Citat:
Ursprungligen postat av
Stonedboy
Jo om man tömmer så försvinner det en del energi. Tar en del resurser för att producera nya spermier med all vad det innebär.
Finns en del fördelar med att hålla upp, tycker man upplever att man blir starkare virilare och klarare i sinnet. Mer livsglädje känner man och personligheten framhävs mycket mer. Allt känns lättare överlag. Men visst är det trevligt och komma till ibland, men det ska vara i måttliga mängder. För min del så är 1-3 ggr i månaden optimalt. Då håller man hög energinivå i kroppen samt att balansen blir bra.
Att hålla upp flera månader brukar inte ge så mycket. Man blir bara stirrig och blir irriterad efter ett tag. En bra balans ska det vara. Sen ska man bara komma utan porr, helst bara sex.
Citat:
Ursprungligen postat av
elboi
Om man redan har en partner som man lyckas behålla så visst, man får avgöra själv om man klarar sig utan att ligga på 100% energi hela tiden.
Om du inte har en partner så kan energin du får av nofap leda till att du lyckas få en partner.
Om du inte har ett jobb så kan den självsäkra energin göra att du lyckas med nästa anställningsintevju.
Utstrålningen som du får av nofap kan ta flera veckor/månader att bygga upp. Även för unga män.
Intressant läsning från er båda.
På er låter det som att det främst är mannens små simmare som orsakar den energibrist män drabbas av när de väl nått toppen på berget.
Om vi tar detta för sanning så kan ju kvinnors sexuella klimax möjligen ge ett annat resultat då våra kroppar ej bär på någon säd som måste ut ibland för att sedan produceras på nytt.
Tror själv att orgasmer många gånger kan ge kvinnor
mer energi snarare än att beröva oss på den. Jag åtminstone känner mig oftast pigg och glad när jag vaknat ur en "våt" dröm. Blir mer upprymd och den känslan stannar också kvar hos en för resten av dagen.
Fick jag bestämma så hade jag gärna vaknat på samma sätt varje morgon då det nästan känns lite som terapi för ens kropp och själ.
Har hela tiden trott att män upplevde samma typ av känslor efter utlösning men detta var kanske fel då.
Citat:
Ursprungligen postat av
elboi
Byt ut det du gör mot porr så ser du kanske likheterna.
"Det är försent för mig att sluta med porr, verkligheten har blivit tråkig och trist. Kommer aldrig få en lika snygg tjej som i porren så varför bemöda sig att försöka?"
Skriver inte detta för att klanka ner på dig utan såg likheterna i hur många män argumenterar i varför dom inte behöver sluta med att runka till porr i det du skrev. Kanske värt att ta sig en funderare?
Ja, jag är redan medveten om likheterna mellan mäns porrkonsumtion och kvinnors fantasier om den perfekta relationen.
Skillnaden är dock att jag som hona ej besitter ett i närheten lika starkt sug efter en man som män vanligen har efter kvinnor.
Därav sjunker också min egen motivation till förändring och viljan till att möta verkligheten såsom den oftast ser ut.
Har funderat lite närmare på det hela nu och kommit fram till att jag nog ändå trivs bäst här i min egen ros-skimrande lilla bubbla.
Något jag också märkt med tiden är att drömmar och fantasier fungerar lite som ett balsam för själen.
Därför blir det nog i längden mer gynnsamt för mig att stanna i den tryggheten för gott

I bästa fall förlänger det livet med ett par år.