi om TH påstår det.
AE's närmaste väninnor, som hon delade hemligheter med, kände inte till att hon ville skilja sig. Det borde säga dig något.

Jaha, TH ska alltså ha ljugit om att hon skulle lämna föreningen. På samma vis som han ljög om de raderade uppringningarna? Eller? Nej, han ljög inte. Vet vi nu. Det var polisen som inte hade gjort sitt jobb ordentligt. Det är lätt att se vem som är trovärdig här. För dom flesta av oss då...
Citera
2020-11-21, 15:28
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Sitat i fra VG:

Politiet mener at Anne-Elisabeth Hagen 9. oktober i 2018 deltok på et møte i Lørenskog med flere personer. 68-åringen gråt og ga uttrykk for å ha det vanskelig i ekteskapet med Tom Hagen, ifølge personer som selv deltok og har vært i politiavhør i forbindelse med forsvinningssaken.
Vitner har forklart at de la merke til oppførselen, spesielt fordi hun ofte hadde fremstått som reservert og privat.
22 dager senere forsvant Anne-Elisabeth Hagen fra huset i Sloraveien i Lørenskog.
Intressant att föreningsmedlemmarna uppfattade henne som reserverad och privat. Människor som kände henne har berättat att hon var en varm, pratglad och skämtsam person. Det tyder på att medlemmarna fick henne att känna sig obekväm. Och kanske rädd? Hon hade ångest för att hon skulle berätta för dom att hon skulle lämna föreningen.

Jag hoppas att polisen har kollat närmare på dom. Men det har dom förstås inte.
Citera
2020-11-21, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Saken sett under ett må politiet ha tenkt noe slikt på et tidspunkt:

Det er snakk om en mistenkelig 70 åring her. Han kjører eldre bil og benytter en gammel Nokia. Så merkelig at ikke eldre personer holder seg oppdatert på nymotens teknologi.. Han opplyser oss om at han ikke har greie på kryotovaluta.. Neppe! Det passer da dårlig inn med at han kunne ha betalt løsepenger til seg selv. 70 åringer nå til dags er nok mer utspekulert enn hva mange tror ja...

Han må ha stått bak planlegging av dette plottet. Han ble tross alt kontaktet av denne kryptoguten i 30 årene som ønsket at han skulle innvistere i krypto-fabrikk - helt åpenlyst på Futurum. Det var her 70 åringen fikk ideen! Dette var da nesten for enkelt å finne ut av...!

Motivet må være turbulent ekteskap der skilsmisse kunne ha vært utfallet og han ble nødt til å betale for skilsmisseoppgjør. Han må være en gnien gammel mann. Det var derfor han planla han et plott der han presset seg selv til å betale 9 Mill EUR i løsepenger. Logisk!

Han la frem et trusselbrev der han truet familien sin og i tillegg... la igjen gifteringen til AEH..
Denne 70 åringen kan ikke være veldig smart..

Han ringte hjem for å avklare detaljer angående hytteturen.. Neppe! AEH sendte jo SMS om at den var utsatt/avlyst. Her forklarer han seg veldig mistenkelig!

Denne 70 åringen dro også på jobb den dagen. Dette må da være kun fordi at han skulle gi seg selv alibi. Så utspekulert!

Men det mest mistenkelige var at han tegnet pingvinmammen!! Hvilke 70 åringer gjør dette hvis de blir mistenkt i en drapssak?
Vi må ha rett mann!
Takk for ditt gode svar! :-)

Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Du glemte å tilføye at 70-åringen har kraftige lårmuskler!
Ja, det virker som at det er ikke måte på hva politiet finner mistenkelig i denne saken. Jeg tenker at når noen først har begynt å mistenke en person så vil de se på alt som denne personen sier og gjør og alt som personen ikke sier og ikke gjør som mistenkelig - uansett. Og de glemmer å tenke på at ting kan ha naturlige og uskyldige årsaker.
Jeg lurer på om politiet lider av overdreven mistenksomhet?

(03.08.2020) Dette vet vi om politiets beviser
En utsatt Kvitfjell-tur, ekteskapelige konflikter, manglende samarbeidsvilje og funn av blod er blant politiets beviser mot drapssiktede Tom Hagen (70).

Dro sent på jobb
Politiet har i avhør stilt gjentatte spørsmål om Tom Hagens morgenrutiner. Han dro senere på jobb enn vanlig denne onsdagsmorgenen 31. oktober 2018, noe politiet finner mistenkelig.

Tur til Kvitfjell

Anrop er borte

Gikk forbi badet
Da Tom Hagen kom hjem, har han forklart at han gikk fra rom til rom og lette etter kona si. Politiet reagerer imidlertid på at det lille toalettet som ligger i tilknytning til inngangspartiet, var det siste rommet han sjekket.

Brukte lang tid
Fra Tom Hagen, ifølge egen forklaring, gikk inn døren sin, til han ringte politiets nødnummer klokken 14.08, gikk det omkring 35-40 minutter.

Hørte ikke konas telefon

Har funnet blodspor

Hagens skoavtrykk mangler

Konflikter i ekteskapet

Krangler i avhør
Overfor retten har politiet også vist til Tom Hagens samarbeidsvilje som mistenkelig. De mener han var utfordrende å samarbeide med i tiden da han hadde status som fornærmet i saken.

Milliardæren stilte opp i flere avhør, men politiet skal ha opplevd han som både tverr og kverulerende. Hagen har blant annet nektet å signere et eneste avhør.

https://www.tv2.no/a/11535844/
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-21 kl. 15:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in