2020-11-20, 20:58
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Kurvan stämmer dåligt med antalet nya fall som rapporteras. Är det ett glidande 7-dagars medelvärde?
Week by week change of confirmed covid cases. Du kan ändra intervallet om du vill och få 7 dagars rullande medelvärde. Men helheten är viktig. Jag tror vi börjar toppa. Definitivt svar kommer när överdödlighet för hela året är klart.
Citera
2020-11-20, 20:59
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Om du tänker till och tänker total folkhälsa och ekonomi, och försöker tänka lite själv?!

Jag tänker att OECD-rapporten verkar stämma.
Stämmer garanterat bättre än lösa åsikter på flashback.

Lägg därtill att Tegnell i svepande ordalag bortförklarar rapporten, ja då vet man att rapporten vilar på solida grunder. Få människor i Sveriges historia har haft så konsekvent fel varje gång som Tegnell.
Senast redigerad av Cancerogen 2020-11-20 kl. 21:03.
Citera
2020-11-20, 20:59
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Varför ljuger du! Över 60 döda idag, titta på siffran 2 veckor tillbaka.
Nej det är inte 60 döda idag men jag förväntar mig inte att du ska förstå det. Sen var det väl inte döda jag framhöll, det kan du kanske inse?
Senast redigerad av crisscross 2020-11-20 kl. 21:04.
Citera
2020-11-20, 21:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Fördröjd data, de sista 2 veckorna är helt irrelevanta att studera eller försöka tolka nåt ur. Det står t.o.m uttryckligen på sidan.

Men det finns ju flertalet skribenter här i tråden och på andra ställen som gärna utnyttjar den detaljen för att försöka lura andra att Sverige skulle vara på väg neråt.
Eller möjligen är dom så obegåvade att dom faktiskt tror det själva.

Tyvärr läggs det ut en massa desinformation, verkar vara ett försök att lugna folket. Är det inte det så är det personangrepp inlindat i poetisk retorik. Jag ser ju var det barkar.
Citera
2020-11-20, 21:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Week by week change of confirmed covid cases. Du kan ändra intervallet om du vill och få 7 dagars rullande medelvärde. Men helheten är viktig. Jag tror vi börjar toppa. Definitivt svar kommer när överdödlighet för hela året är klart.

Vi har olika åsikter. Facit kommer.
Citera
2020-11-20, 21:14
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Fhm har andra tankar.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/kartorna-visar-morka-utvecklingen-i-sverige/

Mycket märkligt att det har toppat när man tittar på de där kartorna. Dessutom vore det ju helt onödigt med 8-regeln och spritförbudet när vi har toppat.
Citera
2020-11-20, 21:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31

Det mesta som har lagts ut i media sista veckorna har handlat om att skapa krisuppmärksamhet. Vet inte vilken sten du befunnit dig under sista veckorna eller är du bara dum i huvudet?

Du ser ingen kris?
Citera
2020-11-20, 21:28
Medlem
Citat:
Jag undrar om någon nu levande någonsin har upplevt liknande hysteri? Jag tror inte det. Internet har nog sett till att saker blivit som dom blivit.

Så det har ingenting att göra med de 1.4 miljoner döda, eller alla de som har varit allvarligt sjuka?

Citat:
Vi har ju haft åtminstonde 3 pandemier efter Spanska sjukan som är värre än denna.

Vilka pandemier är det?

Influensan i '58 och '68 var inte värre än detta, för även om många dog, var det över en längre tid än de åtta månader som har gått nu, och det har varit många många många flera allvarligt sjuka den här gången.

HIV har dödat flera totalt, men det är över 40 år, och är inte värre.
Citera
2020-11-20, 21:30
Medlem
Jofs avatar
Jag har fått en tandläkartid den 11 januari. Ska jag våga ta den?
Citera
2020-11-20, 21:34
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Jag har fått en tandläkartid den 11 januari. Ska jag våga ta den?

Hänger på hur gammal du är?!. Skall du bleka gaddarna el. måste du verkligen gå dit?
Citera
2020-11-20, 21:43
Medlem
Hjärtlösheten under denna pandemi verkar sakna motstycke i modern tid.
Visst, det kritades kors på dörrar under medeltiden, spetälska fick gå med bjällror och förvisades till avlägsna platser...men det fanns präster, läkare, munkar och nunnor som besökte dem, och försökte underlätta för de sjuka. Utan betalning. De blev ofta smittade.
Idag har det spekulerats i om asymtomatisk personal har spridit Corona på boenden...vill inte svara på larm och går inte in till döende.
En äldre man i bekantskapskretsen har inte varit utanför huset sedan mars. Han bor själv hemma, dottern skickar efter mat och städar, dvs hon ställer maten utanför dörren. När hon går in, med skyddsutrustning, går han in i ett annat rum. Han vill själv ha det så. 🥺
Citera
2020-11-20, 21:46
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Hon blev smittad på SöS då dom får maten hem via Mathem, så fikarummet är en lågoddsare.
Vidare är SöS på tapeten idag då dom blandat vanliga pat med covid-pat, flera artiklar finns där AB utmärker sig som vanligt genom att lägga detta bakom betalvägg.
Jo jag läste det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in