2020-11-16, 08:30
Medlem
HerodelaCorses avatar
Hur söt tycker du att den är? Jag är ute efter en djup piptobaksdoft men vill inte ha en alltför söt doft typ TV eller Pure Havanne däremot får den hemskt gärna var lite funky eller animalisk.
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Hittade ett gammalt sample av Mancera Red Tobacco som jag mer eller mindre inte brytt mig om tidigare. Riktigt trevlig piptobak, kanske rent av den bästa. Öppningen är skum, men drydownen är fantastisk.
Citera
2020-11-16, 08:51
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerodelaCorse
Hur söt tycker du att den är? Jag är ute efter en djup piptobaksdoft men vill inte ha en alltför söt doft typ TV eller Pure Havanne däremot får den hemskt gärna var lite funky eller animalisk.
Den är åt det sötare hållet. Skulle nog nästan klassa den i samma "söthetsklass" som TV, fast sötman påminner mer om torkad frukt. Sedan har den en del patchouli, oud och lite vetiver (tycker jag, finns inte med i officiella noterna) som balanserar sötman lite och ger den en liten "funkighet". Värd att sampla om inte annat, och avvakta med omdöme till den fått sitta på huden i ca 30 min. I början kan den vara lite spretig.
Citera
2020-11-18, 20:12
Medlem
Knoppys avatar
Är det någon som testat herrdofterna från Viktor & Rolf? Tänker då speciellt på Spicebomb-varianterna.
Jag är ute efter en vardagsparfym. I dagsläget kör jag med Jean Paul Gaultier Le Male, men börjar tröttna lite på den.
Citera
2020-11-18, 20:21
Medlem
Gentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoppy
Är det någon som testat herrdofterna från Viktor & Rolf? Tänker då speciellt på Spicebomb-varianterna.
Jag är ute efter en vardagsparfym. I dagsläget kör jag med Jean Paul Gaultier Le Male, men börjar tröttna lite på den.

Absolut, men var ingenting som föll mig i doft alls.
Hade spanat in YSL. Möjligen nuit de l'homme eller Y EDP.
Citera
2020-11-18, 20:26
Medlem
Knoppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Absolut, men var ingenting som föll mig i doft alls.
Hade spanat in YSL. Möjligen nuit de l'homme eller Y EDP.

Aha okej. Ja det är svårt att bara chansa hem en parfym också. Skulle behöva ta mig till en butik men det vill man ju gärna inte göra i dessa tider. Vet inte var man kan få tag på prover heller.

Jag har en L'Homme från YSL, och den tycker jag luktar väldigt gott!
Annars har jag liksom haft de parfymer som typ legat på topplistan, Armani Code, Only for the brave etc. Lite tråkigt att köra samma som alla andra också.
Citera
2020-11-18, 20:32
Medlem
Gentss avatar
Citat:
Aha okej. Ja det är svårt att bara chansa hem en parfym också. Skulle behöva ta mig till en butik men det vill man ju gärna inte göra i dessa tider. Vet inte var man kan få tag på prover heller.

Annars har jag liksom haft de parfymer som typ legat på topplistan, Armani Code, Only for the brave etc. Lite tråkigt att köra samma som alla andra också.

Kanske ska testa en nicheparfym? Har nämnts flertal gånger innan i tråden men en bra början skulle jag säga är PDM - Layton.

Annars kan jag rekommendera Azzaro - Wanted eller Chanel bleu de chanel.

Här kanske du kan hitta lite inspiration: https://www.fragrantica.com/awards20...e-for-Men-2019
Citera
2020-11-18, 20:48
Medlem
Knoppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Kanske ska testa en nicheparfym? Har nämnts flertal gånger innan i tråden men en bra början skulle jag säga är PDM - Layton.

Annars kan jag rekommendera Azzaro - Wanted eller Chanel bleu de chanel.

Här kanske du kan hitta lite inspiration: https://www.fragrantica.com/awards20...e-for-Men-2019

Tack för tipsen! Ska absolut kika runt lite Azzaro verkar helt klart intressant!
Citera
2020-11-19, 10:16
Medlem
Berra76s avatar
Citat:

Det finns grupper på Facebook där folk säljer splittar till självkostnadspris och samples. Gå med i en sån så får du tillgång till en hel del dofter.
Citera
2020-11-19, 16:55
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Älskar Spicebomb Extreme! Fast oklart om det är en vardagsparfym. För mig mer en kvällsdoft under höst och vinter, då den är rejält söt och kryddig. Grym prestanda har den också.
Kolla in Mont Blanc Explorer. Bra allrounddoft som dessutom är rätt billig.
Citera
2020-11-19, 20:52
Medlem
Knoppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Det finns grupper på Facebook där folk säljer splittar till självkostnadspris och samples. Gå med i en sån så får du tillgång till en hel del dofter.

Har du nått exempel på en sån grupp? Det tror jag skulle vara nått faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Älskar Spicebomb Extreme! Fast oklart om det är en vardagsparfym. För mig mer en kvällsdoft under höst och vinter, då den är rejält söt och kryddig. Grym prestanda har den också.
Kolla in Mont Blanc Explorer. Bra allrounddoft som dessutom är rätt billig.

Kul att höra! Ska försöka dofta på den så fort jag kommer åt! Börjar bli många tips nu ^^
Citera
2020-11-19, 21:37
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Har du nått exempel på en sån grupp? Det tror jag skulle vara nått faktiskt.

"Parfym splittar, samples och originalflaskor"

Gå med i den. Finns hur mycket dofter som helst där.
Citera
2020-11-20, 00:54
Medlem
Knoppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
"Parfym splittar, samples och originalflaskor"

Gå med i den. Finns hur mycket dofter som helst där.

Ska jag absolut kika på! En tackar och bockar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in