Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
1an Så blir det att Lisbeth i chock tar miste på SE o Anders vittnet som står någon meter bort i Blå täckjacka...Långsökt men Lisbeth var i chock !
2an o 3an är ju att SE stod kvar i 10sek o kollade att Palme var avrättad ( vittnen) som bekräftar att GM stod kvar rätt länge efter skotten....Redan här kan Lisbeth visat upp beteende som att t.ex skrikit o sprungit ut mot gatan samt kommit blod ur munnen...
4 -7
Här får jag ju såklart använda att SE återvänder till brottsplatsen o kan ju höra många vittnen som pratar om vad som hänt o att Palme vändes rätt o att Poliserna var bryska mot Lisbeth..
Vad jag menar med att återvända är ju både kanske till brottsplatsen o även gå tillbaka såklart till Skandia ..Måste ju varit minst 50pers o många "pratade" nog med vad dom sett o vad andra sett....Han kan ju liksom snappat upp en hel del..!
8an Får jag inte riktigt klart för mig exakt vad du menar !
9an så gäller ju samma sak är han GM så är han ju också bästa vittnet...Eller hur ?
Kom tillbaka om några dagar istället när du läst på....men eloge för att du är seriös nog att försöka till skillnad från andra troende här inne..
Du förstår inte ens 1.
Det handlar allra minst om vem Lisbeth tar miste på eller färgen på jackan.. (detta är sannolikt LJ)
Hade du klickat på länken så hade du kanske förstått (eller kanske inge ens då) att
det handlar om vem som sa vad... att Lisbeth berättar detta för SE på mordplatsen och sedan berättar Lisbeth detsamma för Rimborn efter midnatt på Sabbatsberg..
Hur kunde SE gissa att Lisbeth säger detta?
2 och 3 är inget du alls får stöd i vittnesuppgifter. GM avvek ganska snabbt enligt de samstämmiga och tidiga uppifterna. Lisbeths reaktion vet vi inte helt säkert, men dels att hon kanske drogs ned med i fallet men också lär väl första reaktionen vara att kontrollera Olofs tillstånd snarare än att springa iväg?
Och läser du det jag länkade så är det inte bara att springa iväg utan även skriva efter ambulans och stoppa bilar... (Se ex. förhör med Gedda och hur Lisbeth kommer och bankar på piketen).
En GM som gissar och ljuger om detta??
Blod ur munnen? Ja, det kan nog ha kommit rätt snabbt, så visst kanske att en flyende GM hann se detta.. (Men tänker vi då SE så är det väl så mycket mer han ska minnas... LJ, ålder o.s.v... och mer från mordplatsen?)
4-7 skriver du som en ihopslagning och jag upplever att du inte orkar fullfölja och gå till botten med dessa jobbiga uppgifter.
Ja, en återvändande GM förklarar en del. Men stämmer dessa i tid? Hur snabbt måste egentligen gärningsmannen ha återvänt? Är det ens rimligt och sannolikt?
8:an är en påstådd lögn(för de som är pålästa i ämnet) men som visade sig mycket väl kunna vara sanning då SE figurerade i Norsk media...
Och 9:an handlar just om Lisbeths beteende och läser du vad han säger både till Bergström och till Göteborgstidningen, jämför med andra vittnesuppgifter och polis.. så blir det svårt att få ihop med en flyende gärningsman.. Se frågan: Hur snabbt måste egentligen gärningsmannen ha återvänt?