Citat:
Ursprungligen postat av
hallalingen
Jag har korkat nog gjort värdering på deras sida, dock inte medveten om att man måste läsa avtalsvillkoren så till min stora fasa fick jag faktura på 1995 kr, jag har bestridit fakturan men dom hävdar att jag beställt tjänsten och därmed är betalningsskyldig, har skickat ärendet till Konsumentkontakt, vad ska jag göra???
Detta är inget skämt, jag är hypernervös
Hej!
Det var jag också! Men betala absolut inte. Det är bedrägeri. Anmäl till ARN och ha lite is i magen, till mig har de slutat skicka fakturorna. Har bestridit dem och sagt att de inte kommer att få en enda krona ab mig eftersom de inte följer svensk lag gällande marknadsföring och prisinfo, kan klistra in här för att lugna ner dig- Enligt prisinformationslagen 2.1.2. Om ”var prisinformation ska finnas” - ” Om näringsidkaren tillhandahåller bestämda produkter på internet måste prisinformationen, liksom annars, vara väl synlig, lätt att uppfatta och den får inte skapa osäkerhet om vilken produkt prisinformationen faktiskt avser. Priset och jämförpriset ska som i andra fall anges i
omedelbar närhet både till varandra och till produkten ifråga. En konsument som handlar på internet ska inte kunna undgå att se prisinformationen innan köpet genomförs.” Plus dessa- 6.1.6 Lurats att ingå avtal:
Det är inte tillåtet att vilseleda dig så att du ingår ett avtal du annars inte skulle ha gjort. Motparten får inte undanhålla väsentliga saker och givetvis inte påstå saker som inte är sanna. I så fall kan avtalet helt eller delvis ogiltigförklaras, det vill säga inte längre gälla. När du ingår ett avtal på en webbplats måste du uttryckligen ha tagit på dig ett betalningsansvar, annars är du inte skyldig att betala. Det innebär exempelvis att en beställ-knapp ska heta ”köp nu” eller ”betala nu”, men inte bara ”bekräfta, ”betala” eller liknande.
Så mitt tips, betala ej, de kommer inte att gå vidare med detta eftersom det är bluff, ta screenshot så du har bevis eftersom det inte står på första sidan att det kostar pengar och anmäl till ARN!!