2020-11-17, 07:55
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56
Wow @edit2, kommer bli knockout nr två för min del. Stressad som fan 17.24 skulle köpa omx björn futures, tyckte allt såg ganska klent ut idag med tanke på vaccinet. Tog första bästa korta omx future utan att se att knockout nivå är 1964.

Lärde mig inget av att bli knockad förra gången, krävs nog två knockouter

Mja, man ska inte ropa hej förrän.... Det har ju gått ned under natten, något som kan fortsätta under dagen.
Citera
2020-11-17, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Mja, man ska inte ropa hej förrän.... Det har ju gått ned under natten, något som kan fortsätta under dagen.

Du kan nog bortse från den kommentaren

Var på aw med kollegor, var inte helt klar i huvudet och överreagerade ganska kraftigt.

Passade på att longa dax innan öppning idag i hopp om att det som det oftast gör rör sig upp något vid öppning

Vad använder du för omx graf för terminer?
Jag kör på ig, hittar ingen graf på tw

Edit: sålde positionen snabbt på +
Senast redigerad av Temujin56 2020-11-17 kl. 09:02.
Citera
2020-11-17, 09:32
Medlem
Citat:

Macd kryss på 1h på g igen för DAX?
Edit: kollade på fel graf, terminsgrafen
Senast redigerad av Temujin56 2020-11-17 kl. 10:00.
Citera
2020-11-17, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBabyBoy
Vad är Bulls och Bears?

(FB) Nybörjarfrågor

Eller Google.
Citera
2020-11-17, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Tipsar återigen om att nordiska elpriset fallit till historiskt låga nivåer, spotpriset var faktiskt t.o.m. negativt ett par timmar för nån vecka sen. Kan dröja innan det går upp igen då vattenlagren är så gott som fulla och vädret spås vara fortsatt blött framöver, men uppsidan är stor när det väl bär av. Spotpriset var t.ex. förra året vid den här tiden 45 Eur/MWh och det är nu ca 4.5. Futures såklart högre, men fortfarande bra med höjd.

Hej,

Får man fråga vilket certifikat du använder dig av?
Citera
2020-11-17, 10:55
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56
Du kan nog bortse från den kommentaren

Var på aw med kollegor, var inte helt klar i huvudet och överreagerade ganska kraftigt.

Passade på att longa dax innan öppning idag i hopp om att det som det oftast gör rör sig upp något vid öppning

Vad använder du för omx graf för terminer?
Jag kör på ig, hittar ingen graf på tw

Edit: sålde positionen snabbt på +

Mja, alla tankar är ju rätt på så vis att det inte finns något "rätt" eller "fel". Bättre analys är varför du tänkte något sådant och om det slog fel varför osv.

Ja, AW är farliga saker.

Jag tog en drös långa positioner också för DAX, men det är en överdrivet aggressiv björntrend just nu. Positionen gick över +4% vid 'gap fill' varpå det givetvis hade varit smart att sälja, gick sedan ned till +1% och sedan upp till +4% igen och sedan ned till -3%.

Det blev något av en strid om +/-0 som vanligt. Varje stängning över 0% på 5 minuter resulterade i utförsäljning.

Anl. till att jag inte sålde var för att EU har USA "i ryggen" med sitt ganska spektakulära avslut (slutpriser väger mer än indexterminer under natten...). Utöver det gick priset ned och testade väldigt låg support samtidigt som detta "endast" kostar mig -3%.

EU-index kan givetvis gå rätt ned i sopnedkastet även om USA avslutar väldigt starkt, men ... just detta är en faktor som tippar skalan mer åt tjur än åt björn. Utöver det har EU-index redan haft sina nedgångar så ...

Nu har priset på 5 min brutit föregående kluster och en väldigt aggressiv trendlinje och testar återigen +/-0%. Många tittar förmodligen på en stängning över +/-0 och sekundärt om jättesäljet om -0.25% på 5 min kan negeras (dvs stängning över). Om båda de där slår in kan det nog komma att bli ett race mot toppen. Om inte så blir det bara sidledes eller race mot nästa support längre ned.
Citera
2020-11-17, 11:29
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhona1
Hej,

Får man fråga vilket certifikat du använder dig av?
Det enda som finns på Avanza är: https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/382744/long-el-h
Ser att dom inte ställer säljpriser nu. Är väl standard när det är för lätt att tjäna pengar...
Citera
2020-11-17, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Det enda som finns på Avanza är: https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/382744/long-el-h
Ser att dom inte ställer säljpriser nu. Är väl standard när det är för lätt att tjäna pengar...

Tack. Då får jag hålla ett öga på den.
Citera
2020-11-17, 13:50
Medlem
Om man vill notera tecken på en förestående nedgång så är det en hel del lite större bolag som vill in på börsen. Nordnet och kanske diaverum (dialyskliniker avknoppning Gambro).

Det är ett tecken på att bolag ser det sista tåget gå snart... i en nedgång är börsintroduktioner vanskliga.

Typiska tecken på en het börs.
Citera
2020-11-17, 16:10
Medlem
sinewaves avatar
S&P är klar med gap fill nedåt, men öppning skapade också en gap uppåt.

Pepprade på med köp i DAX vid 50% gapfill och nedåt.
Vi får se om det tar sig.
Citera
2020-11-17, 16:46
Medlem
Citat:
S&P är klar med gap fill nedåt, men öppning skapade också en gap uppåt.

Pepprade på med köp i DAX vid 50% gapfill och nedåt.
Vi får se om det tar sig.

Du short:ar dvs? Hur länge brukar du ligga kvar?
Citera
2020-11-17, 16:49
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstEGott
Du short:ar dvs? Hur länge brukar du ligga kvar?

Nej, är benägen att gå lång om trenderna på dagliga är starka. Nu är de förvisso lite för starka (kurs långt från medelvärdena som SMA200), men ...

När det bara *SKA* ner så ... blir detta något av en kontraindikator i sig.
Man får se vad som händer helt enkelt och ta beslut därefter.

Men rent generellt skulle jag bara korta väldigt fort (under kort tid) om det var positiva trender på dagliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in