2020-11-16, 03:20
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olagligt-Ful
Jag vet att det verkar så men det är inte samma sak. Luktar och känns åtminstone helt annorlunda...
det är utsätt urin och nån annan vätska..

jag som är en riktig man kallar det inte för urin.
de som gör det är antingen bögar eller har aldrig fått en kvinna att komma.

don't mind them.
Citera
2020-11-16, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Det är inte alla som kommer bara genom att bli påsatta, har bara kommit två ggr genom penetration.
Kan rekommendera ett vibrerande ägg.
Och som någon annan skrev, lite weed hjälper dig slappna av.

Det är mycket som kan störa förmågan att få orgasm.
Minskad sexlust av preventivmedel, stress osv.
Hur ser ditt liv ut?

Jo jag har förstått att det är faktiskt svårt att komma vaginalt, men det är trist att inget funkar liksom på egenhand.

Har kopparspiral, har en så kallad stressig arbetsplats just nu, tuffa arbetstider sällan egentid. Har haft dåliga partners som tyvärr inte hjälpte/stötta i att försöka få mig komma.
Citera
2020-11-16, 14:27
Medlem
GoFuckADucks avatar
När du väl får till en fontänorgasm på en kvinna så glömmer hon aldrig det sexet.
Citera
2020-11-16, 17:09
Medlem
Jag kommer lättast om en partner går ner på mig och då kan jag få både vanlig klitorisorgasm och ibland med sprut (hände oftare förut men händer ibland fortfarande). Har endast kommit en gång vaginalt och det var genom att en partner fingrade mig. Slutade kort därefter att träffa denne och det har aldrig hänt efter det. Har aldrig kommit vid vanligt sex om jag inte själv stimulerat klitoris.

Av den lilla erfarenhet jag har om vaginala orgasmer skulle jag säga att den känns mer i hela kroppen än vad klitorisorgasmen gör. Den vaginala är mer ”dov” men vägen dit är underbar, medan klitorisorgasmen är mer intensiv just vid själva orgasmen.
Citera
2020-11-16, 22:24
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikaS9
Jo jag har förstått att det är faktiskt svårt att komma vaginalt, men det är trist att inget funkar liksom på egenhand.

Har kopparspiral, har en så kallad stressig arbetsplats just nu, tuffa arbetstider sällan egentid. Har haft dåliga partners som tyvärr inte hjälpte/stötta i att försöka få mig komma.

Japp!

Ja, där kan ju en stor del av problemet vara,
preventivmedel och stress.
Citera
2020-11-17, 19:57
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Så är det, men det är ärtan som masseras.
Ja du missar nåt.

Slidan är ett muskelrör som omsluts av klitoris grenar.
Vaginala orgasmer kräver att du engagerar dina bäckenbottenmuskler. Det är alltså du själv som ger dig sen vaginal orgasm.

Det finns kurser som lär ut hur man kan anda sig till en orgasm. Jag har inte gått nån men varit med om det. No hands alltså.

Lär känna din kropp hitta musklerna. Använd en dildo geishakulor en banan eller what ever. Krama föremålet. Rör dig. Känn efter hur det känns. Gör mer av det som känns bra.
Använd vad du behöver för att hetsa upp dig själv mentalt fantasier eller nåt annat. Du kommer märka att det känns annorlunda när du bukandas tungt. Du kan lära dig använda andningsmuskler krystmuskler, knipmuskler, benmuskler, och orma runt och upptäck alla nerver du har.
Använd inte händerna.
Du kommer inte första gångerna men du lär dig hantera din egen kropp.
Hitta g-punkten och a-punkten innuti dig själv.

I övrigt som sagts. Du måste känna dig trygg. Kunna slapna av och just go for it.
Have fun with it.

Om du övar duktigt ska du få ett bonustrick eller två av mig.
Senast redigerad av Gertrud1 2020-11-17 kl. 20:00.
Citera
2020-11-17, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinglans
Jag kommer lättast om en partner går ner på mig och då kan jag få både vanlig klitorisorgasm och ibland med sprut (hände oftare förut men händer ibland fortfarande). Har endast kommit en gång vaginalt och det var genom att en partner fingrade mig. Slutade kort därefter att träffa denne och det har aldrig hänt efter det. Har aldrig kommit vid vanligt sex om jag inte själv stimulerat klitoris.

Av den lilla erfarenhet jag har om vaginala orgasmer skulle jag säga att den känns mer i hela kroppen än vad klitorisorgasmen gör. Den vaginala är mer ”dov” men vägen dit är underbar, medan klitorisorgasmen är mer intensiv just vid själva orgasmen.

Hm jag vet inte ens vilken slags orgasm jag brukar få på egen hand. Hade gissat på klitoris men nu tänker jag att det kanske är vaginalorgasmer istället. Har aldrig rört mig som många andra tjejer utan har visserligen handen mellan benen (avklädd eller påklädd för att bevara handen ren hah) och vet att jag använder mycket muskler. Har aldrig ens reflekterat över exakt vilka muskler det är man kniper med eller vad jag ska kalla det. Men vägen till en sån orgasm är trevlig och den varar i nån minut efteråt. Känns i hela kroppen kanske man kan kalla det för.
Fick en sällsynt annan slags orgasm häromdagen med Satisfyer och den kändes ju annorlunda, antar att det var en renodlad klitorisorgasm. Väldigt jobbig väg dit så att man gärna vill avbryta, men den gången jag inte avbröt och gick hela vägen så var den mycket starkare än den andra sortens orgasm. Tänker på ditt sista stycke där och drar därmed dessa slutsatser.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-11-17 kl. 20:50.
Citera
2020-11-17, 22:07
Medlem
Kollade på vad kvinnor skrivit på andra forum: En vaginalorgasm är mindre intensiv men känns mer i hela kroppen, och man kan få fler än en.
En klitorisorgasm är mer intensiv, kortvarig och klittan blir känslig och behöver en break innan eventuell vidare stimulans.

Man verkar ha sett nåt samband på kvinnans anatomi och förmågan till vaginal orgasm. https://nyheter24.se/nyheter/forskni...lattare-orgasm
Citat:
Enligt hennes forskning handlar det framför allt om avståndet mellan en kvinnas klitoris och urinrör. Och det perfekta avståndet ska enligt Lloyd vara 2,5 centimeter.

– Korrelationen är så pass stark att om vi undersöker en kvinna som har tre centimeter mellan klitoris och urinröret kan vi med stor säkerhet förutspå att hon inte kommer kunna få orgasm under penetrerande samlag.

https://nyheter24.se/nyheter/forskni...penisstorleken
Citat:
Kvinnor som föredrog djupare penetration fick oftare vaginala orgasmer. Kombinerat med att vaginal orgasm utvecklats som en del av kvinnors val av partner finns det en fördel för män med längre penis än genomsnittet, säger forskarna bakom studien.

Det är bara runt 20 procent av alla kvinnor som upplever vaginala orgasmer regelbundet. En längre penis kan enligt forskarna hjälpa till att bättre träffa "de rätta punkterna", skriver Daily Star.

Får nog ta och kontakta han som hade 19,5 cm för lite utforskning. Eller nä.
Citera
2020-11-18, 00:32
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Kollade på vad kvinnor skrivit på andra forum: En vaginalorgasm är mindre intensiv men känns mer i hela kroppen, och man kan få fler än en.
En klitorisorgasm är mer intensiv, kortvarig och klittan blir känslig och behöver en break innan eventuell vidare stimulans.

Man verkar ha sett nåt samband på kvinnans anatomi och förmågan till vaginal orgasm. https://nyheter24.se/nyheter/forskni...lattare-orgasm

https://nyheter24.se/nyheter/forskni...penisstorleken

Får nog ta och kontakta han som hade 19,5 cm för lite utforskning. Eller nä.
Nyheter 24 är ett feministiskt propagandaorgan.

Det här är vad Loyd sagt och som ursprungskällan antingen förvrängt eller är för dum att förstå
Det handlar inte om vaginala orgasmer överhuvudtaget.

Fö så är en g punkts orgasm vaginal, det funkar med ett finger.

Citat:
Citat:
But among women whose clitoris drifted too far up, it may be very difficult or even impossible to have an orgasm during sex, because traditional lovemaking doesn't provide enough friction to stimulate the clitoris, said Dr. Maureen Whelihan. She's an obstetrician and gynecologist in West Palm Beach, Fla., and an expert with the American College of Obstetricians and Gynecologists.

The researchers said they have figured out the distance between a woman's clitoris and her urinary opening that can predict whether she will be able to orgasm during sex, without any additional stimulation.

The "magic number" is 2.5 centimeters -- slightly less than 1 inch, said Elisabeth Lloyd, who was not involved with the new study. Lloyd is an affiliated faculty scholar with the Kinsey Institute for Research in Sex, Gender and Reproduction at Indiana University-Bloomington.

https://www.medicinenet.com/script/m...iclekey=195106
Senast redigerad av Gertrud1 2020-11-18 kl. 01:03.
Citera
2020-11-18, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz

Vad menar du med "break"? Det lär ju vara rätt individuellt.
Min tjej kan komma hur många gånger som helst av klitorisstimulans. Hon ligger i en gunga och jag använder en bra "magic wand" på henne => Bara fortsätta köra efter varje orgasm. Efterföljande orgasmer blir bara starkare och starkare. Åtminstone för henne. Visst, hon är helt slut efter orgasm nummer 8 men oj vad hon gillar det.

Har även varit med tjejer som inte vill ha någon som helst stimuli av klitoris då dom helt enkelt varit för känsliga. Däremot har stimulans av andra områden i och runt deras kön resulterar i orgasm för dem.

Så det här med orgasmer för kvinnor är nog extremt individuellt.
Citera
2020-11-18, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Jaså, din fru kissar i sängen? För det är nämligen det så kallad fontänorgasm är, en finare benämning på urinläckage. För du tror väl inte att det finns speciella blåsor i vaginan som ligger fyllda och redo med ”fontänvätska”?

Ha ha. Om du tror att det som kommer ut när en kvinna squirtar är urin så har du uppenbarligen en hel del att lära dig om kvinnlig njutning.
Jag önskar dig lycka till och hoppas att du också får uppleva det underbara i att ge sin tjej en rejäl fontänorgasm.
Citera
2020-11-18, 05:39
Citat:
Ursprungligen postat av peppe73
Ha ha. Om du tror att det som kommer ut när en kvinna squirtar är urin så har du uppenbarligen en hel del att lära dig om kvinnlig njutning.
Jag önskar dig lycka till och hoppas att du också får uppleva det underbara i att ge sin tjej en rejäl fontänorgasm.
Fast det är urin. Det finns inga ”fontänsäckar” som sprutar ut någon magisk ”sexvätska”. Vad som händer är att hon pissar ner dig.
https://www.iflscience.com/health-an...lly-be-peeing/

Citat:
Squirting, they found, is essentially the involuntary emission of urine during sexual activity—though there’s also a small contribution of prostatic secretions as well.

Det är nog du som bör ta en grundkurs i biologi, käre vän.
Senast redigerad av Arkhamist 2020-11-18 kl. 05:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in