2020-11-19, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
1-29 är väl ett jättedåligt resultat i vilken sportmatch som helst?

Problemet är ju bara att det här är ingen idrott där man sitter och räknar resultat, lite djupare får man nog tänka här. När Dominion-härvan etc. kommer på tapeten, och om det Sidney Powell & co lägger fram visar sig vara gediget så spelar det ingen roll.

De enda som sitter och räknar så där är ju vänsterblivna som är mer intresserade av att Biden blir president än att utreda någon valprocess.
2020-11-19, 19:31
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Finns uppgifter om att D faktiskt valfuskade utav bara helvete 2016, i storleksordningen med flera miljoner röster, men det var inte tillräckligt eftersom man underskattade stödet för Trump:
https://www.investors.com/politics/editorials/trump-is-right-millions-of-illegals-probably-did-vote-in-2016

Hillary la mest krut på att fuska till sig segern från Bernie Sanders, och där har man bekräftat massivt fusk:
https://newspunch.com/stanford-university-confirm-democratic-election-fraud

Bekräftat? Är det bekräftat i domstol eller vad menar du?
2020-11-19, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Exakt. Ganska kul att se folk här som tror att man bara kan säga "Fan, jag ångrar mig" och sen försvinner certifieringen.
Nej, det finns vissa friskrivningsgrunder. Man kan t.ex. säga att man skrev under utav tvång för att man kände sig konkret hotad av Antifa eller liknande. Då är det inte juridiskt bindande, fast det måste nog förmodligen prövas av domstol.
2020-11-19, 19:33
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Jo, fast nu gällde det ledamöterna själva. De är väl också valda? Och de vet väl om alla redan huruvida de kommer ha ett jobb där nästa år eller inte? Jag menar ifall det kan finnas några RINOs bland dessa som röstar på Biden ändå?

Finns det RINOS så är det kört oavsett. Men i detta fall har GOP en övermajoritet med tanke på att dom har flest antal stater.
Men oftast brukar ledamöter i huset rösta på partiledningen.
Medlem
GoldFinger100s avatar
Hon sa precis i presskonferansen att Michigan inte kommer certifieras
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Bekräftat? Är det bekräftat i domstol eller vad menar du?
Av Stanford University som gjorde en grundläggande utredning kring detta. Läs mer i länken.
2020-11-19, 19:34
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Hur ska det gå för Jens Liljestrand?

https://www.friatider.se/expressenprofilen-jag-ville-do-nar-trump-blev-vald

OnT: Även om bevisen inte är av Kraken-karaktär så tror jag det kan ställa till lite. Men frågan är om det inte varit mer sportsmannamässigt av Trump att bara överlämna posten åt Biden och sen spendera resten av sitt liv på golfbanan.

Så här blir det. Dom kommer varken flytta eller döda sig själv.

Jag tror mycket handlar om att skapa osäkerhet kring valresultatet, än att hitta klara bevis.
Efter 14:e December så kommer det se ljust ut för Trump om staterna ej kan bestämma sig.
2020-11-19, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Då skriver som om allt detta är bekräftat och tycks utgå ifrån att Giuliani på något vis är pålitlig.. Så är det inte. Det har ju redan varit flera fall där folk vittnat om helt andra saker än det Giuliani påstått att de ska vittna om.
Oavsett om det stämmer eller inte är systemet fucked. Du har ett system där nästan halva landet inte tror på integriteten av resultatet. Du kan väl inte säga att det är ett lyckat system?

Bevis har lagts fram, nu måste de starta en mycket genomgående (internationell) utredning.
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Ok, jag kände inte till det - kan du länka något som styrker det?

"Jonathan Kinloch, a Democrat and the board’s vice chairman, told The Post it’s too late for the pair to reverse course, as the certified results have been sent to the secretary of state in accordance with state rules. He lashed out at the Republicans over their requests."
https://electionlawblog.org/?p=118821

Trump kommer väl överklaga till alla instanser som finns för att få resultatet upphävt
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Av Stanford University som gjorde en grundläggande utredning kring detta. Läs mer i länken.

Jag frågade om det finns några domstolsbeslut som bekräftar valfusk på ”flera miljoner”?
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
Hon sa precis i presskonferansen att Michigan inte kommer certifieras

Så uppfattade jag det också, samtidigt läser jag att man inte bara kan "rescind your vote" hur som helst.
2020-11-19, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Finns det RINOS så är det kört oavsett. Men i detta fall har GOP en övermajoritet med tanke på att dom har flest antal stater.
Men oftast brukar ledamöter i huset rösta på partiledningen.
Den majoriteten är väl bara på en delstat eller? 26 mot 24 om jag inte minns fel. Räcker med att en sviker, är det lika tror jag någon annan bestämmer, typ att talmannen (Pelosi) blir president eller liknande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in