2020-11-14, 11:07
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Det är en sammanfattningen av DFs video.

Har du sett den?

Jag kan nämligen hitta ett enda tillfälle i den videon där dom går igenom Series S versionen.

Edit: My bad ser att du har länkat till en ny video nu, och du verkar ha rätt.
Senast redigerad av passport 2020-11-14 kl. 11:11.
Citera
2020-11-14, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Men vad är problemet egentligen? Jävulskt trist förstås men det är väl bara att skicka den på reparation? Du lär ju få tillbaka den tidigare än om du väntar någon månad med köp i alla fall.
Vad är problemet egentligen? ja det är sant nästa bilköp ska jag fråga om jag kan få en defekt bil direkt så den kan lämnas på reparation nån månad det är faktiskt logiskt.
Citera
2020-11-14, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn30
Vad är problemet egentligen? ja det är sant nästa bilköp ska jag fråga om jag kan få en defekt bil direkt så den kan lämnas på reparation nån månad det är faktiskt logiskt.

Switch hade fel, Xbox har fel, PS5 har fel.. Vill man få en konsol tidigt kanske man tycker det är värt att ta risken.

Mitt Switch kom tillbaka efter en vecka. Och även om reparationen tar en månad får du ju konsolen innan den som väntar tills den finns i handeln.

Vill du jämföra med ett bilköp så kör på du.
Citera
2020-11-15, 16:42
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Sitter och lirar Ori And The Blind Forest på min Series X just nu, gratis på Game pass.
Jädrar va snyggt det är!
Har ni en OLED tv så rekommenderar jag verkligen att ni provar det spelet då kontrasten mellan svärta och ljus är en stor del av spelets design.
Citera
2020-11-15, 21:02
Medlem
Jag köpte mitt Xbox One för x antal år sen direkt när den lanserades i Europa. Jag har ingen 4k tv utan en ”vanlig” Philips amblight led tv. Skulle jag märka stor skillnad på mitt Xbox One (den allra första verisionen) mot en Xbox serie S på min icke 4k tv? Känns onödigt att kliva upp på en serie X då ja ändå inte har en 4k tv?
Citera
2020-11-15, 21:09
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baajeen
Jag köpte mitt Xbox One för x antal år sen direkt när den lanserades i Europa. Jag har ingen 4k tv utan en ”vanlig” Philips amblight led tv. Skulle jag märka stor skillnad på mitt Xbox One (den allra första verisionen) mot en Xbox serie S på min icke 4k tv? Känns onödigt att kliva upp på en serie X då ja ändå inte har en 4k tv?

Series S lirar spel på 1080p/1440p, så du förlorar inget när det gäller upplösningen. Givetvis så kommer du att märka en skillnad, visserligen inte lika mycket som om du hade en nyare TV.
Citera
2020-11-15, 23:46
Medlem
Tvonds avatar
Nu vägrar min Series X att starta spelade på den vid 16 tiden gick hur fint som helst nu är den stendöd blir till att göra en rma till Microsoft första konsolen sedan release PS3 man får skicka iväg. Tur man har en Series S med som fungerar än så länge ta i trä.
Citera
2020-11-16, 07:35
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Nu vägrar min Series X att starta spelade på den vid 16 tiden gick hur fint som helst nu är den stendöd blir till att göra en rma till Microsoft första konsolen sedan release PS3 man får skicka iväg. Tur man har en Series S med som fungerar än så länge ta i trä.
Vilken kvalite, den höll inte länge den du..var detta jag varnade för, överhettning, kass skivspelare o halvdana lödningar. Förväntar mig samma skit med ps5.

https://www.youtube.com/watch?v=c9PhapkrrOk som sagt
Senast redigerad av Bluebeast72 2020-11-16 kl. 07:40.
Citera
2020-11-16, 12:46
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Vilken kvalite, den höll inte länge den du..var detta jag varnade för, överhettning, kass skivspelare o halvdana lödningar. Förväntar mig samma skit med ps5.

https://www.youtube.com/watch?v=c9PhapkrrOk som sagt
I slutändan har flera miljoner köpt konsolerna och dom flesta har inga problem. Det är enstaka fall med både PS5 och Xbox series X som drabbas. Kan även hända en dator. Sen behöver det inte alltid vara konsolen i sig utan behandlingen av den under transport som gjort något. Vet man inte.

Med det sagt så har jag sagt det förut och säger det igen. De med tålamod vinner i slutändan. Ingen stress med förbokningar och om maskinen är slutsåld. Invänta de bra spelen. Invänta uppdateringar på både konsol och spel som fixar de små glitchar och annat som finns med vid release.

Framförallt med Xbox som har 0 exklusiva spel ändå. BC kan man lika gärna spela på Xbox one. PS5 har ju dessutom typ bara demons souls. Folk köper för hypen bara.
Citera
2020-11-17, 16:20
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
I slutändan har flera miljoner köpt konsolerna och dom flesta har inga problem. Det är enstaka fall med både PS5 och Xbox series X som drabbas. Kan även hända en dator. Sen behöver det inte alltid vara konsolen i sig utan behandlingen av den under transport som gjort något. Vet man inte.

Med det sagt så har jag sagt det förut och säger det igen. De med tålamod vinner i slutändan. Ingen stress med förbokningar och om maskinen är slutsåld. Invänta de bra spelen. Invänta uppdateringar på både konsol och spel som fixar de små glitchar och annat som finns med vid release.

Framförallt med Xbox som har 0 exklusiva spel ändå. BC kan man lika gärna spela på Xbox one. PS5 har ju dessutom typ bara demons souls. Folk köper för hypen bara.
Jag tänker samma sak. Tidigast till våren blir det ett köp för mig av ps5 eller xbox x. Förmodligen mer än så så man kan köpa de spelen som kommer ut nu på rea.
Citera
2020-11-17, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Stämmer, eller en pc monitor som stödjer 120hz eller mer.

tror inte det kommer fungera, pga HDMI versionen
Citera
2020-11-17, 17:44
Avslutad
Tycker Series X känns som en spännande konsol på sikt, just nu finns det så klart inte så mycket nytt men just att få fler spel i 60 fps och 4k tycker jag gör en enorm skillnad mot tex min gamla One S, min PC klarar inte ens 4k i 60 fps och jag kommer nog inte byta PC på ett bra tag heller.
5500kr för en konsol som klarar 4k i 60 fps tycker jag är riktigt prisvärt.
Jag kommer köpa en Pro modell av PS5 förmodligen, ingen mening att kriga om konsolen just nu. SX var rätt så lätt att förboka om man var ute i tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in