2020-11-20, 11:41
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatservett
Hur är nedladdningshastigheterna på ps5an?
Likadant som på ps4an där man måste pausa o återuppta pausa återuppta tills dess plötsligt går fort igen ett tag?

Fan babblar du om? Enda anledningen till att du fått göra så är för att du förmodligen spelar samtidigt och då går hastigheten ner.
Citera
2020-11-20, 12:06
Medlem
Jag lyckades beställa igår från elgiganten kl 9, vet någon hur lång tid det tar förrens man får sitt paket? På elgigantens status står det att mitt paket är under behandling. Valde ingen expressfrakt eller nånting sånt
Citera
2020-11-20, 12:31
Medlem
Nihennas avatar
Vad tycker ni om att de återgått till riktiga knappar på framsidan istället för touch?

På ett sätt känns det kanske lite mindre "premium", men jag föredrar nog ändå fysiska knappar då det är väldigt lätt att fumla med fingrarna på touch och där man behöver leta sig fram mer.
Citera
2020-11-20, 12:55
Medlem
Man.in.whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn30
Enda gången jag hoppas på att folk blir rånade ingen sympati alls för scalpers.

Trodde ett tag att jag var ensam här om att avsky denna typ av beteende. Någon resonerade att ”utbudet blir bättre” och att det ”skapar möjlighet för fler att köpa”.

För mig är scalpers samhällets botten. Är det inte playstation så är det toapapper, munskydd i pandemitider eller oboypaket.

Jag tycker folk som varit medlemmar med ps+ under lång tid borde få möjlighet till förköp. Då är det bara gamers som får förtur.
Senast redigerad av Man.in.white 2020-11-20 kl. 12:57. Anledning: Felstavning (autokorrekt)
Citera
2020-11-20, 13:05
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Vad tycker ni om att de återgått till riktiga knappar på framsidan istället för touch?

På ett sätt känns det kanske lite mindre "premium", men jag föredrar nog ändå fysiska knappar då det är väldigt lätt att fumla med fingrarna på touch och där man behöver leta sig fram mer.

Vilken planet spelar du playstation på? Här på Jorden har vi aldrig haft en ps handkontroll med touchknappar. Endast styrplattan är touch
Senast redigerad av Burken89 2020-11-20 kl. 13:08.
Citera
2020-11-20, 13:07
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burken89
Vilken planet spelar du playstation på? PS har aldrig haft en kontroll med touch här på jorden.
Framsidan av konsollen, av/på och eject. PS4an har touch, medans PS5an har två riktiga knappar, en lång för av/på och en kort för eject. Eller om det är tvärtom, minns inte just nu.
Citera
2020-11-20, 13:12
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Framsidan av konsollen, av/på och eject. PS4an har touch, medans PS5an har två riktiga knappar, en lång för av/på och en kort för eject. Eller om det är tvärtom, minns inte just nu.

Även det har inte funnits sen första versionen av ps4. Slim och pro har knappar så dem har redan "återgått" för ett par år sen.

Och om du står och fumlar vid konsolen för att hitta 2 markerade touch knappar då har du nog större problem att tänka på.
Citera
2020-11-20, 13:21
Medlem
Man.in.whites avatar
Citat:
Även det har inte funnits sen första versionen av ps4. Slim och pro har knappar så dem har redan "återgått" för ett par år sen.

Och om du står och fumlar vid konsolen för att hitta 2 markerade touch knappar då har du nog större problem att tänka på.

Tycker du är lite hård mot han. Jag själv har råkat trycka ut skivan eller satt igång ps4:an när jag grejat framför mitt apparatrack.

Jag föredrar också fysiska knappar som man kan känna sig till i mörkret.
Citera
2020-11-20, 13:26
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.in.white
Tycker du är lite hård mot han. Jag själv har råkat trycka ut skivan eller satt igång ps4:an när jag grejat framför mitt apparatrack.

Jag föredrar också fysiska knappar som man kan känna sig till i mörkret.

I början hade jag också det problemet men det borde inte fortsätta vara ett problem då dem är markerade och dessutom sitter på två olika "våningar" av konsollen. Lyser dem inte också om jag minns rätt?

För hård mot honom? Jo visst om personen har down syndrome kanske jag är för hård.
Citera
2020-11-20, 13:29
Medlem
Tvonds avatar
Citat:

Mycket bra hatar touchknappar det är djävulens påfund och de fungerar aldrig 100%
Citera
2020-11-20, 13:34
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Fan babblar du om? Enda anledningen till att du fått göra så är för att du förmodligen spelar samtidigt och då går hastigheten ner.

Det har aldrig gått att ladda ned i normal hastighet från PSN oavsett hastighet på nätet är ett väldigt vanligt fenomen världen över.
Citera
2020-11-20, 13:39
Medlem
Burken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Det har aldrig gått att ladda ned i normal hastighet från PSN oavsett hastighet på nätet är ett väldigt vanligt fenomen världen över.

Jaha du syftar på att psn typ låser hastigheten. Ja det är jag medveten om. Är så pass van vid det att jag inte ser på det så längre. Har ca 30-40mb/s via psn men mitt bredband är 500/100. Men spelar jag så sjunker det till 5-6mb och det var det jag trodde du syfta på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in