Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-19, 00:34
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Baka hashbrownies är alltså att "tillverka knark". Efterblivna lagar, efterblivna journalister och ännu mer efterblivna snutjävlar som ens tar sånt på allvar. Fyfan vad less jag blir. Jag skäms över mitt land. Om ingen politikerjävel har drivit igenom legalisering innan jag blir pensionär så kommer jag att flytta ifrån det här landet och aldrig mer besöka det.

Hoppas dom får ett lindrigt straff.

Läs lite innan du går in och kommenterar en massa bull-shit. Det gäller inte enbart cannabis. Men du tycker kanske att man ska få ha sig ett litet tjack-kok hemma utan några som helst påföljder? Pee-brain.
Citera
2020-11-19, 00:48
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surferdudedude
Läs lite innan du går in och kommenterar en massa bull-shit. Det gäller inte enbart cannabis. Men du tycker kanske att man ska få ha sig ett litet tjack-kok hemma utan några som helst påföljder? Pee-brain.

Försök inte sätta ord i min mun. Jag är inte lika korkad som dina snutkollegor. (Låter som att du är snut eller har nära relation till en eftersom du tog så illa upp).

Jävla nolla! Du förtjänar noll uppmärksamhet egentligen MEN OKEJ;

Jag skiter väl i amfetamin förutom att det är förjävligt att läkemedelsbolag ska tjäna miljarders miljarder på att deras köpta läkare skriver ut det till dagisbarn som råkar ha lite för mycket energi. Ingen borde stoppa i sig giftet men eftersom folk i gemen är minst lika korkade som du är så kan jag väl hålla med om att amfetamin kan få vara det sista som legaliseras om du nu så gärna vill veta min åsikt om TJACK.

Jag kommenterade Aftonhorans hjärndöda artikeln som fokuserade på hur hemskt det är att dom sålde hash-brownies men korkad som du är så gick det ju inte in i din skalle.

Oj vad mycket text. Tvivlar på att du orkar läsa allt men kan ju avsluta med;

DRA ÅT HELVETE.
Citera
2020-11-19, 01:14
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Baka hashbrownies är alltså att "tillverka knark". Efterblivna lagar, efterblivna journalister och ännu mer efterblivna snutjävlar som ens tar sånt på allvar. Fyfan vad less jag blir. Jag skäms över mitt land. Om ingen politikerjävel har drivit igenom legalisering innan jag blir pensionär så kommer jag att flytta ifrån det här landet och aldrig mer besöka det.

Hoppas dom får ett lindrigt straff.

Ja, man blir förbannad. Den här utredningen lär inte ha varit gratis. Det är ett jävla gnäll från polisen att dom inte har tillräckligt med resurser, dom kanske ska börja med att prioritera riktiga brott som skadar människor. Baka kakor=Knarktillverkare 😆
Citera
2020-11-19, 01:48
  #40
Medlem
Åtal väckt.

Citat:
De tre männen drev en narkotikafabrik på en mindre ort i Ångermanland. Polisens nationella insatsstyrka slog till mot fastigheten där narkotikahandeln och tillverkningen pågick.

Efter att har sålt droger på nätet under fem års tid åtalas de nu misstänkta för grova narkotikabrott.

Det handlar om tre män, en 41-åring och två 37-åringar. Det är de två sistnämnda som enligt åklagaren legat bakom ett av de största säljarkontona på den numera nedsläckta marknadsplatsen Flugsvamp2 på darknet.

Olika typer av droger
– Försäljningen har framförallt omfattat olika typer av narkotikaklassade tabletter men även kokain, amfetamin och cannabis samt receptbelagda läkemedel, säger kammaråklagare Emelie Källfelt på Riksenheten mot internationell och organiserad brottslighet.

Stort konto på Darknet
Hon är nöjd med att kunna väcka åtal eftersom de här personerna ansvarat för ett av de största säljarkontona på darknet.

De nu åtalade männen har inte bara sålt utan också tillverkat preparat som de sålt vidare.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ramfors-atalas

Citat:
Vid polisens tillslag mot en fastighet i Ångermanland avslöjades en fullskalig knarkfabrik. Såväl narkotika som omfattande tillverknings- och förpackningsutrustning hittades.

Men framtoningen av verksamheten gentemot kunderna är: ”Handgjort med kärlek”.

De två män från Ångermanland som misstänks för själva framställningen av olika slags narkotika i stor skala nekar till brott – men bevisningen är besvärande för dem.

Den 11 februari i år slog polisens nationella insatsstyrka till mot en fastighet på en mindre ort i Ångermanland. Det visade sig vara en av två fastigheter (den andra på en annan ort) där framställning av narkotiska preparat har skett i industriell skala i flera års tid, i vart fall sedan juli 2015.

Citat:
Huset där den huvudsakliga produktionen skett var ombyggt och försett med hemliga utrymmen på bottenvåningen där verksamheten pågick. Bland annat hade tidigare dörröppningar murats igen och en ny osynlig ingång skapats under trappan till övervåningen som kunde fällas upp och ner när personer och varor skulle in och ut från ”fabriken”.

Cementblandare och glassmaskiner
Knarkproduktionen i Ångermanland har skett osedvanligt hantverksmässigt. Press, kross, cementblandare, stansverktyg och glassmaskiner ingick i den beslagtagna utrustningen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...antverksprofil
Citera
2020-11-19, 01:52
  #41
Medlem
-Varför fick dom hålla på i 5 år innan polisen skred till verket ?
Citera
2020-11-19, 03:41
  #42
Medlem
"– Arbetsveckan börjar röra sig mot sitt slut men vi jobbar hårdare än någonsin med att leverera den vitaste snön, skrev de i en chatt i februari 2020, som polisen lyckats avkryptera"

Vilken chat lyckades polisen avkryptera? Wickr?
Citera
2020-11-19, 05:02
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Varför fick dom hålla på i 5 år innan polisen skred till verket ?
Polisen har kollat historiken på darknet och kan därför säga när försäljningen troligtvis började.
De flesta svenska darknet säljare som har åkt fast har gjort det på grund av klassiskt polisiärt arbete i form av bevisprovokation. Polisen beställer, noterar poststämpel och utseende på brevet och sätter sedan span på brevlådor runt staden som breven skickas ifrån.
Dessa gossar har antagligen olika sorters brev men också märkt dem med klistermärken...
Citera
2020-11-19, 05:10
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AM88
Polisen har kollat historiken på darknet och kan därför säga när försäljningen troligtvis började.
De flesta svenska darknet säljare som har åkt fast har gjort det på grund av klassiskt polisiärt arbete i form av bevisprovokation. Polisen beställer, noterar poststämpel och utseende på brevet och sätter sedan span på brevlådor runt staden som breven skickas ifrån.
Dessa gossar har antagligen olika sorters brev men också märkt dem med klistermärken...

Gissar på någonting liknande EncroChat eller liknande större åtal där de slinker med på bevisdelning.
Citera
2020-11-19, 05:33
  #45
Moderator
v50s avatar
Trådar sammanfogade.
/ Moderator
Citera
2020-11-19, 06:04
  #46
Medlem
Gärningsmännen har säkert flera miljoner liggandes efter år av försäljning, allt liggandes i krypto-plånböcker som bara de själva har åtkomst till
Citera
2020-11-19, 10:20
  #47
Medlem
Slipsluders avatar
Någon som har FUP:en?

Den verkar bara ges ut som papperskopia för det nätta priset 5000 kronor..
Citera
2020-11-19, 10:41
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Försök inte sätta ord i min mun. Jag är inte lika korkad som dina snutkollegor. (Låter som att du är snut eller har nära relation till en eftersom du tog så illa upp).

Jävla nolla! Du förtjänar noll uppmärksamhet egentligen MEN OKEJ;

Jag skiter väl i amfetamin förutom att det är förjävligt att läkemedelsbolag ska tjäna miljarders miljarder på att deras köpta läkare skriver ut det till dagisbarn som råkar ha lite för mycket energi. Ingen borde stoppa i sig giftet men eftersom folk i gemen är minst lika korkade som du är så kan jag väl hålla med om att amfetamin kan få vara det sista som legaliseras om du nu så gärna vill veta min åsikt om TJACK.

Jag kommenterade Aftonhorans hjärndöda artikeln som fokuserade på hur hemskt det är att dom sålde hash-brownies men korkad som du är så gick det ju inte in i din skalle.

Oj vad mycket text. Tvivlar på att du orkar läsa allt men kan ju avsluta med;

DRA ÅT HELVETE.

Men ditt lågbegåvade helvete, steppa upp ditt game! Du nämner hashbrownies, och att det är patetiskt att polisen tar det på allvar. Tillslaget huvudfokus var AMFETAMIN, sen att du är så pass lat och inte orkar sätta dig in i texten, utan bara går in och skriver en massa nonsens, kan inte jag rå för. Du nämner också att du skäms över ditt land. Vet du vad, vi skäms över dig också, helt otroligt mycket. Du sitter förmodligen där med ditt fas3-bidrag samtidigt som du inte bidrar med ett skit till samhället. Men att kalla poliser för både det ena och det andra, det går bra. När folk bara försöker göra sitt jobb samtidigt som de försöker skapa lite ordning i samhället. Och nej jag är inte polis, på tok för dåligt betalt, men jag tycker att de är riktiga hjältar som behöver brottas med lågvattenmärken som dig dag in och dag ut.

Skriker lågutbildad wt om dig. Ta tag i din psykiska ohälsa innan någon annan råkar ut för dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback