2020-11-20, 12:52
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nog påvisar han svartsjuka, men jag tror mer på att vrede för hans tappade kontrollmakt blev den utlösande faktorn. Jag tror han fick flera bevis bekräftade via spionage på LW och HD. Vi vet ju via Sillen att t ex HD hade skärmdumpat bevis på att SD gick in i hennes mail var timma och kontrollerade. Därför bytte hon taktiskt mail redan i mars -18 där hon trodde sig kunna konversera med älskaren ostört. Av någon konstig anledning ville hon undanhålla de uppgifterna för utredarna. Vi har även sett i chatter att LW var övertygad om att SD tog sig in på hennes konton och att han förslaget hade tagit anonym kontakt med hennes son No*a för att rubba LW:s balans.

SD tappade kontrollen på hela sitt liv när HD begärde skilsmässa. Han ville inte ta av sig vigselringen och berättade för andra att målet var att han och HD skulle bli gamla tillsammans. En skilsmässa måste ha varit ett fruktansvärt nederlag för superkillen som vill glänsa i allt han företar sig. Därtill skulle det drabba honom hårt ekonomiskt om skilsmässan skulle bli ett faktum.

SD deklarerade redan -15 i en skrift till LW att han inte ville tvingas välja bort varken frun eller älskarinnan, men så kom då vinter/våren -18 då han hamnade vid stupkanten. Den notoriskt otrogna
SD är inte en person som ber andra om hjälp i första taget - han ska ju vara den som hjälper. Han finner egna lösningar på problem och mordlösningen kan ha funnits i hans tankar sen hösten -16 då han chattade med HD om att hon önskade LW död. För SD är det bevisat att HD utgjorde minst hot för honom genom alla år tillsammans och två döttrar som behöver båda föräldrarna? Hon var/är kanske lättare att manipulera än LW som utgjorde större fara för hans falska fasader? Hon visste för mycket - inte bara om otroheten utan om en del oegentligheter vid sidan om ordinarie arbetet? Hon lydde inte och gjorde tvärsemot fast han så många gånger hade hotat om vad som skulle hända om hon inte lydde?

Nu har SD tappat ansiktet för allt och alla som vet att han är en patologisk lögnare. Mannen som visste att det inte var någon idé att leta efter LW. De flesta oskyldigt anklagad skulle göra allt i sin makt för att bevisa sin oskuld istället för att hitta på och anpassa sina versioner i förhör. Han ljuger med automatik utan att blinka och låtsas sig ha dåligt minne fast han i GC-loggar skryter om sin snabba hjärna och logiska förmåga. Det selektiva minnet blir motstridigt från ena minuten till den andra.

Länk till ett tidigare inlägg som är fyllt med länkar till de som kommer nya in i denna 2,5 år långa tråd
www.flashback.org/sp73572601

Allting du skriver i detta inlägg är motivet till att SD mördade LW. Hans bägge "fruar" som han ägde i en massa år ville inte vara ägd längre, Hans skinande rustning börjar rosta sönder och hans utåt sett perfekta liv krackelerar mer och mer för varje dag som går. Ska han som ser sej själv som guds svar på kvinnans bön bli lämnad, Nej han måste återställa den balans som en gång var i hans liv, LW måste bort, Tids nog så kan han skaffa sej en ny älskarinna men med LW död så kan han koncentrera sej på HD och bearbeta henne så att det blir dom två igen och ordningen blir återställd till det var en gång.
Gud hjälpe mej om jag skulle möta SD på öppen gata.
Citera
2020-11-20, 13:00
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Absolut, men inte pga sanningen, dvs att HD:s mussla fullständigt torkade upp och slöt sig för SD men högst välvilligt öppnade sig för Sillen. Det är nog för mycket för SD:s lilla hjärna att hantera.
Han lär nog i sann psykopatwierdo-logik vrida till allting så det passar hans egen värld och "sanning", dvs att såklart HD bara haft sex med SD -allt annat är lögn.

Han skulle inte känna igen en sanning om han så ramlade över den. Karln är en notorisk mytoman med psykopatisk och narcissistisk beteende.
Citera
2020-11-20, 14:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
När jag läser förhören med K så visar det tydligt att SD trodde verkligen inte att LW hade någon annan älskare än honom. Vad var det SD sa... LW är oskicklig med män (och syftade på att de skulle inte tro att hon var genuint intresserad av någon annan än honom).
När LW sa att HD nog hade sex med sin fisk så var det inte heller något han ville tro.

SD trodde han var Guds gåva till sina "fruar"! De ska icke hava någon annan...

Jösses vad han ska ha vridit sig i sin cell när han läste FUP!

Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Som jag ser det har svartsjuketeorin aldrig kunnat bortförklaras. Tvärtom ligger den kvar som en blöt filt över hela brottet. Sedan kan man kalla det kränkthet om man vill men han klarade inte av att dela kvinnorna med andra. Han skulle vara den ende, den eftertraktade.
Så jag tror faktiskt att åklagaren varit rätt ute från början.

Blöt filt; det tycker jag är en bra bildlig beskrivning!

Stefans skrivelse till TR s. 3
8 april- 2019

"Ljuset i sängen 2016: Åkl. bevisar att SD vet hur man inte lämnar spår. Trots att åkl. vet att detta var ett skämt från SD till LW, även om det "tog fel" och fick redas ut dagen efter. Åkl. "tvingar" J*onas D*ahlin att spekulera om att ljuset var riktigt och en brandfara, trots att åkl. vet att det var ett batteridrivet ljus."

Bar denna punkt har flera punkter som är diskutabla.

1. A 164 A/73
Lena: "Vad menar du med dusch på Janis event?"
"Varför gick du upp till min säng?"

SD:"Internt"
"Vet inte vad du menar"

Lena: "Nähä?"
"Herregud, ska du låtsas att du inte var här inne igår?"

SD: "Klart jag inte var. Finns garanterat inga
fingeravtryck från mig
"

Lena: "Jävla idiot"

SD: "?"
"Eller ska Jag säga tack? "
Iom att SD skriver att det garanterat inte finns några fingeravtryck från honom, är det underförstått att det kan tolkas som att han vet med sig att han inte lämnat några sådana när han var upp med ljuset. Varför annars nämna fingeravtryck öht?
Den normala reaktionen om man är oskyldig är väl att bara konstatera att det inte var han, och sedan undra vem som skulle kunna ha gjort det? Och varför? SD undrar inget.
Självklart uppfattas set dom ett hot, särskilt i kontexten att det inte finns några spår efter honom. Liknar också mycket det yttrande som SD ska ha sagt efter mordet; att de har inget på mig.

Så åklagaren har här visat att SD har sådan tankar; hur man inte lämnar spår efter sig, fast man har gjort något olagligt.

2. Att anklaga åklagaren för att veta att det var ett skämt från SD till Lena med ljuset i sängen, men ändå ta upp det i rättegången, är allvarligt. Han hävdar alltså att åklagaren använder indicier mot honom genom att fara med lögn! Det liknar mer hur han själv agerar. Åklagaren vet på inget sätt att detta var ett skämt, det är jag mycket övertygad om. Åklagaren misstänker lika starkt som Lena att det var ett hot.

3. Det sista med JD och att åklagaren tvingar honom att spekulera om risken för brand vet jag inget om. Kanske jag inte lyssnat på hans vittnesförhör ännu. Någon som minns/vet? Känns absurt att åklagaren skulle tvinga JD att säga att det var en brandfara. Jag tänker i första hand att hon skulle vilja få fram tydligt att Lena sagt att det var ett batteridrivet ljus och det var ingen brandfara. Det handlade mer om ett symboliskt budskap. Inte om att bränna ner Lenas hus. (Spekulation)

s 7 Stefans skrivelse:
"Svartsjuka: Vi har sett några av de många tillfällen då jag uppmuntrar LW att träffa andra, och inga med motsatsen, för det har aldrig hänt. Hanna Davidsson och J*onas S*ahlén håller med om att jag ej är svartsjuk".
Det finns nog några tillfällen där han säger till Lena att hon ska träffa någon annan. Men det blir motsägelsefullt när det är under hårda krav på ärlighet såsom att han ska veta ALLT; vad hon tänkte när hon cyklade hem, vad hon åt till frukost och om relationen har övergått till något intimt. DET är inte normalt att kräva det av sina ex!!! Det låter väldigt svartsjukt och väldigt kontrolleranade. Och varken Lena eller HD är ärliga med när det övergår till sexuella relationer. Det borde betyda att de inte tar honom på orden. Han vil försöka låta som att han inte är svartsjuk, men händelser liknande den nedan talar ett annat språk. Att JS skulle hålla med SD om att han inte är svartsjuk håller jag inte för troligt. Inte alls.

A 164 A s. 299

Screenshot från Lenas mobil 20161107
"Fjärde men troligen inte sista
besöket idag
21 :22
Tittar till dig två gånger till idag.
Blir sex gånger totalt.
Kan inte fatta att du klarat att
ljuga så bra. Att lura mig så
många gånger. Att jag har gått
på dina fagra ord igen
"
Citera
2020-11-20, 14:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Absolut, men inte pga sanningen, dvs att HD:s mussla fullständigt torkade upp och slöt sig för SD men högst välvilligt öppnade sig för Sillen. Det är nog för mycket för SD:s lilla hjärna att hantera.
Han lär nog i sann psykopatwierdo-logik vrida till allting så det passar hans egen värld och "sanning", dvs att såklart HD bara haft sex med SD -allt annat är lögn.

Ibland undrar jag om HD kände instinktivt att något var fel, och att hon därför knep ihop. Jag är helt övertygad om att hennes mående har starkt påverkats negativt av SDs sätt att vara.

Vad är hönan och vad är ägget?
Citera
2020-11-20, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Med tanke på hur snabbt MGM cyklar så kanske det kan ha vart han ändå. Det är mindre än 6 km mellan JG o LW, och tar 16 min. med bil. Dvs. kanske 9-10 min. på vindsnabba stålhästen? Det fina med att köra så snabbt är att man inte registreras av perceptionen hos dem man passerar.

Enligt förhör cyklade han från hemmet till polishuset på 8 min. Det är på fråga hur han vet att han var där kl 17:37 för vittnesförhör.

Tre olika vägar föreslår Google Maps till polishuset. 3,7 km, 4 km och 4,4 km.

Google Maps räknar på 16 km/h som jämförelse och de tre vägarna som SD menar tog 8 min räknar google 12-14 min på.

För den som vill laborera lite med detta.
Citera
2020-11-20, 14:56
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Enligt förhör cyklade han från hemmet till polishuset på 8 min. Det är på fråga hur han vet att han var där kl 17:37 för vittnesförhör.

Tre olika vägar föreslår Google Maps till polishuset. 3,7 km, 4 km och 4,4 km.

Google Maps räknar på 16 km/h som jämförelse och de tre vägarna som SD menar tog 8 min räknar google 12-14 min på.

För den som vill laborera lite med detta.

Cyklar han i 31 km/h (de 8 minutrarna) så avverkar han 5,9 km på ungefär 11,5 min. Han kan nog cykla snabbare, och komma hem på tio. C:a 35,5 km/h.

Cyklar han i 45 km/h så klarar han 5,9 km på under 8 minuter. Låt vara att den snitthastigheten väl är diskutabel.

Kan han hålla femti o gena lite så är han hemma på 7 minuter...

Han var kanske inte precis lika motiverad när han cyklade till polishuset...
Senast redigerad av Lonnrot 2020-11-20 kl. 15:13.
Citera
2020-11-20, 20:07
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det finns ett antal sådana här rader (20-30 st), en rad för varje sak som hämtas från cachen. Det är mest javaskript (.js) som webbsidan behöver. Det här är ett typiskt exempel för en webbsida med ett googledoc-dokument

2018-05-14 23:34:16 https:// docs.google.com/static/document/ client/js/1516628838-homescreen_binary_ilSn_core_sv.js

Så den är i sig inte speciellt spännande, man ser vad och när det hämtas. Historiken uppdateras så fort man klickar på "Hämta sidan igen"

Tackar för länken, ska forska vidare i vad olika typer av chacheminnen sparar och om det verkligen är sant (vilket du påstår) att detta endast omfattar manuella avtryck.
Är nämligen hyfsat övertygad om att diverse automatiska händelser samt synkroniserade enheters händelser lämnar avtryck i den lokala cachehistoriken också.

Återkommer.
Citera
2020-11-20, 20:33
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Tackar för länken, ska forska vidare i vad olika typer av chacheminnen sparar och om det verkligen är sant (vilket du påstår) att detta endast omfattar manuella avtryck.
Är nämligen hyfsat övertygad om att diverse automatiska händelser samt synkroniserade enheters händelser lämnar avtryck i den lokala cachehistoriken också.

Återkommer.
Ja gör det gärna. Jag har testat synkningen genom att ändra/spara i ett dokument på enhet A, ändringen syns direkt i dokumentet på enhet B, men ger inga spår i enhetens cachehistorik (Chrome Cache Records).

Däremot påverkas cachehistoriken av t ex av autorefresh men något sådant har inte ens IT-forensiker Eriksson antytt, hans felaktiga hypotes var just drivesynkning.
Citera
2020-11-20, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja gör det gärna. Jag har testat synkningen genom att ändra/spara i ett dokument på enhet A, ändringen syns direkt i dokumentet på enhet B, men ger inga spår i enhetens cachehistorik (Chrome Cache Records).

Däremot påverkas cachehistoriken av t ex av autorefresh men något sådant har inte ens IT-forensiker Eriksson antytt, hans felaktiga hypotes var just drivesynkning.

Har lite dålig koll på sånt här men spelar Chrome Remote Desktop eller Google Drive offline access/ Docs Offline och såna saker nån roll här?

Sen Homescreen i filnamnet syftar på hemskärmen?

De kunde ju lagt lite mer krut på detta men om jag förstått det rätt så testade it-forensikern att lämna sin dator över natten och liknande filer dök upp men nån fullständig simulering gjordes aldrig?
Citera
2020-11-20, 21:36
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Cyklar han i 31 km/h (de 8 minutrarna) så avverkar han 5,9 km på ungefär 11,5 min. Han kan nog cykla snabbare, och komma hem på tio. C:a 35,5 km/h.

Cyklar han i 45 km/h så klarar han 5,9 km på under 8 minuter. Låt vara att den snitthastigheten väl är diskutabel.

Kan han hålla femti o gena lite så är han hemma på 7 minuter...

Han var kanske inte precis lika motiverad när han cyklade till polishuset...

Inberäknas det då typ kollision med annan cyklist etc.?
Det är ju inte alltid du är själv på en cykeltur ...då du cyklar fortare än vinden...
Citera
2020-11-20, 21:59
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Har lite dålig koll på sånt här men spelar Chrome Remote Desktop eller Google Drive offline access/ Docs Offline och såna saker nån roll här?

Sen Homescreen i filnamnet syftar på hemskärmen?

De kunde ju lagt lite mer krut på detta men om jag förstått det rätt så testade it-forensikern att lämna sin dator över natten och liknande filer dök upp men nån fullständig simulering gjordes aldrig?
1516628838-homescreen_binary_ilSn_core_sv.js är en av de ca 30-40 filer som hämtades från webbläsarens cacheminne när webbsidan uppdaterades 23.34.16. Den enkla förklaringen är att SD öppnade datorn (locket), i samband med det uppdaterades den öppna fliken i webbläsaren. Men det går inte att avgöra om öppnandet skedde medvetet eller om locket "råkade" gå upp av misstag. Det som talar för det förstnämnda är det inkommande mejlet 23.32, som handlade om ett ärende de diskuterat tidigare under kvällen.
Citera
2020-11-20, 22:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
/.../ Nä, inte hemlig, men hemlig sexuell relation menade jag.

Förhör med KN, geocahingvän med SD.
Jag uppfattar honom som extremt ärlig och att han försöker vara så objektiv han kan. Ett viktigt vittne enligt mig, då han verkar genuint intresserad av att få fram en sanning och verkar ha ett sinne för detaljer och avvikelser:

A 150/505
"K*enneth berättade för Stefan att han har läst på nätet att Lena har haft sexuella kontakter med ett par andra senaste tiden. Stefan reagerade på det och sa att hon inte hade sex med någon annan utan bara med honom. K*enneth tyckte det lät konstigt, det lät ansträngt, Kenneth uppfattade det som en jättestark trigger för Stefan och att han blev upprörd. "
Han var säkert upprörd. - I motivbilden finns patologisk svartsjuka och tvångsmässigt kontrollbehov. - Alla överträdelser bestraffas.
Citat:
s.506
"Igår sa K*enneth till Stefan att Lena hade en relation med J*immy och M*ats och att hon även varit med flera andra. K*enneth nämnde K*enneh J*ohansson och AL Flashback för Stefan. Stefan sa att hon inte haft sex med någon annan än honom. Stefan blev upprörd och sa att hon inte haft någon relation med M*ats. Stefan sa att han inte tror att J*immy haft sex med Lena.
K*enneth tror att det kan ha varit en trigger för Stefan när han fick reda på att hon hade en relation med J*immy. Stefan sa till K*enneth att han tyckte synd om J*immy att han blivit lurad av Lena. Stefan sa flera gånger att Lena fört J*immy bakom ljuset.
"
Skulle han inte ha känt till turerna med M..? - Saknades förmåga att läsa mellan raderna i L:s loggtexter? - Han säger sig ju också "veta hur L är". - Visste han inte att LW tillbringat flera helger hos BX - och BX och RL varit i Ö-bro hos LW? - Det är klart han hade koll; full koll.
Citat:
s. 509
"I somras då K*enneth och Stefans pratade om mordet efter att han suttit häktad fick K*enneth en stark känsla av att Stefan är skyldig. Direkt efter samtalet ringde han sin fru och sa, "han är skyldig". Anledningen var det han sa om Lenas relation till J*immy och M*ats och att det inte verkade gå ihop."
[...]
"Stefan sa att J*immy H*olmqvist blivit totalt lurad av Lena som bara lekte med honom och att de inte haft sex. Det var som att Stefan var svartsjuk och som att det var viktigt för Stefan att betona att Lena bara lurat J*immy. K*enneth uppfattade det som att Stefan förnekade att Lena haft någon annan än honom eller att hon skulle ha gått vidare. Det var något som stärkte K*enneths känsla av att Stefan är skyldig. "
Ja, här börjar MGM:s strategi synliggöras - men han har svårt att få allt att gå ihop: Logiken och känslorna/aggressionerna kolliderar. - Det underlättar sedan att få ett facit: FUP, att utgå från, inte minst för att se vad som lyckosamt kunnat raderas.

Redan under det första förhöret 15 maj kl. 14:56 - 15:28 (A147, s. 1) raderade MGM div. bilder:

15:10:13 t.o.m. 15:10:24: Av följande 11 Telegram-bilder (mottagna 13 resp. 14 maj) har (vid en
snabb överblick) 8 kunnat visas vara kopplade till en 11-12 sek lång aktivitet i MGM:s telefon (markerade r).- Det ser alltså ut som att bilderna har raderats under pågående förhör och sedan (delar av?) MGM:s Telegramchatt kunnat återskapas. (A164, s. 1215ff):
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in