• 1
  • 2
2020-11-18, 13:34
Hej,

Vad tycker ni r en rimlig grns att utg frn nr man investerar i en fond? Jag menar nr det blir lnsamt i lngden att ha pengarna i fonden. Jag satsar p flera olika fonder men r ganska ung (20) s kan inte lgga in hur mycket som helst i varje fond. Det jag dock tnker r att satsa p minst 50k insttning i varje fond. Och vill ha runt 5-6 fonder d det r en bra riskspridning.
Tycker ni hr p Flashback att 50k r ett bra minimibelopp nr man kper fonder?
Citera
2020-11-18, 13:43
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hej,

Vad tycker ni r en rimlig grns att utg frn nr man investerar i en fond? Jag menar nr det blir lnsamt i lngden att ha pengarna i fonden. Jag satsar p flera olika fonder men r ganska ung (20) s kan inte lgga in hur mycket som helst i varje fond. Det jag dock tnker r att satsa p minst 50k insttning i varje fond. Och vill ha runt 5-6 fonder d det r en bra riskspridning.

Om du har 5-6 fonder du vill kpa spelar det enligt mig ingen roll om du har 500 kr eller 250 000 kr att brja med. Det r ju inget courtage p fonder.
Citera
2020-11-18, 13:47
Medlem
Vit-Brandbils avatar
100 kr r bttre n inget men givetvis r 50 000 kr bttre. Hur mycket du har i varje fond r ointressant bara du spar p ngot stt.
Citera
2020-11-18, 14:08
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Om du har 5-6 fonder du vill kpa spelar det enligt mig ingen roll om du har 500 kr eller 250 000 kr att brja med. Det r ju inget courtage p fonder.

Vad r ett courtage p fonder d? Hur mnga har du ?
Citera
2020-11-18, 14:12
Medlem
D45Ks avatar
Citat:
Vad r ett courtage p fonder d? Hur mnga har du ?
Har du ens provat att skriva in ordet i google.se?
Citera
2020-11-18, 14:31
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius

Missuppfattade vad du menade. Jag menar mer nr det blir vrt att investera i en fond. Visst du kan lgga in 500kr men den eventuella procentuella kningen blir inte s hg i kronor. Lgger man in 50 000kr s blir det nd en del. Mest det min frgestllning handlar om.
Citera
2020-11-18, 14:35
Medlem
Citat:
Hej,

Mnadssparar man blir det vl ngra hundralappar per fond om man sparar ett par tusenlappar i mnaden. Varfr lsa sug vid ett minimibelopp (100 eller 200kr r ett vanligt minsta kpbelopp som stlls av fonderna sjlva)
Citera
2020-11-18, 14:41
Bannlyst
Citat:
Missuppfattade vad du menade. Jag menar mer nr det blir vrt att investera i en fond. Visst du kan lgga in 500kr men den eventuella procentuella kningen blir inte s hg i kronor. Lgger man in 50 000kr s blir det nd en del. Mest det min frgestllning handlar om.
Den procentuella kningen r detsamma oavsett vilket belopp du kper fr. Du r alldeles fr korkad fr att hlla p med dessa affrer.
Citera
2020-11-18, 15:12
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Den procentuella kningen r detsamma oavsett vilket belopp du kper fr. Du r alldeles fr korkad fr att hlla p med dessa affrer.

Va!? r den procentuella kningen detsamma oavsett belopp!? Det kan du inte mena? r du Einsteins son?
Ls igen innan du frsker leka fr mycket.
Citera
2020-11-18, 15:24
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Va!? r den procentuella kningen detsamma oavsett belopp!? Det kan du inte mena? r du Einsteins son?

Det r du som r idioten...

Hur stort belopp man har i varje fond r helt ovsentligt.
Senast redigerad av SYSTEMexe 2020-11-18 kl. 15:29.
Citera
2020-11-18, 15:32
Medlem
Citat:

Det stmmer det han skriver. Lr dig om hur man handlar med vrdepapper och vad procent r. Brja sedan med ett sparande i fonder. 5% r lika stor procentuell kning p 500kr som p 50 000kr. Att summan som du kat r strre p 50 000kr r en helt annan sak. Det gr det dremot inte ondigt att brja med fonder redan nr man har 500kr. vntar du till dess att du har 50 000kr s har du missat den eventuella avkastningen p fonden under tiden som du sparade.
Citera
2020-11-18, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ja precis som nr du undrade vad ett courtage p fonder r, du r helt enkelt idiot och korkad. Den procentuella kningen r detsamma oavsett belopp men det frstr du skert du vet bara inte hur du ska stlla frgan rtt vilket ter gr dig korkad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in