Citat:
Om inte även Ekman har en dubbelgångare så bör alltså fotot vara taget före 23.40.
Det finns inte heller några uppgifter om att Ekman återvänt till brottsplatsen efter svängen till Sabbatsberg.
Eftersom det spekulerats i om mannen är brottsplatsutredaren Börje Moberg, så bör det i så fall finnas uppgifter om att Börje Moberg befann sig på platsen 15 minuter efter mordet.
De frågor som måste klaras ut är:
Återkom Ekman/Almsäter till platsen efter att han varit vid Sabbatsberg?
Är det säkerställt att det är Ekman vi ser?
Var Börje Moberg på plats 23.40?
Vem tog fotot nummer 6 i fotosamlingen som bifogats i polisens brottsplatsundesökningsprotokoll?
Är bilden möjligen tagen av en pressfotograf långt tidigare än 01.10 och på något sätt ändå kommit att ingå i polisens egen fotosamling?
Om fotot är taget innan 23.40, och Moberg inte var där, så kan/bör det vara Engström trots allt.
Noterbart är att både Engström, Ekman och Almsäter berättat en ganska likvärdig historia - ang att Anna Hage berättade vem offret var - men att ingen ville tro på detta.
SE säger att hon blev lite stött ”det är inget man skojar om”
Ekman/Almsäter säger att det var ingen som trodde på henne.
Engströms och Ekman/Almsäters berättelse om Anna Hages besked stämmer bra in tidsmässigt.
Skillnaden är att i Engströms version var det Anna som spontant kom fram till honom och berättade, men i Ekmans version var det han själv som frågade.
Kanske hörde Engström då Anna berättade vem offret var för Ekman/Almsäter, men av någon anledning sade han att hon stoppade honom för att berätta?
I grova drag finns ju ändå en överensstämmelse.
Det finns inte heller några uppgifter om att Ekman återvänt till brottsplatsen efter svängen till Sabbatsberg.
Eftersom det spekulerats i om mannen är brottsplatsutredaren Börje Moberg, så bör det i så fall finnas uppgifter om att Börje Moberg befann sig på platsen 15 minuter efter mordet.
De frågor som måste klaras ut är:
Återkom Ekman/Almsäter till platsen efter att han varit vid Sabbatsberg?
Är det säkerställt att det är Ekman vi ser?
Var Börje Moberg på plats 23.40?
Vem tog fotot nummer 6 i fotosamlingen som bifogats i polisens brottsplatsundesökningsprotokoll?
Är bilden möjligen tagen av en pressfotograf långt tidigare än 01.10 och på något sätt ändå kommit att ingå i polisens egen fotosamling?
Om fotot är taget innan 23.40, och Moberg inte var där, så kan/bör det vara Engström trots allt.
Noterbart är att både Engström, Ekman och Almsäter berättat en ganska likvärdig historia - ang att Anna Hage berättade vem offret var - men att ingen ville tro på detta.
SE säger att hon blev lite stött ”det är inget man skojar om”
Ekman/Almsäter säger att det var ingen som trodde på henne.
Engströms och Ekman/Almsäters berättelse om Anna Hages besked stämmer bra in tidsmässigt.
Skillnaden är att i Engströms version var det Anna som spontant kom fram till honom och berättade, men i Ekmans version var det han själv som frågade.
Kanske hörde Engström då Anna berättade vem offret var för Ekman/Almsäter, men av någon anledning sade han att hon stoppade honom för att berätta?
I grova drag finns ju ändå en överensstämmelse.
Jag säger så här om allt. Det ska mycket till att Stig Engström och Anders Ekman (den blonde killen) ska ha dubbelgångare på plats på Sveavägen exakt efter att Olof Palme mördats. Det faller på sin egen orimlighet. Ekmans polare, Christoffer Almsäter, hade vita gympadojor (Nike). Sådana skor har personen bakom kepsgubben på sig. Jag har aldrig sett en bild på Börje Moberg från den här tiden så jag kan inte uttala mig om det. Men hur rimligt är det att han är Stig Engströms dubbelgångare?
Bilden nedan ska tydligen också visa på Stig Engström. Ansiktet mellan den finklädde killen och den bakåtvända polisen. SE kan ha tagit av sig glasögonen. Fast egentligen är fotot för oskarpt för att kunna se stålbågade glasögon. Ibland ser jag dem och ibland inte. Ibland ser jag något till vänster on personens vänstra öga och ibland inte.
https://4.bp.blogspot.com/-zgsAqzrql.../s1600/Vem.jpg
Filterbögarna menar ju på att Stig Engström i den här stunden är på väg till sin mors källarförråd för att gömma revolvern. Jävla pajasar!
Senast redigerad av I-van-Toer 2020-11-20 kl. 01:38.
Senast redigerad av I-van-Toer 2020-11-20 kl. 01:38.