Citat:
Ursprungligen postat av
JohanSverkersson
Hur är det ställt med heterosexuella, har vi mindre sex än förut? Det talas på Internet om att unga människor idag inte är lika slampiga som förut, utan tvärtom ofta lever i celibat.
Vi har mindre sex, men vi har fler sexpartners än någonsin pga tinder och relationsdöden.
Några män har otroligt många sexpartners, några har knappt någonsin sexpartners.
Vi har mindre sex pga folk som knullar omkring ONS har mindre sex än vad människor i stabila relationer har. Det är inte som om man enkelt har sex med 4 olika tinderdejter på en vecka, men att ha sex 4 gånger per vecka med sin flickvän eller fru är ju normalt.
Så tjejer har fler sexpartners än någonsin men mindre sex. Killar har en mer ojämn fördelning av sex än någonsin, 20% tar säkert 80% av kakan när vi talar om lösa förbindelser. Resten får mestadels sitta vid sidlinjen och vänta på deras tur som "seriösa" andrahandsalternativ.
Det är väl ungefär en slags MGTOW-förenklad bild av verkligheten, men det finns nog ingen rök utan eld. Känner givetvis en del som varit i seriösa relationer sedan de var runt 20, men dessa blir allt färre i antal.
När jag var 20-25 så hade jag exempelvis bara sex med en tjej, en relation som varade i ett och ett halvt år med en italiensk utbytesstudent och jag hade nog mer sex då än jag haft senaste 5 åren, trots att jag haft många fler sexpartners vid 30-35 än 20-25. Man kan nog inte säga att jag blivit mindre "slampig" bara för att jag haft mindre sex senaste 5 åren...