Justin: Clemondo har bla avtal via Onemed. Kolla upp dem och vilka organisationer som handlar via dem.
För övrigt är hygienprodukter inte deras största business. Justin du är säkert duktig och påläst om mycket men inte är det om företag i denna tråden. God fortsatt lycka med allt skvaller👍🏻
Känns ju märkligt att ens diskutera svenska bolag och handsprit i samma mening utan att nämna Essity. De anställda på Essity vaskar Clemondos årsproduktion på julfesten och folk snackar om att Clemondo verkar utan konkurrens när sjukhus ska förses med handdesinfektion?
Nej det finns fortfarande hopp för dig. Du verkar ha kollat hemsidan och en begynnande insikt finns nog om att du blivit lurad.
Hur ska man veta vilka bolag som är haussade?Va ska man titta på?
Tror att aktierna som nämns här kommer toksjunka.Ingen sund värdering.Uppsnackade i sociala medier osv.
Förstår inte varför den du svarar försvarar en för hög kurs som verkar manipulerad.
Senast redigerad av olovpalme 2020-11-01 kl. 21:38.
I en artikel i Di från 20:e Januari så berättar Örjan näst intill på ett klimaxliknande lycklig uppskattning av Spectrumones VD. Han har till och med ett idolporträtt på han som är placerad på väggen.
Inredningen vittnar om entreprenörens brokiga verksamhet. Säckarna nära dörren innehåller ris, basmat för många av de människor som kommer från Thailand för att plocka bär på sommaren. På väggen i rummet intill hänger en kalender från den lokala slalomanläggningen Storklinta bredvid en inramad bild på Hosni Teque-Omeirat, ny vd i it-företaget Target Everyone, där Örjan Berglund är den största ägaren.
Target Everyone har kallats kursraket på börssidorna efter att aktien det senaste kvartalet stigit med 200 procent. Efter ett möte här i Jörn i december satsade Örjan Berglund ytterligare pengar i bolaget.
”Hosni höll på att skratta ihjäl sig när han såg idolporträttet på väggen när han var här i julas. Jag tror på honom, han är från skogen i Värmland och har fått kämpa sig fram. Han kan bli börsens bästa vd”, säger Örjan Berglund.
Target Everyone är ett bolag som varit nere på botten och vänt. Ett bolag som få, om ens någon, trodde på för ett halvår sedan. Det är den typen av investeringar som Örjan Berglund gillar att göra"
Eftersom vi vet och har klara fakta på att Örjan och Thailändaren Ibra är nära kopplade till varandra så kan man ju anta vad som planerades i Spectrumone från början med skogstrollet Hosni från Värmland och med Ibra Kadabras och Swedish Hauss Mafias hjälp.
Han gör bra resor finansiellt på sina allierade den där Örjan. Förstår inte hur han törs bara, med tanke på att han har ägande i bolag som faktiskt genererar något och som har en produkt.
Allt kan ju rasa över en natt, knackar på EBM på nu och har konkreta bevis så lär han få käka både julgröt och midsommarsillen i häktet med tanke på de belopp vi kan anta att det handlar om.
Den lilla skraja Thailändaren Ibra kommer sjunga som en sångfågel för att rikta ljuset på andra och sen försvinner han och skaffar skyddad identitet. Han kan ju till och med säga rakt ut till Polisen att han varit tvingad av Örjan så får utredningen en helt annan vinkel och Ibra går fri med en lite bitchslap enbart som tillrättavisande.
Men en kille som tjänar miljoner och har kanske hundratals miljoner är en skalp som heter duga för åklagaren att fälla. De bör ju vara rätt sura nu och uppretade eter Allra skandalen och revansch sugna så varför inte samla lite pluspoäng och bättra på statistiken med att fälla en Norrländsk småhålas egen lilla Trump i Norrland.
Senast redigerad av HeroesSilencio 2020-11-01 kl. 21:58.
Tror att aktierna som nämns här kommer toksjunka.Ingen sund värdering.Uppsnackade i sociala medier osv.
Förstår inte varför den du svarar försvarar en för hög kurs som verkar manipulerad.
Kan vara svårt men den stora Hauss floden sker från Facebook och deras stängda grupper. Där sker det en rejäl hauss och man kan tydligt se på t ex Aktieraketer att det börjar bubbla i vissa aktier. Sen om stollen Per Stolt tar upp aktien i sina måndagsanalyser och säger att en aktie typ ser ut nu i tekniskt läge att gå mot en kursdubbling så är det kört. Den blåsta Svensken trycker på köpknappen direkt och drömmer om miljoner i vinst.
Förutom de bolag som nämnts i Di artikeln så finns det ett bolag som Örjan B äger 4% i och det är Hedera Group, aktien har tappat värde från 9-10 kr till nu strax under 5 kr. Aktien är i princip stendöd och ingen har skrivit på forumet sedan 2019 i Placera. Men du skall se, snart kommer det en våg av positiva signaler på alla forum runt omkring och så är det igång.
Tror man skall titta på de bolag som INTE ligger i topp på Facebook och typ aktieraketer, där dom skriver typ "Vilken Aktie köper du på måndag" och sen ser man direkt. Spectrumone, Parans, Clemondo med flera brukar ligga i topp och då vet man direkt. Köp tvärtemot och den som ligger sist i mätningar eller någon du själv gör en egen DD omkring.
Han kommer nog tystna imorgon när han sålt av. Det brukar vara så. Inte första gången jag mött sån här hausse på flashback.
Jag brukar använda antalet aktieägare på avanza som en sorts hausse index. Detta jämför man med börsvärdet. Det blir extra kul om man jämför med utländska aktier som Facebook och Google. Då ser man att nåt litet skitbolag med några 10-tal miljoner i omsättning har mer ägare techjättarna i USA. Vilket är totalt absurt. Det är också bra om man kan uppskatta vad ett bolag bör vara värt.
En annan viktig indikator är det plötsligt kommer en massa nya ägare. Forumet får en haussig stämning och folk bjuds in till discord och facebook grupper för att diskutera aktien. Detta hände i en aktie jag ägde och jag paniksålde direkt. Några månader senare är kursen slaktad totalt. Vissa av de här pumpndump gängen är verkligen som Egyptens gräshoppor.
I övrigt håller jag med dig om att dessa aktier som nämnts tidigare i tråden förmodligen kommer dyka rejält närmaste tiden.
Tror man skall titta på de bolag som INTE ligger i topp på Facebook och typ aktieraketer, där dom skriver typ "Vilken Aktie köper du på måndag" och sen ser man direkt. Spectrumone, Parans, Clemondo med flera brukar ligga i topp och då vet man direkt. Köp tvärtemot och den som ligger sist i mätningar eller någon du själv gör en egen DD omkring.
Göra tvärtom mot den stora massan är ofta något som belönas.
Önskar verkligen att man kunde blanka en del av den här skiten.
Till er som tvekar, här är bevis på att det börjar osa hett kring Ibra. Hans Sambo Jennie Lundström har idag dragit till med ett genidrag i Paransgruppen. Vad då tro? Jo! En friskrivning om eget ansvar... och så klart, mer censur!
Nu går admins igenom alla inlägg innan godkännande. Och skärmdumpar är förbjudet (dvs inget mer Ibra-snack)
Fantastisk damage control. Som de bara sätter eld på sitt eget hus alltså..
Inlägget: ” :-) Välkommen till Parans solar lightning
Vi gör vårat bästa för att medlemmar i gruppen ska känna sig välkomna och även våga ställa frågor om man är osäker om någonting.
Alla nya inlägg måste godkännas av admins
Vi håller oss till dagens tråd i största möjliga mån
Finns alla möjliga nivåer av aktiekunskap här det måste ALLA ta hänsyn och hjälpa de som inte är så pålästa
All investering sker på egen risk
Köp- och säljrekommendationer som ges i gruppen tillfaller på varje individs eget ansvar- Läs på om bolaget
Om medlem blockerar admins kommer man omedelbart åka ur gruppen
Och sist men inte minst HA NOLLTOLERANS MOT KRÄNKNINGAR OCH PERSONLIGA PÅHOPP,
- SKÄRMDUMPAR”
————————
Och efter det har Marie Randow gjort en ”dagens tråd” som är 90% ibra ”på måndag är PM + rek + lisbyte” och ”straffar som står ute” och liknande obegriplig skit.
Senast redigerad av strudelborg 2020-11-01 kl. 23:12.
Inlägget: ” 1: Står upp för Ibra Kadabra tills...
( ....behöver jag skriva att alla är oskyldiga tills domen kommer )
2: Har aldrig stått upp o kommer inte göra det för brottslingar.. ( Jag sticker först )
3: start 4.28 till ...... det kollar vi senare...
4: Köpt mer, så nu lite mer... nu 11.06....
5: Just nu minus, nästa vecka .........?
Men nu säger jag som det är:
Hittade aktie-Facebook i somras o kom med i grupper m m 16 juli.( 4.28)
Köpte Parans bara för jag såg Ibra, som var mer rolig än ” skrattar du förlorar du....” o jag har thaitjej.
Sjukt o köpa på det. JA JA, men jag köpte på det för jag har cash ( och ingen av er har och göra med mina pengar o jag får chansa på ngt jag tror på och det är väl för fan inte olagligt eller inte heller hans fel. Men Ibra lärde ut o jag tror att jag lärt mej en del. Nu har det funkat ok ändå trots detta guppet i resan. Det har gått mer än bra. ( fortfarande)
Sista från en ny på aktiemarknaden som hade varit lättaste bytet för Ibra....
Jag må va godtrogen ( det har jag varit hela mitt liv, ger för mkt pengar utan säkerhet..)
Ljuger Ibra, har jag råd o förlora detta, men med hans stora hjärta så händer ju inte detta. Ps Har inte alla mina bollar i en påse👍👊.
( En sak till, fy fan för era smygare som tjänar mkt 💰💰 på Ibra o inte ens kan göra en likes, hoppas ingen är Boråsare, då hade jag skämts...
Det var nog bara det...
( om ngn som ska säga han är bluff, så som jag skrev, det hjälper ju inte mej... han är ju min vän.. 4:28 -🚀
De som gnäller är nog hörselskadade...
Tyck va Ni vill... Med vänlig hälsning, ( innan jag köpte mer ) Med vänlig hälsning, 11.07😘”
—————————-
Ja.. jo.. så... hmm... ok... ok.
Senast redigerad av strudelborg 2020-11-01 kl. 23:14.
Till er som tvekar, här är bevis på att det börjar osa hett kring Ibra. Hans Sambo Jennie Lundström har idag dragit till med ett genidrag i Paransgruppen. Vad då tro? Jo! En friskrivning om eget ansvar... och så klart, mer censur!
Nu går admins igenom alla inlägg innan godkännande. Och skärmdumpar är förbjudet (dvs inget mer Ibra-snack)
Fantastisk damage control. Som de bara sätter eld på sitt eget hus alltså..
Inlägget: ” :-) Välkommen till Parans solar lightning
Vi gör vårat bästa för att medlemmar i gruppen ska känna sig välkomna och även våga ställa frågor om man är osäker om någonting.
Alla nya inlägg måste godkännas av admins
Vi håller oss till dagens tråd i största möjliga mån
Finns alla möjliga nivåer av aktiekunskap här det måste ALLA ta hänsyn och hjälpa de som inte är så pålästa
All investering sker på egen risk
Köp- och säljrekommendationer som ges i gruppen tillfaller på varje individs eget ansvar- Läs på om bolaget
Om medlem blockerar admins kommer man omedelbart åka ur gruppen
Och sist men inte minst HA NOLLTOLERANS MOT KRÄNKNINGAR OCH PERSONLIGA PÅHOPP,
- SKÄRMDUMPAR”
————————
Och efter det har Marie Randow gjort en ”dagens tråd” som är 90% ibra ”på måndag är PM + rek + lisbyte” och ”straffar som står ute” och liknande obegriplig skit.
Gäller att stänga ned informationsflödet så hon kan sälja av innan kursen tagit alltför mycket stryk.
Kollade nu intäkterna för Q2, och det står 96miljoner. Nästan 100miljoner alltså. Det är lite mer än 23miljoner som jag skrev först, jag måste ha blandat ihop siffrorna.
Cirka 100miljoner i intäkter alltså, i ett kvartal. Är det så himla orimligt att tro att BV som nu värderas till 500miljoner är omöjligt?
Citat:
Under andra kvartalet 2020 ökade Clemondos intäkter till 96,1 (61,7) MSEK, en tillväxt på 55 procent jämfört med föregående år. EBITDA uppgick till 16,7 (3,1) MSEK vilket innebär en EBITDA-marginal på 17,4 (5,0) procent - rejält över vårt finansiella mål om 10 procent.
Justin sa att kursen lär sjunka 50-75%. Han tycker alltså att BV bör ligga på typ 250miljoner.
Senast redigerad av fr0g 2020-11-01 kl. 23:49.
Jag ser det som rätt osannolikt att vad Ibra gör ska påverka clemondo annat än ryktesvägen.
Så vi vet med all säkerhet att Ibra (genom Jennie), Örjan, Marie och co pumpar sönder bolag för egen vinning, och att allt de kommer över har samma karaktär.. förutom med Clemondo? Förlåt, men du behöver nog en god man som tar över dina konton. Inklusive detta.
Förenklat: det är 100% osannolikt att Ibra lagt ner ett heltidsarbete i Clemondogruppen utan egen vinning. Annars, förklara för oss: varför?