Citat:
Ibras offerroll fungerar. Obs det här är sannolikt inte fejkkonton, utan helt vanliga medelsvensson, småsparare. En hel del 50+.
Från Ibras paransgrupp, kommentarer på diverse ologiskt nonsens ibra lagt upp:
Medlem 1:
”Tror att det löser sig, om du och din advokat kan få en klarhet från Ebm. Då kommer du med stor sannolikhet, hamna på 1:a sidorna och även i SVT en gång till.”
Medlem 2:
” Statsmedia som vill sätta käppar i hjulen som vanligt..”
Medlem 3:
” Kanon kriga på Ibra”
Medlem 4:
” Tack för bra info!-Starkt 💪 !”
Medlem 5:
”jag är aktieägare och tycker det är intressant att följa Parans och Ibra som jag tycker är otroligt kunnig på börsen.”
Medlem 6:
” Kommer finanshajarna köpa på sig mer?”
Från Ibras paransgrupp, kommentarer på diverse ologiskt nonsens ibra lagt upp:
Medlem 1:
”Tror att det löser sig, om du och din advokat kan få en klarhet från Ebm. Då kommer du med stor sannolikhet, hamna på 1:a sidorna och även i SVT en gång till.”
Medlem 2:
” Statsmedia som vill sätta käppar i hjulen som vanligt..”
Medlem 3:
” Kanon kriga på Ibra”
Medlem 4:
” Tack för bra info!-Starkt 💪 !”
Medlem 5:
”jag är aktieägare och tycker det är intressant att följa Parans och Ibra som jag tycker är otroligt kunnig på börsen.”
Medlem 6:
” Kommer finanshajarna köpa på sig mer?”
Jag tror att det är simpel försvarsmekanism, vilket får investerare som inte är involverade i pumpen att helt frångå logiskt, objektivt tänk. Utifrån "pumparnas" sida är ju detta jackpot, plötsligt bedriver dessa "nyttiga idioter" pumparnas jobb.
I alla bolag som jag har varit investerad i så har ett flertal börjat pumpas från ingenstans, särskilt på NASDAQ. Småbolagen kan vara extremt volatila där och klättra 20 % helt sonika, utan nyheter. Här är det ofta fulspelare i form av större institutionella investmentbolag. Men självklart förekommer det ju en större "short-selling" med grupper som blankar.
Min första reaktion är alltid att något lurt är i görningen, man vet också att en snabb oförklarlig uppgång brukar indikera ett snabbt framtida ras, när det högst troligen blir en dumpning. Slow and steady wins the race, om du frågar mig.
Det vore kul om vi kunde sätta lite fokus på andra pumpare och aktörer, än just Ibra i den här tråden. Jag har tidigare tagit upp andra mer seriösa fifflare, som också brukar köra riktade emissioner i bolag och nästla sig in. Dessa går lite under radarn. Jag tappar helt förtroende till bolag som erbjuder riktade emissioner till sådana här typer av personer, man stoppar huvudet i sanden och kallar dem "långsiktiga investerare" formellt utåt i PM. Vilket satans nonsens.