Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-11-18, 00:34
Medlem
Öppna såret mer är min åsikt.
Citera
2020-11-18, 00:35
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag är enig med dig i din bedömning av Nujens värde som artist, och hans personlighet, dessvärre menar jag att du har fel här.

Bara i min bekantskapskrets, där jag rensat bort människor med allt för mycket värdegrundstrams, så finns det flera (samtliga tjejer) som går och ser på "komiker" som Nujen, Schyffert och hans kärring, med stor behållning, uppenbarligen. Tjejer från mindre eller mellanstora städer, med gymnasieutbildning främst, men också några med meningslösa högskoleutbildningar och tjänster inom vård, omsorg, kommun eller landsting i övrigt. Han är populär bland främst tjejer och kvinnor som vill vara utåtriktade, multikultivurmande och som saknar all form av förmåga att ta till sig humor med något större intellektuellt värde.

Samma typ av tjejer som dejtar araber och liknande.

He he, det kan vara så att just det segmentet av kvinnor du beskriver faktiskt kan vara en aning underrepresenterat i min bekantskapskrets

Jag vidhåller dock att han inte skulle kunna ha en fungerande karriär utan gammelmedias envetna och villkorslösa support.
Citera
2020-11-18, 00:37
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
He he, det kan vara så att just det segmentet av kvinnor du beskriver faktiskt kan vara en aning underrepresenterat i min bekantskapskrets

Jag vidhåller dock att han inte skulle kunna ha en fungerande karriär utan gammelmedias envetna och villkorslösa support.

Jag tror att du har rätt, dessvärre, ska väl tilläggas.

Vad gäller media och det allmännas hyllning av hårtomten, är jag dock helt enig med dig. Utan deras konstanta sopande av manegen skulle han snart snava i sin egen skit.
Citera
2020-11-18, 00:41
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Du kanske bor i en liten och lantlig stad? Özz är populär hos innerstadsbor i storstäder. Han är förvisso inte rolig överhuvudtaget men han drar publik, det finns en anledning till att han fortfarande är relevant. Ja, han pushas fram av massmedia men inte hade massmedia pushat honom om han inte haft en publik som de kunde få clicks och spridning genom

Bor inte i den största staden men inte i en liten heller. Reser över hela Sverige i jobbet (ja kanske inte senaste månaden) och träffar och umgås med folk av alla sorter.

Du har garanterat rätt i att Özz går hem främst hos ängsliga storstadsbor.

Jo, jag är övertygad om att gammelmedia pushar fram honom betydligt mer än han har täckning för.
Citera
2020-11-18, 00:47
Medlem
Citat:
Bor inte i den största staden men inte i en liten heller. Reser över hela Sverige i jobbet (ja kanske inte senaste månaden) och träffar och umgås med folk av alla sorter.

Du har garanterat rätt i att Özz går hem främst hos ängsliga storstadsbor.

Jo, jag är övertygad om att gammelmedia pushar fram honom betydligt mer än han har täckning för.
Nja, Özz turnerar mer i landet men tjänar främst in pengar på företagsgig
Citera
2020-11-18, 01:37
Medlem
Citat:

Helt klart är det så.
Citera
2020-11-18, 01:39
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Intervjun där många - inklusive Janne J - i förväg hade bestämt sig att Özz "finansierat terrorattentat"? Märk också att Janne slutade/fick sparken från Uppdrag granskning efter denna "intervju". Hans förträffliga journalistik var nog inte så förträfflig trots allt. Möjligen var han på fallrepet redan efter han tog ställning för konspirationsteoretikerna som försökte kuppa in sig på Bokmässan något år innan och Özz-grejen var bara ett tramsreportage från hans sida, för att ha något att göra innan han gick vidare till nästa jobb.

Özz svåger betalade terroristen för svartjobb tre år innan vansinnesfärden med lastbilen. Hur är då Özz skyldig? Svågern är ingift i familjen och vad denne sysslar med hade nog Özz dålig koll på.

Programmet handlade om hur terroristen kunnat finansiera sitt liv i Sverige, inte om att Özz var skyldig till någonting. Andra som anställt och finansierat terroristen ställde upp på intervjuer utan att gå till attack som Özz.
Hade inte kurden blivit skvatt galen så hade hans familjs samröre med Akilov inte blivit en stor grej. Nujens betalade svart, vem fan har inte gjort det nån gång. Vill inte Özz vara med kunde han ha tackat nej.

Özz är en idiot på alla nivåer, obegåvad komiker och snarstucken.
Citera
2020-11-18, 01:49
Medlem
Det har ju inte enbart med Özz att göra men jag tycker det är intressant att så många företagare tycks ha missat ett av dom allra mest grundläggande villkoren för just eget företagande. Nämligen att det även finns risker med att driva företag. Det kan vara ett teknikskifte, det kan vara en världsomspännande lågkonjunktur, en intern skandal som briserar eller som nu en pandemi. Oavsett orsak är det faktiskt inte så många företag som håller sig livskraftiga en hel mansålder.

Men Özz kanske har blivit så uppbackad av det offentliga Sverige att han börjat betrakta sig själv och sin tillvaro lika självklar som en kommunalarbetare såg på sin anställning på 70-talet.
Citera
2020-11-18, 01:52
Medlem
Förresten, skulle han kunna ta hjälp av kollegan och pizza-ekonomen Schyffert med någon uträkning som visar att hans företag inte alls blöder och där igenom känna sig lite bättre till mods.
Citera
2020-11-18, 02:06
Medlem
A.Ericssons avatar
Goda nyheter. Han är en fullständigt vidrig person. Mindre pengar åt icke-svensken özz innebär mindre pengar som finansierar terrorism.

Det enda tråkiga med detta är att det är hans företag som blöder och inte han själv.
Citera
2020-11-18, 02:49
Medlem
Realisten73s avatar
Usch, denna håriga, vidriga jävla apa förtjänar all skit han kan få. Att han ens vågar bo kvar i Sverige och visa sitt fula jävla tryne.

Özz, vad är det för jävla namn liksom? Låter som nån jävla bakterier.
Citera
2020-11-18, 03:02
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Bra, då kan han inte finansiera fler terrorister med svarta pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in