2020-11-20, 08:23
Medlem
Jag tror så här

Om SE eller någon annan gm hade hjälp av Stay behind eller SSI eller SÄPO eller utländsk säkerhetstjänst, det kommer vi aldrig att få veta,
Det blir hemligstämplat.
Det blir mycket enklare att slänga en ensam gärna död gm under bussen
Citera
2020-11-20, 08:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
Ju fortare han kom tillbaka och kunde ta intryck av händelserna där desto mer sannolikhet att han inte skulle kunna tas för något annat än ett vittne.

Dessutom återvände han till Skandiahuset för att berätta om händelsen, genialiskt, nu fick han två vittnen som kan styrka illussionen att SE var ett vittne.

SE förnekarna vägrar inse att vi alla kan vara utsatta för ett välplanerat illussionstrick.

Själva syftet med en illussion är ju att få folk övertygade om att det de har sett är vad som har hänt.
Citera
2020-11-20, 09:33
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Dessutom återvände han till Skandiahuset för att berätta om händelsen, genialiskt, nu fick han två vittnen som kan styrka illussionen att SE var ett vittne.

SE förnekarna vägrar inse att vi alla kan vara utsatta för ett välplanerat illussionstrick.

Själva syftet med en illussion är ju att få folk övertygade om att det de har sett är vad som har hänt.
Genialiskt ja. Men samtidigt riskabelt, så det är lite svårt att tro att det här skulle ha varit den ursprungliga planen. Han kan väl knappast ha suttit och klurat ut vittnesscenariot och hela det här märkliga händelseförloppet redan innan han skred till verket?

Jag tycker att det låter som att någonting gick väldigt snett för honom redan när han mötte Palme där i korsningen, att kanske varken plats eller tid blev riktigt som han hade tänkt. Vittnen hade nu sett honom skjuta och springa utanför sin egen arbetsplats, dessutom nästan direkt efter att han hade gått ut genom dörren. Därför tvingades han kanske sedan improvisera resten av kvällen. Om någon ev. stod med bil och väntade och sedan skjutsade honom från Snickarbacken så kanske den ursprungliga planen var att han skulle få skjuts hem, men under språngmarschen till bilen hade han kommit på vittnesscenariot och insett att det här helst borde planteras på Skandia redan under kvällen.
Senast redigerad av Draifos 2020-11-20 kl. 09:41.
Citera
2020-11-20, 10:10
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Genialiskt ja. Men samtidigt riskabelt, så det är lite svårt att tro att det här skulle ha varit den ursprungliga planen. Han kan väl knappast ha suttit och klurat ut vittnesscenariot och hela det här märkliga händelseförloppet redan innan han skred till verket?

Jag tycker att det låter som att någonting gick väldigt snett för honom redan när han mötte Palme där i korsningen, att kanske varken plats eller tid blev riktigt som han hade tänkt. Vittnen hade nu sett honom skjuta och springa utanför sin egen arbetsplats, dessutom nästan direkt efter att han hade gått ut genom dörren. Därför tvingades han kanske sedan improvisera resten av kvällen. Om någon ev. stod med bil och väntade och sedan skjutsade honom från Snickarbacken så kanske den ursprungliga planen var att han skulle få skjuts hem, men under språngmarschen till bilen hade han kommit på vittnesscenariot och insett att det här helst borde planteras på Skandia redan under kvällen.

sorry, men...tycker det börjar närma sig foliehatts nivå på alla krystade förklaringar som ska förklara Skandiamannen som gärningsman.

Finns inte längre något förnuft, objektivitet eller logik kvar. Föreslår att Ni anhängare av spåret tar ett steg tillbaka och tittar på era egna alltmer konstiga förklaringar eller kanske bättre beskrivning skulle vara rena fantasier utan förankring i den fakta och substans vi har. Tar ni ett steg tillbaka så kanske ni upptäcker hur osannolikt och orimligt era förklaringar är.
Senast redigerad av sankmark 2020-11-20 kl. 10:13.
Citera
2020-11-20, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sankmark
sorry, men...tycker det börjar närma sig foliehatts nivå på alla krystade förklaringar som ska förklara Skandiamannen som gärningsman.

Finns inte längre något förnuft, objektivitet eller logik kvar. Föreslår att Ni anhängare av spåret tar ett steg tillbaka och tittar på era egna alltmer konstiga förklaringar eller kanske bättre beskrivning skulle vara rena fantasier utan förankring i den fakta och substans vi har. Tar ni ett steg tillbaka så kanske ni upptäcker hur osannolikt och orimligt era förklaringar är.

Fast jag tror dom ville ge en förklaring på varför SE kom tillbaka till Skandiahuset inte något annat...

Är man en SE förnekare så slipper man ge några förklaringar alls !!

Kallar du KP också för folliehatt?
Citera
2020-11-20, 12:16
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Ja, jag får ju titulera mig "SE förnekare" jag eftersom jag inte kan köpa allt som påståtts i vare sig "böckerna" eller på presskonferensen. (Rätt anmärkningsvärt hur många som köper allt ordagrant... kanske ett varningstecken i sig)

Å ena sidan är ju gärningsmannen SE välplanerad, förutseende och genialisk, för att å andra sidan ta fullt med risker i onödiga lögner....

Då kan man ju slarva och göra det enkelt för sig genom att påstå att alla lögner var genialiska... eftersom han är GM och kom undan med det?

Jag är dock övertygad om att det inte ens är en handfull av de som pekar ut SE som räknat efter hur många lögner det blir totalt... ej heller vilka av dessa som är gissningar... och resonerat kring syftet med lögnerna..
Hur många gånger placerar han sig som vittne på mordplatsen egentligen?
Lite väl många lögner? (Och varje lögn innebär en risk.... vilket en välplanerad och genialisk GM borde förstå?)
...och så har vi gissningarna... saker som en GM inte borde kunna känna till.
Citera
2020-11-20, 12:25
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Fast jag tror dom ville ge en förklaring på varför SE kom tillbaka till Skandiahuset inte något annat...

Men tanke på vad KP presentera på presskonferensen så var det närmast foliehatt-nivå att under två timmar försöka peka ut SE som gärningsman och statsministermördare.
Citera
2020-11-20, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Ja, jag får ju titulera mig "SE förnekare" jag eftersom jag inte kan köpa allt som påståtts i vare sig "böckerna" eller på presskonferensen. (Rätt anmärkningsvärt hur många som köper allt ordagrant... kanske ett varningstecken i sig)

Å ena sidan är ju gärningsmannen SE välplanerad, förutseende och genialisk, för att å andra sidan ta fullt med risker i onödiga lögner....

Då kan man ju slarva och göra det enkelt för sig genom att påstå att alla lögner var genialiska... eftersom han är GM och kom undan med det?

Jag är dock övertygad om att det inte ens är en handfull av de som pekar ut SE som räknat efter hur många lögner det blir totalt... ej heller vilka av dessa som är gissningar... och resonerat kring syftet med lögnerna..
Hur många gånger placerar han sig som vittne på mordplatsen egentligen?
Lite väl många lögner? (Och varje lögn innebär en risk.... vilket en välplanerad och genialisk GM borde förstå?)
...och så har vi gissningarna... saker som en GM inte borde kunna känna till.

Jag tror om man läst boken o köper KP beskrivning så känns SE som GM sen sitter vi här ju o spekulerar lite fritt....Ibland så drar man ut lite i det fria

Men överlag så känns SE som troligen GM..

Vem sätter du främst som troligen GM?
Citera
2020-11-20, 12:29
Medlem
Citat:
Men tanke på vad KP presentera på presskonferensen så var det närmast foliehatt-nivå att under två timmar försöka peka ut SE som gärningsman och statsministermördare.

Jo men vad förväntar man sig efter ett mord för 25år sen...GM död sen länge

Inte hittar vapen o inga DNA går att spåra..

Det blir en berättelse som är tunn såklart ...

Men har du ett bättre alternativ till GM ?
Citera
2020-11-20, 12:36
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Jo men vad förväntar man sig efter ett mord för 25år sen...GM död sen länge

Inte hittar vapen o inga DNA går att spåra..

Det blir en berättelse som är tunn såklart ...

Men har du ett bättre alternativ till GM ?

...man kan inte peka ut någon för att man inte har något bättre. Så verkar tyvärr PUs arbete varit de senaste två åren. "Vi har inget bättre, så vi tar SE".
Senast redigerad av sankmark 2020-11-20 kl. 12:41.
Citera
2020-11-20, 12:42
Medlem
Citat:
...man kan inte peka ut någon för att man inte har något bättre. Så verkar tyvärr PU arbete varit de senaste två åren. "Vi har inget bättre, så vi tar SE".

Tror du att dom gjorde en berättelse om SE som GM för att dom inte hade en bättre ?
Citera
2020-11-20, 12:45
Medlem
Citat:

Som så kallad SE-förnekare behöver man ju inte ge sig in i de här krystade förklaringarna... Han springer några varv på åsen och återvänder för att erkänna. Han hoppar in i en bil som egentligen var tänkt att ta honom hem. Och allt vad det är. Sköt han inte Palme är det ju helt odramatiskt att han gick tillbaka till Skandia. Vem skulle inte gjort det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in