Citat:
Ursprungligen postat av
hagelskur
Man kan ju ta ett annat exempel, man jobbar som lärare men kan inte alfabetet eller räkna till 10..får man jobba som lärare då?
Prio ett måste väl ändå vara att man lär ut om basala hygienrutiner redan vid skolbänken, sen kommer det övriga..eller är det jag som fattat fel?

Ja jag begriper det inte. Jag antar att det har med att göra att dom som söker sig till hemtjänst är dom dummaste vi har i samhället, båda invandrare och svenskar, det är helt enkelt ett jobb som kräver väldigt lite utbildning, erfarenhet och IQ och det påverkar förstås...
Men det är väl ingen som får säga att det ligger till så men hur ska man annars tolka det när hälften av alla inte klarar av basala hygiener.
Jag utgår ju från att det finns tid för rutinerna och att det finns skyddsmaterial så att det inte faller på den punkten, men det tror jag inte att det gör för man har ju hela tiden påpekat att det är själva utbildningen det är fel på.
Man skulle ju kunna tänka sig då att det är extremt krävande komplicerade moment, att det helt enkelt är jäkligt svårt att lära sig och ännu svårare att göra rutinmässigt men jag vet inte om man kan dra den slutsatsen (mer om det i en annan post)