Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Dessutom återvände han till Skandiahuset för att berätta om händelsen, genialiskt, nu fick han två vittnen som kan styrka illussionen att SE var ett vittne.
SE förnekarna vägrar inse att vi alla kan vara utsatta för ett välplanerat illussionstrick.
Själva syftet med en illussion är ju att få folk övertygade om att det de har sett är vad som har hänt.
Ja, jag får ju titulera mig "SE förnekare" jag eftersom jag inte kan köpa allt som påståtts i vare sig "böckerna" eller på presskonferensen. (
Rätt anmärkningsvärt hur många som köper allt ordagrant... kanske ett varningstecken i sig)
Å ena sidan är ju gärningsmannen SE välplanerad, förutseende och genialisk, för att å andra sidan ta fullt med risker i onödiga lögner....
Då kan man ju slarva och göra det enkelt för sig genom att påstå att alla lögner var genialiska... eftersom han är GM och kom undan med det?
Jag är dock övertygad om att det inte ens är en handfull av de som pekar ut SE som räknat efter hur många
lögner det blir totalt... ej heller vilka av dessa som är
gissningar... och resonerat kring
syftet med lögnerna..
Hur många gånger placerar han sig som vittne på mordplatsen egentligen?
Lite väl många lögner? (Och varje lögn innebär en risk.... vilket en välplanerad och genialisk GM borde förstå?)
...och så har vi gissningarna... saker som en GM inte borde kunna känna till.