Tack, jag önskar att jag vågade ladda ner docdroid, trots att Norton numera spärrar pga av virus.
Nä, inte hemlig, men hemlig sexuell relation menade jag.
Förhör med KN, geocahingvän med SD.
Jag uppfattar honom som extremt ärlig och att han försöker vara så objektiv han kan. Ett viktigt vittne enligt mig, då han verkar genuint intresserad av att få fram en sanning och verkar ha ett sinne för detaljer och avvikelser:
A 150/505"K*enneth berättade för Stefan att han har läst på nätet att Lena har haft sexuella kontakter med
ett par andra senaste tiden. Stefan reagerade på det och sa att hon inte hade sex med någon
annan utan bara med honom. K*enneth tyckte det lät konstigt, det lät ansträngt, Kenneth
uppfattade det som en jättestark trigger för Stefan och att han blev upprörd. "
s.506"Igår sa K*enneth till Stefan att Lena hade en relation med J*immy och M*ats och att hon även varit med flera andra. K*enneth nämnde K*enneh J*ohansson och AL Flashback för Stefan.
Stefan sa att hon inte haft sex med någon annan än honom. Stefan blev upprörd och sa att hon
inte haft någon relation med M*ats. Stefan sa att han inte tror att J*immy haft sex med Lena.
K*enneth tror att det kan ha varit en trigger för Stefan när han fick reda på att hon hade en
relation med J*immy. Stefan sa till K*enneth att han tyckte synd om J*immy att han blivit lurad
av Lena. Stefan sa flera gånger att Lena fört J*immy bakom ljuset."
s. 509"I somras då K*enneth och Stefans pratade om mordet efter att han suttit häktad fick K*enneth en stark känsla av att Stefan är skyldig. Direkt efter samtalet ringde han sin fru och sa, "han är skyldig". Anledningen var det han sa om Lenas relation till J*immy och M*ats och att det inte
verkade gå ihop."
[...]
"Stefan sa att J*immy H*olmqvist blivit totalt lurad av Lena som bara lekte med honom och att de inte haft sex. Det var som att Stefan var svartsjuk och som att det var viktigt för Stefan att
betona att Lena bara lurat J*immy. K*enneth uppfattade det som att Stefan förnekade att Lena
haft någon annan än honom eller att hon skulle ha gått vidare. Det var något som stärkte K*enneths känsla av att Stefan är skyldig. "
Ja, det verkade ju som att Beholder var inne mer på en liten "flört" än ett gediget förhållande, något som Lena sökte mer av. Men jag fattar det som att hon kände det på sig. Minns inte var jag läst det, men minns att hon skrev till honom att hon hoppades på att de skulle planera något inför sommaren, mer för att hon ville att det skulle finnas en fortsättning (ungefär i den betydelsen). Kanske det var svårt för Lena att acceptera att hon kanske skulle bli avvisad (som hon uppfattade det), mer än att hon egentligen såg en möjlig framtid med honom.
Här tvivlar jag verkligen på sanningshalten.
Jag tänker på hur SD reagerade på att Lena hade MgL hemma, hur HD mörkat den sexuella relationen med S*illen och hur lite (läs inget) jag läst i FUP om sådana konversationer mellan SD och Lena. I det enorma flödet, borde det väl ha skymtat både en och två sådan konversationer?
Mer har det låtit som med MgL; att hon ljugit. Viken vrede! Och krav på absolut ärlighet, allt skulle hon berätta. Och varför berättar inte vare sig HD eller Lena?
Det kan man räkna ut.
Jo, jo, han gjorde verkligen sitt bästa för att verka som en reko, helylle, familjefar, sportig, smart och jämlik man. Det är ju så han vill framstå även i det privata livet (om man vill tro Lena).
Ja, hm, det tar aldrig slut, blod överallt.
Det gäller att få alla runt om honom att tro att han är en Hedersman. Dvs, han var en skitstövel som var otrogen, och nu har den förbaskade älskarinnan avsatt blod i hela hans hus, och även utanför. Det kan ju få polisen att tro att han är skyldig, och även vänner. Men nu vet de bättre. För att inte säga HD och hennes föräldrar. Det är ju fruktansvärt om han nu skull få sitta för ett mord som han inte ha gjort bara för allt sex (blodigt) de har haft. Men han är en sådan hedersknyffel att han har sagt till HD att han är henne ovärdig.
Förhör KN
A 150/504"Stefan berättade för Kenneth att Lena har blött blod hemma hos honom. Lena har i blött i
samband med att de haft sex hemma hos honom och det skulle ha varit i närtid. "
[...]
"I samband med sex blödde hon ur
underlivet. Kenneth frågade sin fru om vad det kunde bero på att Lena blödde och hon trodde
det kunde bero på cellförändringar. Stefan berättade för Kenneth att han sagt till polisen att
det kan finnas blod från Lena i hans hem på olika platser. "
s.506"[...]Stefan tror att han kommer bli häktad igen på grund av att polisen kommer hitta blod efter
Lena hemma hos honom. "
Och man kan lägga till att Lena inte sökt vård för blödningar, barnmorskan/vården har inga noterade sådana besvär i sina journaler, samt att Lena inte berättat för någon vän om detta, trots att hon är synnerligen öppenhjärtlig om allt. Inte ett spår av de ymniga blödningarna som skulle bara ha avsatt blod i HANS hus, men ingen annanstans. Inte ens i Lenas eget hus.