Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-08-15, 23:04
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Özz är med i senaste säsongen av Över Atlanten som börjar snart och han verkar inte vara så trevlig.

Över Atlanten | Eva ryter ifrån när Özz driver för hårt
https://www.youtube.com/watch?v=1Ixy0d7CBeY
Skräll.

Vad är det för program, alltså är USA destinationen? Jag tänkte att Homeland Security borde få veta att en terrorfinansiär är på ingång...
Citera
2021-08-15, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zinovjev
Skräll.

Vad är det för program, alltså är USA destinationen? Jag tänkte att Homeland Security borde få veta att en terrorfinansiär är på ingång...

Lite för sent för då programmet är inspelat i våras typ!
Citera
2021-08-22, 20:44
Medlem
Ivar Arpi om den misslyckade komikern Özz Nujen:

Citat:
Det finns en intressant ådra här som har kommit till uttryck den senaste tiden. Det är det här du kan ta personer som Özz Nûjen eller andra kurdisk-svenska debattörer. Han är komiker men eftersom han inte är rolig så kan man kalla honom för debattör. De är väldigt kritiska mot svensk nationalism, till exempel Sverigedemokraterna. Och invandringsmotstånd är hemskt. Mycket av det som Özz Nûjen har gjort handlar om att dekonstruera svenskhet, samtidigt som han ger uttryck för en otroligt stark kurdisk nationalism. Det här är något jag har reflekterar själv över tidigare. Jag kan en del IRA-låtar utantill och jag har vänner som också kan det. Och det är lite kittlande för det är irländsk nationalism. Man anser att det är ett förtryckt folk och irländare finns längst bort och det är engelsmännen som har förtryckt dem så du kan använda den postkoloniala linsen på Irland. Det är inte okej om det är engelsk nationalism, svensk, amerikansk, eller tysk. Men det är okej om det är kurdisk, palestinsk eller irländsk nationalism.
https://ivararpi.substack.com/p/det-svenska-sjalvhatets-nationalism?r=7ytuq&utm_campaign=post&utm_medium=w eb&utm_source=twitter
Citera
2021-08-22, 20:55
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

https://ivararpi.substack.com/p/det-svenska-sjalvhatets-nationalism?r=7ytuq&utm_campaign=post&utm_medium=w eb&utm_source=twitter
Ohh, nu är han och "fiskar i bruna vatten" eller hur det nu hette... vi får väl se om något vänsterpucko nappar.
Citera
2021-08-22, 21:23
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:

Underbar dräpa av Arpi. Svider säkert extra i det lilla håriga kurdhjärtat att Arpi är en högrest och örnnäst intellektuell.
Citera
2021-08-23, 00:26
Medlem
Oezens avatar
Citat:
Citat:
Mycket av det som Özz Nûjen har gjort handlar om att dekonstruera svenskhet, samtidigt som han ger uttryck för en otroligt stark kurdisk nationalism.
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Underbar dräpa av Arpi. Svider säkert extra i det lilla håriga kurdhjärtat att Arpi är en högrest och örnnäst intellektuell.
Özz behöver bli påmind om detta.
Nujens maniska användning av dubbel måttstock är det mest (över)tydliga fallet i branschen i Sverige.

Vad ska Özz Nujen säga på en fråga om det uppenbart sanna som sägs i Arpi-intervjun - "Mycket av det som Özz Nûjen har gjort handlar om att dekonstruera svenskhet, samtidigt som han ger uttryck för en otroligt stark kurdisk nationalism"?
Att detta också är SD-svansens och SD-trollens ord? Att Arpi ingår i en SD-svans? Väljer Özz att återigen köra huvet i väggen på det sättet?
Senast redigerad av Oezen 2021-08-23 kl. 00:47.
Citera
2021-08-23, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Ohh, nu är han och "fiskar i bruna vatten" eller hur det nu hette... vi får väl se om något vänsterpucko nappar.

Hittar inget på twitter, nästa 100 % negativa tweets om man söker på hans namn senaste månaderna. Den här färska tweeten indikerar att det inte heller finns något större intresse för Nujen:

Citat:
Özz Nujen uppträder på Olearys. 21 biljetter sålda till en av föreställningarna, 12 till den andra. Vad tusan hände där?
https://twitter.com/burkbea/status/1429782067953471488
Citera
2021-08-28, 16:38
Medlem
Citat:
Hittar inget på twitter, nästa 100 % negativa tweets om man söker på hans namn senaste månaderna. Den här färska tweeten indikerar att det inte heller finns något större intresse för Nujen:

Att han tillåts uppträda alls i Sverige är ju extremt upprörande efter hur han gjorde bort sig i TV i och med intervjun med Janne Josefsson. Känns som han visade sitt rätta jag med den intervjun. Anmärkningsvärt att han medverkat till att slussat pengar till personer som sedan begår terror brott i Sverige.
Citera
2021-08-28, 22:17
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oezen
Özz behöver bli påmind om detta.
Nujens maniska användning av dubbel måttstock är det mest (över)tydliga fallet i branschen i Sverige.

Vad ska Özz Nujen säga på en fråga om det uppenbart sanna som sägs i Arpi-intervjun - "Mycket av det som Özz Nûjen har gjort handlar om att dekonstruera svenskhet, samtidigt som han ger uttryck för en otroligt stark kurdisk nationalism"?
Att detta också är SD-svansens och SD-trollens ord? Att Arpi ingår i en SD-svans? Väljer Özz att återigen köra huvet i väggen på det sättet?
Jag tror han är medveten, och tror inte det i hans fall kallas "dubbla måttstockar", då jag blir mer & mer övertygad att han på riktigt hatar Sverige. Jag parafraserar nu, men liknande detta har han sagt: "Det finns inget att vara tacksam för" (angående att literally ha fått guld & gröna skogar i Sverige)

Från en tråd här på FB:
Citat:
Jag tittade på Özz Nujens show Dålig Stämning och där så gick han igenom truppminesituationen i sitt Kurdistan. Han beskrev hur den svenska truppmina 10(pucken) fungerade och gick sedan vidare att denna mina fanns i miljontals i Kurdistan. Han rundade av raljeringen med ett bistert tack till Sverige.

Första känslan var skuld. Är det alltså våra truppminor som dödar barn i Kurdistanområdet? Efter cirka en sekund började källkritiksområdet i hjärnan att aktiveras. Med tanke på Ottawaavtalet så borde det ha rätt stor uppmärksamhet i debatterna kring vapenexport och dyka upp som en stor svart plump på Sveriges resumé. Men jag kan inte hitta någonting på internet om svensk truppmineexport.

Så nu vänder jag mig helt enkelt hit. Har Sverige nåpgon gång exporterat truppminor i miljontals? Är det rätt av ÖN att skuldbelägga Sverige för Kurdistanområdets omkomna barn? Har jag missförstått ÖN i vad han försöker få fram?
Hitta på dylika "sanningar" om Sverige som krigsprofitörer i ett land som, öh, inte existerar. Pga enfald har detta förmodligen kort efter dess uppdiktande blivit en Sanning, i huvudet på bergsapan.

Från en annan tråd:
Citat:
Özz Nujen var gäst på "Malou Efter tio" och jag förvånades över hur han uttryckte sig när han såg ett klipp på Timbuktu när han mottog ett antirasistiskt pris, där han i tårar förklarade sin kärlek till Sverige. Özz Nujen menade på att det var fel, att han FÅR hata det här landet också, "för det är kärlek".
Uttalandet "...för det är kärlek" får ju en del bitar att falla på plats.

Jag menar, enligt logiken ovan, vad uttrycker kärlek mot ett land MER, än att slunga en skenande Spendrupstruck med sikte på centrums strög? Jag kommer då inte på något.

"Ett skepp kommer lastat med KÄRLEK!". Kanske.
Citera
2021-08-29, 02:52
Medlem
Oezens avatar
Citat:
Jag tror han är medveten, och tror inte det i hans fall kallas "dubbla måttstockar", då jag blir mer & mer övertygad att han på riktigt hatar Sverige. Jag parafraserar nu, men liknande detta har han sagt: "Det finns inget att vara tacksam för" (angående att literally ha fått guld & gröna skogar i Sverige)

Från en tråd här på FB: Hitta på dylika "sanningar" om Sverige som krigsprofitörer i ett land som, öh, inte existerar. Pga enfald har detta förmodligen kort efter dess uppdiktande blivit en Sanning, i huvudet på bergsapan.
Det kan nog vara som du säger. Inte mycket motsäger att Özz egentligen ogillar Sverige och/eller (etniska) svenskar på riktigt. Det där "Det finns inget att vara tacksam för"-dravlet är han inte ensam med bland vissa ganska komiskt uppblåsta invandrare i Sverige, särskilt första och andra generationens (väldigt sällsynt att man hör äldre invandrare som kom till Sverige på 1950-60-70-talen gå bort sig så, snarast brukar de många gånger uttrycka tacksamhet!). På nätet har det blivit vanligare med dessa politiserade och pretentiösa (inte sällan våpigt rasifierade) utspel av invandrare som kom hit framför allt på 1990- och 2000-talen. Nujen kom ju på 80-talet, han har varit här snart i 40 år, det är lite ovanligare varför han framstår som lätt imbecill...
Citat:
Från en annan tråd: Uttalandet "...för det är kärlek" får ju en del bitar att falla på plats.

Jag menar, enligt logiken ovan, vad uttrycker kärlek mot ett land MER, än att slunga en skenande Spendrupstruck med sikte på centrums strög? Jag kommer då inte på något.

"Ett skepp kommer lastat med KÄRLEK!". Kanske.
En del bitar faller på plats med sådant yttrande, ja. Just "för det" säger väldig mycket. Kan misstänkas att Özz inte förstår vidden av vad han säger. Man fattar att Nujen är way off i Sverige bara genom detta.
Citera
2021-08-29, 08:52
Medlem
Citat:

Tycker bolag som Olearys inte borde anlita Özz Nujen. De borde bojkotta honom helt, tappar allt förtroende för olearys. Kommer inte gå tillbaka mer till Olearys.
Citera
2021-08-29, 16:40
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenny788
Tycker bolag som Olearys inte borde anlita Özz Nujen. De borde bojkotta honom helt, tappar allt förtroende för olearys. Kommer inte gå tillbaka mer till Olearys.
Jag instämmer helt och hoppas att biljetterna till Özz uppträdande säljer dåligt, vilket dom ju verkar göra också. Jag tror och hoppas att folk insett att dessa "komiker" som ogillar Sverige är passé. Olearys har även bokat Magnus Betner såg jag häromdagen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in