2020-11-03, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg nevnte dette med rastafletter for dattera vår. Hun har runda 40.
Vet du hva hun svarte? : "Hadde mamma(62) kommet fra frisøren med rastafletter, ville jeg blitt flau. Et krampaktig forsøk på å se yngre ut".
Det var hennes mening, men jeg har respekt for at andre har andre meninger.
Ja, men det var datteren din. For meg viser den siste delen av meldingen hennes en viss sørgmodighet over kommentaren hun fikk. Jeg mener den viser at hun ble satt på plass, og at hun ble trist av den.
Citera
2020-11-03, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Är det inlägget där hon skämtar om att hon inte har råd som du syftar till?

Jeg antar at det rør seg om en kommentar hvor AEH sier hun ikke har råd til en weekendtur. Kommentaren er for lengst slettet (raderat). Det er stor sannsynlighet for at AEH selv slettet kommentaren(e).
Hva var i så fall hennes motiv for dette? Svaret kommer nok : "TH hadde lösenordet til hennes FB-konto, hun var redd for at TH kunne se hva hun hadde kommentert!"

Og hvorfor legge vekt på en kommentar som ikke er tilgjengelig, sånn at alle kan vurdere dialogen? Dialogen må jo bestå av mer enn AEHs kommentar? Vi vet jo ikke ens om det har eksistert en slik kommentar. Og, hvis kommentaren har eksistert, så kan det ha vært en spøk. "Milliardærfruen som ikke har økonomi til å reise bort en weekend".

Derfor er det jo bedrägligt å bruke denne kommentaren for å underbygge teorien om at AEH ikke fikk penger av TH.
Det påstås i tillegg at AEH var tvunget til betale hyra i S4.
Citera
2020-11-03, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Du er så ufattelig selvmotsigende ar det nesten blir komisk.

Du sier at du tror godt om mennesker inntil de evt har vist at de ikke er gode mennesker. Du har et rikt liv fordi du stadig treffer nye mennesker.

Men alle i politiet erklærer du som fullstendige idioter. Idiotpolitiet er ditt mantra til det kjedsommelige. I tillegg til alle på dette forumet som ikke har samme mening som deg. Vi er alle idioter i dine øyne. Ikke i nærheten av de menneskene som du tror så godt om.

Jeg tror ikke du vet hva ordet dikotomi betyr. Selv en kvasiakademiker kan vel google det.

Dumme politimenn kan være gode på bunnen, vet du, selv om de ikke er så dyktige at de greier å løse en kidnappingssak. Litt sånn som gjerrige og slemme milliardærer ikke trenger å være drapsmenn, ikke engang om deres livspartner blir kidnappet.
Citera
2020-11-03, 00:39
Medlem
Den weekend-turen som noen nevnte at de har lest på FB at AE angivelig ikke kunne bli med på; hvor var det snakk om å reise?

Vi vet ikke om AE var glad i å reise på weekend-turer til utlandet o.l. eller ikke. Det kan kanskje hende at hun var mer glad i å reise på hytteturer (på hyttene på Biri og Kvitfjell) enn å reise på utenlandsturer?

AE var på flere hytteturer uker før hun forsvant. Både på Kvitfjell og på Biri:

(09.01.2019) J*hanne A*rseth har vært nær venninne av bortførte Anne-Elisabeth Falkevik Hagen i 40 år. Hun er i sjokk over å høre om det som har skjedd med venninnen.
– Hun er et svært elskelig menneske, sier A*rseth til TV 2.
Hun forteller at hun ikke har visst at det har handlet om bortføring før i dag. Sist hun var sammen med Falkevik Hagen var i midten av oktober, da de var på helgetur til Kvitfjell.

https://www.tv2.no/a/10332863/

Uker før hun forsvant var Anne-Elisabeth (68) på hytta i Biri
https://www.ringsaker-blad.no/tom-hagen
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-03 kl. 00:46.
Citera
2020-11-03, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Fordi det har vært for utleverende sannsynligvis. Synes du det er så rart? Jeg vet ikke om politiet har fått autoritet til å rydde opp i kommentarfelt etter hennes død. Hvorfor man ikke tar skjermdump av en slik kommentar mens hun lever, er vel fordi alarmklokkene ikke ringer høyt nok for døve ører, og fordi det ennå ikke er en mordsak.

Tror ikke politiet rydder oppe i kommentarfeltene. Det de kan gjøre, er å slette kontoen, eller fryse den. Dette skjer ofte i kriminalsaker.
Dette ser vi ofte på Flashback. Veldig ofte kastes det ut navn på eventuelle mistenkte. Mange sjekker da den den mistenktes FB-profil. Er den mistenktes profil plutselig utilgjengelig, betyr dette som regel at den mistenkte er i varetekt.

Venner av mistenkte, eller andre nysgjerrige, kommenterer da at profilen var tilgjengelig tidligere samme dag, eller dagen i forveien. Det hender også at den mistenkte selv sletter/fryser profilen, men dette vil jo bidra til enda flere spekulasjoner. Som regel er det politiet som varsler FB om sletting/frysing.

Når AEHs FB-profil ikke er slettet, kan dette skyldes politiet har programvare som kan registrere alle besøk på profilen, eller at de har en kjennelse, hvor FB fortløpende opplyser om hvem som besøker hennes profil.
Det siste avsnittet er ren gjetning fra min side.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-11-03 kl. 01:19.
Citera
2020-11-03, 00:49
Medlem
Citat:
Jeg håper at vitner har gått til politiet med det de vet om at hun måtte dele på utgifter, hvis de ikke fant bevis på det blant kvitteringer og notater. De vet jo allerede at hun ikke hadde råd til en helgetur, for det lå jo åpent.

"Never check a good story".
"Never Let The Truth Get in the Way of a Good Story".
Citera
2020-11-03, 00:54
Medlem
Citat:
Jeg håper at vitner har gått til politiet med det de vet om at hun måtte dele på utgifter, hvis de ikke fant bevis på det blant kvitteringer og notater. De vet jo allerede at hun ikke hadde råd til en helgetur, for det lå jo åpent.
På hvilken dato ble dette postet? Hvor og når var det snakk om å reise på helgetur? Hvem var AE i dialog med på FB om denne helgeturen?
Citera
2020-11-03, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
På hvilken dato ble dette postet? Hvor og når var det snakk om å reise på helgetur? Hvem var AE i dialog med på FB om denne helgeturen?

Jeg tror du må vente lenge på dette svaret. Det påstås at "noen" har sett denne kommentaren. Jeg tror dette er oppspinn, evt at det har vært en spøk fra AEHs side, og hun selv slettet de i ettertid, kanskje hun var redd for at kommentaren kunne oppfattes bokstavelig. Det spiller ingen rolle for de som slenger ut disse påstandene. Vi vet ikke om dette er en faktisk hendelse, men den duger til å sverte TH.
Og det var jo nettopp det som var hensikten. Nok et eksempel på et rykte som blir til en trådsannhet. Og nå ymtes frempå det om at politiet kan ryddet opp i kommentarfeltet. Det ville jo i tilfelle være helt idiotisk!
Hvorfor i all verden skulle de i så fall slette kommentarer som kunne bidra til å sette TH i et dårlig lys?
Citera
2020-11-03, 06:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Du demonstrer at du ikke forstår så mye av vitenskap.

For å finne frem til om noe er sannsynlig, må man sammenstille mange forskningsresultater. Det holder ikke at en forsker har funnet ut at jorden er flat. Det holder heller ikke å bruke YouTube som kilde, og at pokerspillere bruker solbriller er altså ikke et bevis på at folk som sitter og ser på Dagsrevy-innslaget med TH er i stand til å se at TH ljuger.

Det er ingen som har snakket om at TH kan sendes i fengsel fordi at det ser ut som at han lyver. Da har du strukket veldig på det jeg har sagt Men det holder til å kunne si her inni forumet at han lyver.
Citera
2020-11-03, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg tror du må vente lenge på dette svaret. Det påstås at "noen" har sett denne kommentaren. Jeg tror dette er oppspinn, evt at det har vært en spøk fra AEHs side, og hun selv slettet de i ettertid, kanskje hun var redd for at kommentaren kunne oppfattes bokstavelig. Det spiller ingen rolle for de som slenger ut disse påstandene. Vi vet ikke om dette er en faktisk hendelse, men den duger til å sverte TH.
Og det var jo nettopp det som var hensikten. Nok et eksempel på et rykte som blir til en trådsannhet. Og nå ymtes frempå det om at politiet kan ryddet opp i kommentarfeltet. Det ville jo i tilfelle være helt idiotisk!
Hvorfor i all verden skulle de i så fall slette kommentarer som kunne bidra til å sette TH i et dårlig lys?
Takk! Jeg forstår. Du har rett!
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Men det holder til å kunne si her inni forumet at han lyver.
Nei det gjør det ikke!
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-03 kl. 06:39.
Citera
2020-11-03, 06:39
Bannlyst
Citat:

Han har blitt konfrontert med det, men sier bare at det er rett og rimelig at hun må betale for seg.
Citera
2020-11-03, 06:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z

Nei det gjør det ikke!

Jo, det gjør det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto