Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Det finns två saker att hålla i huvudet här. För det första, förekom det storskaligt valfusk? Jag har varit övertygad om det hela tiden pga de statistiska bevisen, som främst Steve Cortez har demonstrerat.
Den andra frågan är om de här båda tomtarna Giuliani och Powell ljuger eller talar sanning när de säger att de har övertygande bevis på valfusk och här gäller regeln att om de inte kommer med några bevis så är det mest sannolikt att de ljuger, eller inte förstår att det de har inte är riktiga bevis. Powell verkar till exempel tro att en osäker algoritm i sig är bevis för valfusk men självklart räcker inte det utan hon måste visa att någon faktiskt har utnyttjat detta till att fuska.
1. Ja det har förekommit storskaligt valfusk, all data tyder på det.
2. Jag tror de försöker vinna tid, de ljuger inte för folket, varför skulle dom om de inte har något bevis? Deras trovärdighet skulle sjunka till botten. Jag tror också att de inte vill avslöja alla sina bevis innan domstolen börjar. En domare hade blivit mycket irriterad om de läckte de till media innan som eventuellt kan påverka en rättegång efter vissa påtryckningar. Dessa är bland de bästa advokaterna inom USA. Visst Giuliani är lite speciell och det är de media vill spela på, att han är en clown, men kom ihåg att han tog ner i princip hela maffian i NY. Powell och Lin Wood är inte heller smånamn precis.
Trump säger att bitarna börjar falla på plats. Vi får se vad som framtiden utvisar men jag tycker man ska vara skeptiskt till både medias narrativ att det inte finns något bevis men även advokaternas narrativ att det finns. Tiden får utvisa.
Men media hade inte gått in med denna massiva propaganda om de inte var rädda att förlora. Och Demokraterna hade inte försökt stoppa alla utredningar om de inte hade något att dölja. Handlingar väger mer än ord.