2020-11-20, 07:38
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Rätta mig om jag har fel, men snubben som redan var dömd till fängelse för annat brott riskerar väl ingenting mer än det? Han får väl knappast sitta längre. Snarare slipper han väl sitta överhuvudtaget.
Citera
2020-11-20, 07:39
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenStena
Fantasier
Knappast, all teknisk bevisning med stöd av positionering o bilder talar ett tydlig språk, de två gm är så rökta o kommer få spendera en mkt lång tid på svensk anstalt.

Hoppas innerligt på skyhöga skadestånd o en helvetes tid inne på kåken, dom är värda det dom ynkliga små svinen
Citera
2020-11-20, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Titta noga på bilderna vid dokumentationen av skador så ser du klart och tydligt att bägge BO var vältränade och vid god fysisk vigör. Jag är inte speciellt många år äldre och minns klart och tydligt att man var tämligen hormonstinn i den här åldern och inte vek sig för konfrontationer av det hotfullare slaget. I synnerhet inte om personen var mindre till kroppstorleken.

Alla är inte slagskämpar som du. Lägg inte skuld på offren! Det är så vidriga saker som dom varit med om så håll dig borta från att lägga något på dem. Antingen är du bruschur till GM eller sadist och jag skiter i vilket egentligen!
Citera
2020-11-20, 07:55
Medlem
Vad frustrerande det måste vara att jobba som åklagare, domare, jurist i Sverige idag. De skulle ju såklart vilja ge så mycket hårdare straff men hindras av föråldrade lagar som inte är anpassade efter dagens verklighet i landet.

Hoppas att de har ork och styrka att kämpa för att driva igenom förändringar. Det behövs!
Citera
2020-11-20, 07:58
Medlem
Citat:
Att vara fysiskt överlägsen sin motståndare är en essentiell del vid maktövertag inom djurvärlden så tidigare erfarenhet av slagsmål, aggressivitet spelare ingen som helst roll i sammanhanget. Bilderna visar klart och tydligt att de båda killarna är tämligen muskulösa. Klarar du inte av att se det så råder jag dig till att själv börja träna för att få en bättre förståelse kring fysik. Att dom dessutom ville ta en promenad för att mata in steg på stegräknaren vittnar också om att dom bryr sig om hälsan.

Det finns ett flertal om än få exempel där rånare har fått stryk (förnedringsrånare kan dom inte kallas förens rånet och förnedringen är fullbordad så klart). Senast jag hörde om det var i Uppsala då två afghan pojkar hoppade på en tatuerad kroppsbyggare som dom knivhögg för att sen lägga benen på ryggen och ta sig därifrån när det visade sig att BO gick bärsärkagång med sticksår i buken. Jag har personligen aldrig blivit rånad men så klart råkat hamna i hotfulla situationer där jag inte har vikt mig en tum. Senast mot 4 killar varav den mest hotfulle var över två huvuden högre och vägde in på 140 pannor. Självklart så hade jag flugit som en vante om han hade börjat veva men där och då hade jag ett psykologiskt övertag eftersom jag var så uppgiven och förbannad. Hade jag däremot haft ett fysiskt övertag också mot den störste så hade hela gruppen varit i underläge och det är precis vad BO hade mot GM i det här fallet.

Vad är du ute efter? Att BO njöt av allt som hände och har i efterhand anmält? Du verkar vara en otäck människa som skulle sitta inne med GM för har man sånna skeva tankar som du så stödjer du GM och lägger ytterligare börda på BO. Vidrigt och har du någon empati i kroppen så sluta lägg ut dina vidriga åsikter här och skona anhöriga med flera.
Citera
2020-11-20, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Hovrätten är ökänd för att sänka straff på bevisat skyldiga gärningsmän. Det verkar vara hovrättens viktigaste uppgift att sänka straffen.

Jag håller med. Hovrätten är ett skämt.
Citera
2020-11-20, 08:14
Medlem
Citat:
Står i innehållsförteckningen.

Ont: Är förvånad över att GM inte blev övermannade. Båda mäter 170 resp 175 cm och väger på sin höjd 65-70 kg med avsaknad av muskel tillväxt och stereotypiska gamnackar.

De var ju beväpnade med knivar.
Inte så lätt att övermanna någon som är äldre, är en elak jävel, påverkad och har kniv.
Det är mycket möjligt att det var första gången offren blev hotade av beväpnade påverkade främlingar.
Citera
2020-11-20, 08:16
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag håller med. Hovrätten är ett skämt.

Svenskt rättsväsende överhuvudtaget är ett skämt. Offren tas ingen hänsyn till, allt handlar om att förkorta straffen för förövarna.
Citera
2020-11-20, 08:29
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaldera
Ganska intelligent....hur har du kommit fram till det?

Läser böcker istället för internetartiklar, tänker kritiskt, debatterade mycket online.
Man kan vara intelligent och ett svin

Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Hade snorunge haft bra föräldrar så skulle inte den här tråden finnas. Jag utgår från att föräldrarna inte skulle lyckas väl vid ett iq-test. blir inte hela släkten utvisad så hoppas jag på sluten rättspsykiatrisk vård på obestämd tid. Där kan han sitta och mögla bort under tiden som han felmedicineras. Skulle fanskapet någon gång släppas ut så kommer det inte finnas många hjärnceller kvar.

OK. Du är ju dum i huvudet.

Citat:
Ursprungligen postat av online_always
De perversa inslagen och tortyr pekar på något annat än ”brottslighet”. Något är rejält skevt i skallen på dessa GM, och det brukar gå i arv hos de flesta missfoster. Du kanske själv är halvdan och tycker att det du sett hos dessa gossar är ”normalt”?

Det betvivlar jag ingenstans. Jag har inte sagt att något av beteendet är normalt, jag svarade att brottslighet och och störningar är en reaktion på samhälle/omgivning.

Sverige är sjukt land. Kolla upp psykisk ohälsa för Sverige så får du se själv.
Senast redigerad av SoZRandom 2020-11-20 kl. 08:40.
Citera
2020-11-20, 08:32
Medlem
Trots att åklagaren har teorier är motivet fortfarande okänt.
I förhör skrattar de misstänkta – och tiger genom 543 frågor om skräcknatten.

https://www.aftonbladet.se/a/PRgEz7
Citera
2020-11-20, 08:36
Medlem
Vad vet vi om 18 åringens äldre bror? Han nämns mycket i LVU domen
Citera
2020-11-20, 08:39
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndividualAgent1
Vad vet vi om 18 åringens äldre bror? Han nämns mycket i LVU domen