2020-11-22, 17:53
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Är det någon som vet vad som klassifieras som IVA? Behöver du vara inkopplad i respirator och livsuppehållande eller kan du klassas som IVA om du får syrgas och annan basbehandling? Har kriterierna möjligtvis ändrats under pandemin?

IVA är iva. Spelar ingen roll.

Sen så manipuleras siffrorna idag för att gagna Staten. Men det är som med allt annat.
Citera
2020-11-22, 17:55
Medlem
Ok Anders Tegnell säger att folk lär bara pilla på masken om dom har den på sig. Hellre det än att folk pillar på ansiktet/huden hela tiden vilket jag ofta ser. Jag ser folk ta sig på munnen, ögonen och näsan väldigt ofta.
Citera
2020-11-22, 17:57
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Ok Anders Tegnell säger att folk lär bara pilla på masken om dom har den på sig. Hellre det än att folk pillar på ansiktet/huden hela tiden vilket jag ofta ser. Jag ser folk ta sig på munnen, ögonen och näsan väldigt ofta.

Låt folk göra vad fan du vill.

Vad är detta destruktiva beteendet att Staten ska bestämma allt.

Läs lite Alexander Soljenytsin så kanske ni ändrar uppfattning.
Citera
2020-11-22, 17:59
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
IVA är iva. Spelar ingen roll.

Sen så manipuleras siffrorna idag för att gagna Staten. Men det är som med allt annat.
Nu kommer jag inte ihåg var jag läste det men det var en artikel där sjukhuspersonal beskrev att patienter som i normalt fall inte hade hamnat på intensivvårdsavdelning hamnade där ändå eller så blev dom klassifierade som IVA trots att dom bara gavs basal vård. Det är inte svårt att tänka sig sådana felklassifieringar i en situation som denna.
Citera
2020-11-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Ännu en "expert" uttalar sig. Vad har han för slutnota för länderna?

Han säger att en kort lockdown är bättre än restriktioner... En nationalekonom som med detta påskiner att det räcker med en lockdown för att bli av med corona viruset. För han har inte i sina uttalande pratat om 2 el 3 el 4... totala lockdowns. Oseriöst bludder.
Citera
2020-11-22, 18:04
Medlem
V4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
I våras var det en 24-åring (?) från Kristianstad som dog, helt frisk och fotbollstränare på fritiden. Troligtvis har de drabbats av proppar tror jag.

Det kan hända vem som helst.

Tillståndet som drabbat många är happy hypoxia, syresättningen i blodet sjunker men patienten tror sig må bra. Proppar i blodkärlen i lungorna hör samman med detta. Under tiden som patienten tror sig må bra, tar flera organ stryk. En pulsoximeter för 600 kr borde finnas i varje hem. Sjunker syresättningen till 92-93%, ring ambulans eller åk omgående in till sjukhus för syrgasbehandling.
Senast redigerad av V4 2020-11-22 kl. 18:54.
Citera
2020-11-22, 18:08
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Fake News.du letar efter halmstrån för att gynna din egen agenda att covid-19 är en bluff.
Källa på ditt påstående?
Aldrig påstått att covid är en bluff. Det har inte Mike Yeadon heller som du felaktigt skrivit i din signatur.
Citera
2020-11-22, 18:09
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V4
Tillståndet som drabbat många är happy hypoxia, syresättningen i blodet sjunker men patienten tror sig må bra. Proppar i blodkärlen i lungorna hör samman med detta. Under tiden som patienten tror sig må bra, tar flera organ stryk. En pulsoximeter för 600 kr borde finnas i varje hem. Sjunker syresättningen till 92-93%, ring ambulans eller åk omgående in till sjukhus för syrgasbehandling.

Men istället för att rekomendera pulsoximetrar, så avråder man ifrån det i Sverige då det finns risk för felaktig användning och förmodligen risk för icke jämställd organsvikt...

Kan du hitta ett dokument skrivet av något läkare eller person i beslutsfattande ställning som avråder från Pulsoximeter pga risk för icket jämstald organsvikt?
Citera
2020-11-22, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ja det är klart som fan att man pillar sig i ansiktet, mask eller ej.

Jag fattar inte varför debatten handlar om huruvida svenskar är kapabla att bära upp ett munskydd eller ej, det finns andra anledningar till att inte bära munskydd.
Munblöja är bra. Asien har lite högre iq än de andra kontinenterna och de har lyckats bäst med blöja och covid-19.
Citera
2020-11-22, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teufelchen
Han säger att en kort lockdown är bättre än restriktioner... En nationalekonom som med detta påskiner att det räcker med en lockdown för att bli av med corona viruset. För han har inte i sina uttalande pratat om 2 el 3 el 4... totala lockdowns. Oseriöst bludder.

Han menar ju ESAB-lockdown a la Kina. Att agera snabbt och resolut är alltid det bästa. Lalla runt som ena äggsjuka hönor är inte förenat med någon framgång vad gäller att hantera en pandemi.

Kolla in vad risk-oraklet Nassim Taleb har att säga om saken, han är en vis man:

https://www.youtube.com/watch?v=ePmSa-n7kBA
Citera
2020-11-22, 18:16
Medlem
Youtube plockar bort folliehatten Mike yeadon.

Bra att de tar i med hårdhandskarna med des information om covid-19.

Källa.
https://www.azerbaycan24.com/en/youtube-takes-down-lockdown-sceptical-interview-with-renowned-immunologist-dr-mike-yeadon-for-violat ing-terms-of-service/
Citera
2020-11-22, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Låt folk göra vad fan du vill.

Vad är detta destruktiva beteendet att Staten ska bestämma allt.

Läs lite Alexander Soljenytsin så kanske ni ändrar uppfattning.
Har jag sagt att folk inte får göra vad dom vill eller att staten skall bestämma vad folk skall göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in