2020-11-20, 08:35
Medlem
Bostonroses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
De jobbar på fel sätt. Normalt så lämnar man inte sina uppgifter till domstolsväsendet så att de kan börja jobba. För det är viktigast. Efter man gjort det så går man ut till media om vad man lämnat över till rätten att jobba med.

Här går de in för att göra en show.

Caset är ju inte vilket som helst. Man kanske vill undvika att vissa får informationen.
2020-11-20, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose
Caset är ju inte vilket som helst. Man kanske vill undvika att vissa får informationen.
Åter igen, varför har man inte delat med bevisen till andra i Trumps cirkel då?
2020-11-20, 08:38
Medlem
Bostonroses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Åter igen, varför har man inte delat med bevisen till andra i Trumps cirkel då?

Man kanske misstänker att man har en läcka?
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Georgia valet kommer certifieras idag.

Länka gärna när du skriver sånt här (det är ju bra info, men det förändrar ingenting i det jag skrev).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose

Menar du att de inte vågar lämna över sina uppgifter till rätten?

Man sätter igång rättsprocessen först. Sen så talar man med media.
2020-11-20, 08:41
Medlem
JeffDaviss avatar
Biden vinner Georgia efter omräkning. Hur många gånger ska det räknas om innan Trump erkänner sig besegrad? Det börjar bli ganska sorgligt nu.
2020-11-20, 08:41
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Georgia valet kommer certifieras idag.

Sedan ska guvenören signera valda elektorer. Gör han det dödar han sin politiska karriär. Han är republikan och massor av republikaner i Georgia tweetar att han är körd om han signerar.

Nu får vi se om han har bollar nog att göra rätt eller inte. Jag gissar att han inte har det. Republikaner brukar inte ha det.
2020-11-20, 08:42
Medlem
Hbdunkars avatar
Väldigt interesant repotage från cnn 2017 där man lät några datanördar försöka hacka val maskinerna. Vilket de gjorde utan problem.
Lyssna även på Jake Braund som var security advisers för Obamas adminstration när han får frågan om 2020 kommer att vara riggat

https://m.youtube.com/watch?v=HA2DWMHgLnc
2020-11-20, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Sedan ska guvenören signera valda elektorer. Gör han det dödar han sin politiska karriär. Han är republikan och massor av republikaner i Georgia tweetar att han är körd om han signerar.

Nu får vi se om han har bollar nog att göra rätt eller inte. Jag gissar att han inte har det. Republikaner brukar inte ha det.

Vad är rätt och fel? En person som gör rätt utvärderar och utreder först. Handlar sen.

Skulle republikaner vs demokrater ha olika rättspatos?
2020-11-20, 08:45
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det finns två saker att hålla i huvudet här. För det första, förekom det storskaligt valfusk? Jag har varit övertygad om det hela tiden pga de statistiska bevisen, som främst Steve Cortez har demonstrerat.

Den andra frågan är om de här båda tomtarna Giuliani och Powell ljuger eller talar sanning när de säger att de har övertygande bevis på valfusk och här gäller regeln att om de inte kommer med några bevis så är det mest sannolikt att de ljuger, eller inte förstår att det de har inte är riktiga bevis. Powell verkar till exempel tro att en osäker algoritm i sig är bevis för valfusk men självklart räcker inte det utan hon måste visa att någon faktiskt har utnyttjat detta till att fuska.

1. Ja det har förekommit storskaligt valfusk, all data tyder på det.

2. Jag tror de försöker vinna tid, de ljuger inte för folket, varför skulle dom om de inte har något bevis? Deras trovärdighet skulle sjunka till botten. Jag tror också att de inte vill avslöja alla sina bevis innan domstolen börjar. En domare hade blivit mycket irriterad om de läckte de till media innan som eventuellt kan påverka en rättegång efter vissa påtryckningar. Dessa är bland de bästa advokaterna inom USA. Visst Giuliani är lite speciell och det är de media vill spela på, att han är en clown, men kom ihåg att han tog ner i princip hela maffian i NY. Powell och Lin Wood är inte heller smånamn precis.

Trump säger att bitarna börjar falla på plats. Vi får se vad som framtiden utvisar men jag tycker man ska vara skeptiskt till både medias narrativ att det inte finns något bevis men även advokaternas narrativ att det finns. Tiden får utvisa.

Men media hade inte gått in med denna massiva propaganda om de inte var rädda att förlora. Och Demokraterna hade inte försökt stoppa alla utredningar om de inte hade något att dölja. Handlingar väger mer än ord.
2020-11-20, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Länka gärna när du skriver sånt här (det är ju bra info, men det förändrar ingenting i det jag skrev).
Artikeln jag redan länkat dig en gång
https://www.gpb.org/news/2020/11/19/risk-limiting-audit-confirms-biden-won-georgia
Citat:
Raffensperger said that while he as a Republican wished the outcome were different, the outcome he will certify on Friday would be "accurate and true results."
2020-11-20, 08:47
Medlem
Kafka_Gods avatar
Det är alltså den här förtroendeingivande juristen som extremhögern på Flashback tror kommer att rädda Donald Trump. Senaste fallet han jobbade med i en rättegång var 1996 och han saknar helt erfarenhet i vallagarna. Det vore i princip helt omöjligt att hitta ett sämre alternativ.

https://twitter.com/therecount/status/1329482404684238848

Behold the master race.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in