Citat:
Ursprungligen postat av
Filantrop007
Flertalet , jag är ett exempel, har anpassat livet till rådande situation. Jag går inte in i någon butik och absolut inte i ett köpcentrum. Maten får jag hemlevererad till dörren. Någon kollektivtrafik är inte aktuell. Däremot långa promenader med halvsenila vänner.
Tennis spelar jag inomhus några gånger per vecka. Byter om och duschar gör jag hemma.
Någon mycket kort biltur tillsammans med tenniskamraten förekommer.
Jag är numera ensamstående så utan ovanstående aktiviteter hade livet nog blivit väldigt tråkigt. Nu går det mer än bra.Jag skall inte klaga. Att ungdomarna skiter i smittspridningen är tråkigt men ganska naturligt. Vaccinationerna ger oss framtidshopp. Hur antivaxxarna tänker är en gåta. Jag litar på vetenskapen. De kan ha fel men det är sannolikare att knäppskallar har det.
Tack för svaret, självklart får man ju anpassa sitt liv så gott det går, jag är själv inte 70+ såvida man inte menar född på 70+ talet men det är ju inte samma sak.
Har 2 söner som man försöker förmana så gott det går, dock är de 18 och 20 och gör ju därmed som de vill, den ena har iaf undvikit att gå på gymmet och tackat nej till fester.
Den yngre brukar hänga med kompisar men det gör de utomhus numera, vilket får ses som ett gott tecken, i vår byhåla samlas de vid skolan och snackar.
Och vi "gamla" föräldrar håller oss hemma så gott det går även fast det är tråkigt.