Citat:
Ursprungligen postat av
Oezen
Özz behöver bli påmind om detta.
Nujens maniska användning av dubbel måttstock är det mest (över)tydliga fallet i branschen i Sverige.
Vad ska Özz Nujen säga på en fråga om det uppenbart sanna som sägs i Arpi-intervjun - "Mycket av det som Özz Nûjen har gjort handlar om att dekonstruera svenskhet, samtidigt som han ger uttryck för en otroligt stark kurdisk nationalism"?
Att detta
också är SD-svansens och SD-trollens ord? Att Arpi ingår i en SD-svans? Väljer Özz att återigen köra huvet i väggen på det sättet?

Jag tror han är medveten, och tror inte det i hans fall kallas "dubbla måttstockar", då jag blir mer & mer övertygad att han
på riktigt hatar Sverige. Jag parafraserar nu, men liknande detta har han sagt: "Det finns inget att vara tacksam för" (angående att
literally ha fått guld & gröna skogar i Sverige)
Från en tråd
här på FB:
Citat:
Jag tittade på Özz Nujens show Dålig Stämning och där så gick han igenom truppminesituationen i sitt Kurdistan. Han beskrev hur den svenska truppmina 10(pucken) fungerade och gick sedan vidare att denna mina fanns i miljontals i Kurdistan. Han rundade av raljeringen med ett bistert tack till Sverige.
Första känslan var skuld. Är det alltså våra truppminor som dödar barn i Kurdistanområdet? Efter cirka en sekund började källkritiksområdet i hjärnan att aktiveras. Med tanke på Ottawaavtalet så borde det ha rätt stor uppmärksamhet i debatterna kring vapenexport och dyka upp som en stor svart plump på Sveriges resumé. Men jag kan inte hitta någonting på internet om svensk truppmineexport.
Så nu vänder jag mig helt enkelt hit. Har Sverige nåpgon gång exporterat truppminor i miljontals? Är det rätt av ÖN att skuldbelägga Sverige för Kurdistanområdets omkomna barn? Har jag missförstått ÖN i vad han försöker få fram?
Hitta på dylika "sanningar" om Sverige som krigsprofitörer i ett land som, öh, inte existerar. Pga enfald har detta förmodligen kort efter dess uppdiktande blivit en Sanning, i huvudet på bergsapan.
Från en
annan tråd:
Citat:
Özz Nujen var gäst på "Malou Efter tio" och jag förvånades över hur han uttryckte sig när han såg ett klipp på Timbuktu när han mottog ett antirasistiskt pris, där han i tårar förklarade sin kärlek till Sverige. Özz Nujen menade på att det var fel, att han FÅR hata det här landet också, "för det är kärlek".
Uttalandet "...för det är kärlek" får ju en del bitar att falla på plats.
Jag menar, enligt logiken ovan, vad uttrycker kärlek mot ett land MER, än att slunga en skenande Spendrupstruck med sikte på centrums strög? Jag kommer då inte på något.
"Ett skepp kommer lastat med KÄRLEK!". Kanske.