2020-11-17, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olagligt-Ful
Var i en dominansrelation en gång då jag inte fick komma på flera veckor, minns inte exakt hur länge det blev i slutändan. Då hade vi dock massa sex och poängen med nofap är väl att man inte har sex eller onanerar alls?

Poängen med nofap är att sluta kolla på porr och att sluta runka. För att återställa den porrskadade hjärnan så att (sex)livet ska bli bättre.
Sedan finns det ju dom som gör varianter på nofap och avstår från att ligga också.
Citera
2020-11-20, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Onani har ingen effekt på min kropp och det är heller inget jag längtar efter att göra. Filmer (vissa) och välskriven läsning fungerar bättre för att ladda batterierna så att säga.

Vidare läste jag lite hastigt i ämnet och kan inte direkt påstå att de fördelar nofap-kvinnorna nämnde har känts av hos mig och då har jag själv ganska nära till ett nofap-liv.

Tycker inte att det gjort mig nämnvärt starkare på något fysiskt eller mentalt plan iallafall. Snarare att det med åren lämnat ett visst tomrum i ens liv. Som att något saknades där.

Att ha sex med flickvännen ett par gånger i veckan sänker livskraften hos män till vardags?

Föreslår du att män skulle må bättre om de levde i ett permanent nofaping-celibat istället? Har inte funkat för mig hittills. Men kontentan blir kanske olika beroende på kön, som du sa. Vem vet.

Om du skulle sluta med filmerna och läsningen då? Det kanske skulle ge resultat i ditt fall.

Skulle säga att det egentligen sänker livskraften ja. Men jag föreslår inte att dom ska sluta ha sex i en relation helt och hållet för det
Att sluta onanera ensam helt och hållet för resten av sitt liv kanske är lite överambitiöst, precis som att sluta äta socker eller sluta dricka alkohol helt och hållet skulle vara. Men att hitta måttliga mängder är målet.

Nofap för många män har gett dom den extra lilla biten av "livskraft" som saknades för att dom ska lyckas på relationsfronten. Om dom har kommit så långt att dom har fått en stadig partner så ska dom absolut ha sex med henne, även om varje utlösning teknist sett tillfälligt dränerar dom på den energin.

Förstår du hur jag menar?
Citera
2020-11-20, 09:01
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elboi
Om du skulle sluta med filmerna och läsningen då? Det kanske skulle ge resultat i ditt fall.
Kanske ser det lite olika ut från kvinna till kvinna beroende på vanor och livsstil.

Är nog lite försent för min del då jag stannat kvar i böckernas och filmers idealiska drömvärld såpass länge nu att verkligheten hunnit bli för trist och grådaskig för att orka engagera sig i den. Åtminstone när det kommer till sex och romantiska relationer.

Jag vet ju vid det här laget att det finns något bättre, även om detta inte kan hittas i riktiga livet, så varför ens bemöda sig med att leta efter det.
Citat:
Skulle säga att det egentligen sänker livskraften ja. Men jag föreslår inte att dom ska sluta ha sex i en relation helt och hållet för det
Att sluta onanera ensam helt och hållet för resten av sitt liv kanske är lite överambitiöst, precis som att sluta äta socker eller sluta dricka alkohol helt och hållet skulle vara. Men att hitta måttliga mängder är målet.

Nofap för många män har gett dom den extra lilla biten av "livskraft" som saknades för att dom ska lyckas på relationsfronten. Om dom har kommit så långt att dom har fått en stadig partner så ska dom absolut ha sex med henne, även om varje utlösning teknist sett tillfälligt dränerar dom på den energin.

Förstår du hur jag menar?
Ja, du pratar om måttlighet och detta håller jag med dig om.

Men jag ser fortfarande inte något märkvärt problem med att sex eller onanerande skulle tömma män på energi?
Denna energi fylls väl på ganska snabbt igen som du också påpekade och så även när det rör sig om daglig onani tänker jag? Iallafall hos relativt unga män.

Regelbunden porrkonsumtion däremot kan ju sätta en del käppar i hjulet för mäns motivation till att söka en partner. Apropå det där med fantasin som ofta överträffar verkligheten.
Citera
2020-11-20, 10:07
Medlem
Stonedboys avatar
Citat:
Men jag ser fortfarande inte något märkvärt problem med att sex eller onanerande skulle tömma män på energi?
Denna energi fylls väl på ganska snabbt igen som du också påpekade och så även när det rör sig om daglig onani tänker jag? Iallafall hos relativt unga män.

Regelbunden porrkonsumtion däremot kan ju sätta en del käppar i hjulet för mäns motivation till att söka en partner. Apropå det där med fantasin som ofta överträffar verkligheten.

Jo om man tömmer så försvinner det en del energi. Tar en del resurser för att producera nya spermier med all vad det innebär.

Finns en del fördelar med att hålla upp, tycker man upplever att man blir starkare virilare och klarare i sinnet. Mer livsglädje känner man och personligheten framhävs mycket mer. Allt känns lättare överlag. Men visst är det trevligt och komma till ibland, men det ska vara i måttliga mängder. För min del så är 1-3 ggr i månaden optimalt. Då håller man hög energinivå i kroppen samt att balansen blir bra.

Att hålla upp flera månader brukar inte ge så mycket. Man blir bara stirrig och blir irriterad efter ett tag. En bra balans ska det vara. Sen ska man bara komma utan porr, helst bara sex.
Citera
2020-11-20, 12:58
Medlem
Citat:
Kanske ser det lite olika ut från kvinna till kvinna beroende på vanor och livsstil.

Är nog lite försent för min del då jag stannat kvar i böckernas och filmers idealiska drömvärld såpass länge nu att verkligheten hunnit bli för trist och grådaskig för att orka engagera sig i den. Åtminstone när det kommer till sex och romantiska relationer.

Jag vet ju vid det här laget att det finns något bättre, även om detta inte kan hittas i riktiga livet, så varför ens bemöda sig med att leta efter det.
Ja, du pratar om måttlighet och detta håller jag med dig.

Byt ut det du gör mot porr så ser du kanske likheterna.
"Det är försent för mig att sluta med porr, verkligheten har blivit tråkig och trist. Kommer aldrig få en lika snygg tjej som i porren så varför bemöda sig att försöka?"

Skriver inte detta för att klanka ner på dig utan såg likheterna i hur många män argumenterar i varför dom inte behöver sluta med att runka till porr i det du skrev. Kanske värt att ta sig en funderare?

Citat:

Om man redan har en partner som man lyckas behålla så visst, man får avgöra själv om man klarar sig utan att ligga på 100% energi hela tiden.

Om du inte har en partner så kan energin du får av nofap leda till att du lyckas få en partner.
Om du inte har ett jobb så kan den självsäkra energin göra att du lyckas med nästa anställningsintevju.

Utstrålningen som du får av nofap kan ta flera veckor/månader att bygga upp. Även för unga män.
Citera
2020-11-21, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Fördelarna med Nofap är bara påhittade för både män och kvinnor. Det baseras normalt på pseudovetenskap och ofta så kommer det från religiöst håll.

Det enda som man egentligen kan säga är en positiv effekt skulle väl vara att du kan använda tiden till något annat. Istället för att lägga tid på att gnugga svampen så kan du utföra andra saker. Starta företag, tälja trästatyer, sticka fula tröjor osv. Men det kan man i så fall säga om allt som inte är nödvändigt.

Man skulle i så fall kunna vända på det och säga att du skulle sluta lägga tid på att tälja trästatyer och ägna dig åt svamp-gnugg. Eftersom det enligt vissa ger mer livskvalitet.

Ett sunt förhållande till din svamp och gnugg är att du inte gör avkall på saker i livet. Jag kan tänka mig att för dom flesta så är det hälsosamt att utföra självsex mellan 10-15 minuter dagligen.

Hela Nofap-kultuern är ju bara skrattretande. Det är folk som normalt går på pseudovetenskap som luras till att tro på trams.

Fördelarna med nofap kommer endast om man varit beroende och edgat i timtals varje dag en längre tid.

Åtskilliga hjärnröntgenbilder visar att porrberoende personers hjärnor reagerar likt substansberoende.
Man misshandlar prefrontal cortex som nedregleras.
BAM , du är beroende och måste ha ruset.

Hur förklarar du att folk som slutar kolla blir riktigt jävla sjuka och får utsättningssymptom?
Utgå inte världen från dig själv är du snäll. Sexuell utmattning och sex/porrberoende är riktigt skadligt när det går överstyr. Skulle hävda att detta beroende ihop med sociala medier/tv spel är det största problem vi har i samhället och det pratas inte om knappt.
Citera
2020-11-21, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olagligt-Ful
Är nofap något som bara killar gör eller finns det tjejer som gör liknande saker? Vad är fördelarna i så fall?
Är själv tjej men har tallat mer eller mindre konstant sedan jag upptäckte nöjesfältet i brallan!

Läst om flertalet tjejer som gör nofap på diverse forum. Verkar dock inte som att era orgasmer är likadana och att ni inte skadas på samma sätt av någon anledning.

Gör en hard mode reset på 90 dagar och se hur du mår efteråt. Troligtvis kommer du att optimera ditt sexliv och bli piggare rent generellt.
Märker du ingen skillnad har du inte åstadkommit någon skada av ditt beteende.
Naturligt sett ska vi bara få orgasm vid fortplantning precis som i djurlivet. Att det blivit normaliserat med en eller flera orgasmer om dagen är felaktigt.

Allt i överflöd är dåligt och blir ett beroende.
Citera
2020-11-22, 08:15
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonedboy
Jo om man tömmer så försvinner det en del energi. Tar en del resurser för att producera nya spermier med all vad det innebär.

Finns en del fördelar med att hålla upp, tycker man upplever att man blir starkare virilare och klarare i sinnet. Mer livsglädje känner man och personligheten framhävs mycket mer. Allt känns lättare överlag. Men visst är det trevligt och komma till ibland, men det ska vara i måttliga mängder. För min del så är 1-3 ggr i månaden optimalt. Då håller man hög energinivå i kroppen samt att balansen blir bra.

Att hålla upp flera månader brukar inte ge så mycket. Man blir bara stirrig och blir irriterad efter ett tag. En bra balans ska det vara. Sen ska man bara komma utan porr, helst bara sex.
Citat:
Om man redan har en partner som man lyckas behålla så visst, man får avgöra själv om man klarar sig utan att ligga på 100% energi hela tiden.

Om du inte har en partner så kan energin du får av nofap leda till att du lyckas få en partner.
Om du inte har ett jobb så kan den självsäkra energin göra att du lyckas med nästa anställningsintevju.

Utstrålningen som du får av nofap kan ta flera veckor/månader att bygga upp. Även för unga män.
Intressant läsning från er båda.

På er låter det som att det främst är mannens små simmare som orsakar den energibrist män drabbas av när de väl nått toppen på berget.
Om vi tar detta för sanning så kan ju kvinnors sexuella klimax möjligen ge ett annat resultat då våra kroppar ej bär på någon säd som måste ut ibland för att sedan produceras på nytt.

Tror själv att orgasmer många gånger kan ge kvinnor mer energi snarare än att beröva oss på den. Jag åtminstone känner mig oftast pigg och glad när jag vaknat ur en "våt" dröm. Blir mer upprymd och den känslan stannar också kvar hos en för resten av dagen.

Fick jag bestämma så hade jag gärna vaknat på samma sätt varje morgon då det nästan känns lite som terapi för ens kropp och själ.
Har hela tiden trott att män upplevde samma typ av känslor efter utlösning men detta var kanske fel då.
Citat:
Byt ut det du gör mot porr så ser du kanske likheterna.
"Det är försent för mig att sluta med porr, verkligheten har blivit tråkig och trist. Kommer aldrig få en lika snygg tjej som i porren så varför bemöda sig att försöka?"

Skriver inte detta för att klanka ner på dig utan såg likheterna i hur många män argumenterar i varför dom inte behöver sluta med att runka till porr i det du skrev. Kanske värt att ta sig en funderare?
Ja, jag är redan medveten om likheterna mellan mäns porrkonsumtion och kvinnors fantasier om den perfekta relationen.

Skillnaden är dock att jag som hona ej besitter ett i närheten lika starkt sug efter en man som män vanligen har efter kvinnor.
Därav sjunker också min egen motivation till förändring och viljan till att möta verkligheten såsom den oftast ser ut.

Har funderat lite närmare på det hela nu och kommit fram till att jag nog ändå trivs bäst här i min egen ros-skimrande lilla bubbla.
Något jag också märkt med tiden är att drömmar och fantasier fungerar lite som ett balsam för själen.
Därför blir det nog i längden mer gynnsamt för mig att stanna i den tryggheten för gott I bästa fall förlänger det livet med ett par år.
Senast redigerad av AuticaMinore 2020-11-22 kl. 08:23.
Citera
2020-11-22, 14:04
Medlem
Stonedboys avatar
Citat:
Intressant läsning från er båda.

På er låter det som att det främst är mannens små simmare som orsakar den energibrist män drabbas av när de väl nått toppen på berget.
Om vi tar detta för sanning så kan ju kvinnors sexuella klimax möjligen ge ett annat resultat då våra kroppar ej bär på någon säd som måste ut ibland för att sedan produceras på nytt.

Tror själv att orgasmer många gånger kan ge kvinnor mer energi snarare än att beröva oss på den. Jag åtminstone känner mig oftast pigg och glad när jag vaknat ur en "våt" dröm. Blir mer upprymd och den känslan stannar också kvar hos en för resten av dagen.

Fick jag bestämma så hade jag gärna vaknat på samma sätt varje morgon då det nästan känns lite som terapi för ens kropp och själ.
Har hela tiden trott att män upplevde samma typ av känslor efter utlösning men detta var kanske fel då.
Ja, jag är redan medveten om likheterna mellan mäns porrkonsumtion och kvinnors fantasier om den perfekta relationen.

Skillnaden är dock att jag som hona ej besitter ett i närheten lika starkt sug efter en man som män vanligen har efter kvinnor.
Därav sjunker också min egen motivation till förändring och viljan till att möta verkligheten såsom den oftast ser ut.

Har funderat lite närmare på det hela nu och kommit fram till att jag nog ändå trivs bäst här i min egen ros-skimrande lilla bubbla.
Något jag också märkt med tiden är att drömmar och fantasier fungerar lite som ett balsam för själen.
Därför blir det nog i längden mer gynnsamt för mig att stanna i den tryggheten för gott I bästa fall förlänger det livet med ett par år.

Ja säden gör ganska stor skillnad för mannen iaf. Man lagrar ju upp en del testosteron också som är centralt för måendet, så klart det gör skillnad om man tömmer hela tiden. Tycker att känslan som kommer efter utlösningen är lite halvjobbig. Man blir ganska nedåt ett tag och lite kraftlös. Som man har dränerats på all livsglädje.

Kvinnan verkar inte fungera på samma sätt. Tycker också att kvinnan blir snarare mer starkare ju oftare hon kommer. Finns väl säkert nån evolutionär tanke med det också. Känns som kvinnan är mer stark överlag hela tiden, finns liksom ingen dipp i humör och mående lika mycket som för mannen.
Citera
2020-11-25, 09:44
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ja säden gör ganska stor skillnad för mannen iaf. Man lagrar ju upp en del testosteron också som är centralt för måendet, så klart det gör skillnad om man tömmer hela tiden. Tycker att känslan som kommer efter utlösningen är lite halvjobbig. Man blir ganska nedåt ett tag och lite kraftlös. Som man har dränerats på all livsglädje.

Kvinnan verkar inte fungera på samma sätt. Tycker också att kvinnan blir snarare mer starkare ju oftare hon kommer. Finns väl säkert nån evolutionär tanke med det också. Känns som kvinnan är mer stark överlag hela tiden, finns liksom ingen dipp i humör och mående lika mycket som för mannen.
Kan det vara av den orsaken män ibland beskrivs av kvinnor som lite okänsliga och "kyliga" efter samlag? Då förstår jag lite bättre varför de reagerar som de gör, männen alltså.

Den biologiska förklaringen till kvinnans orgasm sägs ju vara att sammandragningarna som uppstår i underlivsmusklerna vid klimax hjälper till att suga upp mannens spermier till livmodern för att säkerställa befruktning. Ur den synpunkten är det nog av vikt att kvinnan verkligen uppskattar sin partner och njuter till fullo av samlag med denne.

Sen så behöver du nog inte oroa dig så mycket kring detta att kvinnor generellt skulle vara gladare än män.

De flesta skolas tidigt in i rollen som "duktig flicka" vilket innebär att de lägger på en mask av glädje och trevlighet i sociala sammanhang. Hur de verkligen känner inombords kan ofta se helt annorlunda ut.

Alla har sina kors att bära och så även damerna. En känsligare stressgen t.ex. och hormoner som spökar för oss under vissa perioder i månaden. Inte så lätt alltid att hantera. En del kan rentav bli depressiva även om det bara är tillfälligt.
Citera
2020-11-26, 02:42
Medlem
Citat:

Ganska intressant det där hur annorlunda den kvinnliga och den manliga orgasmen är egentligen. Känns som att kvinnan är skapad för att bli gangbangad varje dag för att befruktas och mannen ska göra sitt en gång om året.
Citera
2020-11-26, 20:47
Medlem
Stonedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Ganska intressant det där hur annorlunda den kvinnliga och den manliga orgasmen är egentligen. Känns som att kvinnan är skapad för att bli gangbangad varje dag för att befruktas och mannen ska göra sitt en gång om året.

Ja det låter rätt rimligt om man vill maximera chansen för graviditet så. Sen hur naturen har tänkt från början är väl helt inte lätt och säga. Jag tänker att det kanske inte är helt optimalt och avla med vilken man som helst. Tänker att man måste vara en "perfekt" match på nåt sätt.

Det är inte lika noga i dagens värld. Nu föds det ju människor med olika genetiska svagheter och defekter. Tror naturen gärna vill undvika det

Vårt sätt att leva är ju inte optimalt för våran ras direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in