2020-11-19, 19:36
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
"Jonathan Kinloch, a Democrat and the board’s vice chairman, told The Post it’s too late for the pair to reverse course, as the certified results have been sent to the secretary of state in accordance with state rules. He lashed out at the Republicans over their requests."
https://electionlawblog.org/?p=118821

Trump kommer väl överklaga till alla instanser som finns för att få resultatet upphävt

Tack, jag hittade nyss något liknande. Jag förstår inte varför Rudy och Sidney hävdade att certifieringen stoppats!?
2020-11-19, 19:37
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Oavsett om det stämmer eller inte är systemet fucked. Du har ett system där nästan halva landet inte tror på integriteten av resultatet. Du kan väl inte säga att det är ett lyckat system?

Bevis har lagts fram, nu måste de starta en mycket genomgående (internationell) utredning.
Systemet har onekligen brister, men det är inte fler brister nu än 2016. Faktum är att säkerhetsexperter och observatörer/tjänstemän från BÅDA sidor säger att valet gått rätt till.

Den enda anledningen till att denna fras pågår är för att Trump är en dålig förlorare och hellre sår misstro och konflikt än att agera som en normal person.
2020-11-19, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Jag frågade om det finns några domstolsbeslut som bekräftar valfusk på ”flera miljoner”?
Osäker, men det fanns väl inget skäl at driva det vidare frpn Trumps sida eftersom man vunnit oavsett, med eller utan valfusk.
2020-11-19, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Ok, jag kände inte till det - kan du länka något som styrker det?
https://twitter.com/RubleKB/status/1329292481704374273?s=19
Citat:
As if it couldn't get any wilder at the Wayne County board of canvassers:The republican members are now seeking to rescind certification, despite the fact that the motion officially passed, certification papers were signed, & records were sent to secretary of state this AM
While, Palmer and Hartmann have signed affidavits seeking to revoke their certification, Vice Chair Kinloch assures me the deal is already done. Lawsuits withstanding, as election lawyers have explained to me, the deadline is also a hard stop, and the deadline was yesterday.
What people likely missed on Tuesday night, after Wayne County canvassers voted to certify, Kinloch into'd a 2nd motion waving reconsideration, meaning the board wouldn't be able to revisit, explicitly because he suspected the Republicans wld come under pressure today #Foresight
Inte nog med att deadline redan passerat och alla papper är påskrivna. Man biföll också en motion som avsa rätten att ångra beslutet då man förutsåg att dessa två skulle komma under press från Trump.
2020-11-19, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
Nej det stämmer inte.
Det stämmer visst.
https://twitter.com/RubleKB/status/1329292481704374273?s=19
Citat:
As if it couldn't get any wilder at the Wayne County board of canvassers:The republican members are now seeking to rescind certification, despite the fact that the motion officially passed, certification papers were signed, & records were sent to secretary of state this AM
While, Palmer and Hartmann have signed affidavits seeking to revoke their certification, Vice Chair Kinloch assures me the deal is already done. Lawsuits withstanding, as election lawyers have explained to me, the deadline is also a hard stop, and the deadline was yesterday.
What people likely missed on Tuesday night, after Wayne County canvassers voted to certify, Kinloch into'd a 2nd motion waving reconsideration, meaning the board wouldn't be able to revisit, explicitly because he suspected the Republicans wld come under pressure today #Foresight
2020-11-19, 19:39
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Tack, jag hittade nyss något liknande. Jag förstår inte varför Rudy och Sidney hävdade att certifieringen stoppats!?

Kanske hänt något mera sista minutrarna. Eller så är det som vanligt. Talk the talk........
Så får man på nosen i domstolen eftersom det inte finns någon som helst bevisning eller någon substans för minsta lilla påstående. Eller så erkänner vittnen att de inte riktigt vill stå för sitt s k vittnesmål.
2020-11-19, 19:40
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Den majoriteten är väl bara på en delstat eller? 26 mot 24 om jag inte minns fel. Räcker med att en sviker, är det lika tror jag någon annan bestämmer, typ att talmannen (Pelosi) blir president eller liknande.

Nej.
Vid en sådan omröstning så är det alltså 50 personer som får rösta. USA har 50 stater.
Här har GOP flest stater och Dems har minst.

Ledamöterna byts ut den 3:e Januari om Biden vinner. De behåller sina jobb om GOP vinner.
2020-11-19, 19:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

För att hålla uppe nivån och konspirationsteorin om valfusk, det är åtminstone min hypotes speciellt då de säger extremt olika saker beroende på om de står framför en domare eller inte
Medlem
Hur kan man certifiera ett valresultat om 15000 röstdeltagare bara i Pittsburgh har kommit på valdagen och någon annan röstat i ens namn??
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Det är inte fler brister nu?!?! ÄR du helt efter?

Covid-19 är aktuellt och många har inte haft möjlighet att rösta i verkligheten, man använder då absentee och mail in ballots. I vissa fall har det använts i 10-15 gånger högre utsträckning än 2016.

Ni gapade om absentee och mail in ballots 2016, varför är det fel nu?
Jag litar mer på folk från säkerhetstjänsten och övriga experter samt de som faktiskt närvarat, än vad jag litar på Trump och de skojare han omger sig med.

Vilka "ni"? Jag klagade inte ett dugg. Jag satt mest och var skadeglad över att Hillary Clinton inte vann. Men bra gissat!
2020-11-19, 19:43
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
BREAKING: Arizona Governor Announces He Won’t Accept Election Results Until All Lawsuits Are Settled

https://twitter.com/JackPosobiec/status/1329493971341611010?s=20

Biden går ner en våning till i källaren

... tills Antifa/BLM övertygar honom att ändra sig.
2020-11-19, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Vi måste nog inse att det inte kommer finnas några bevis av juridisk mening. Om det har skett fusk så är bevisen bortsopade för länge sen.
Det kan vi aldrig veta. Det talas ju om 680 000 röster eller liknande, han själv pratar om att han vann med 10 mille mer röster för 4 år sedan och på hans Twitter står det att mer och mer bevis för att det riggades fortsätter att strömma in.

Han verkar väldigt självsäker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in