Citat:
Ursprungligen postat av
FurirRevaer
Gubben på fotot till höger ser ut att vara barhuvud också. Kanske jag som läser in sådant som inte finns en det ser ut som han när en rejält lång ulster med uppvikt krage. Och barhuvad som sagt.
Kan det vara någon av de båda livvakterna som varit på jobb med brittiske ambassadören?
Vilket fall som helst så ser gubbarna på de båda fotona inte alls lika ut. Den till vänster skulle mycket väl kunna vara Engström.
Det är svårt att se vad gubben till höger har på huvudet, eller inte har. Jag har vevat den där sekvensen många gånger eftersom det är ett videoklipp. Min bild från den sekvensen är en print screen. Men vad som är säkert är att hans rock är längre och ljusare än Stig Engströms. Han verkar även något kortare.
Gösta Söderströms piket 2520 stannade i höjd med skylten som visar vänster mot Brunkebergstunneln. Så den körde aldrig så långt fram som polisvanen till höger. Den vanen kan således inte vara 2520. Då är det troligt att SVT-klippet med gubben med "kort, ljusare rock" är tagen efter fotot med Ekman, Almsäter och Engström. D v s långt senare och förmodligen mitt i natten.
Eftersom vi vet att Ekman och Almsäter gick ifrån mordplatsen mot Sabbatsberg efter 5-10 minuter så är båda fotona från helt olika timmar på kvällen/natten. Även om det skulle visa sig att de kom tillbaka så har ju Stig Engström tagit en nattbuss hem till Täby. Den enda gången som det är möjligt att de syns ihop på ett foto är direkt efter MOP. Sen går deras vägar isär och kan aldrig ses ihop igen.
JAG SPYR PÅ DET HÄR JÄVLA LANDET!