Citat:
Ursprungligen postat av
Temujin56
Du kan nog bortse från den kommentaren
Var på aw med kollegor, var inte helt klar i huvudet och överreagerade ganska kraftigt.
Passade på att longa dax innan öppning idag i hopp om att det som det oftast gör rör sig upp något vid öppning
Vad använder du för omx graf för terminer?
Jag kör på ig, hittar ingen graf på tw
Edit: sålde positionen snabbt på +
Mja, alla tankar är ju rätt på så vis att det inte finns något "rätt" eller "fel". Bättre analys är varför du tänkte något sådant och om det slog fel varför osv.
Ja, AW är farliga saker.
Jag tog en drös långa positioner också för DAX, men det är en överdrivet aggressiv björntrend just nu. Positionen gick över +4% vid 'gap fill' varpå det givetvis hade varit smart att sälja, gick sedan ned till +1% och sedan upp till +4% igen och sedan ned till -3%.
Det blev något av en strid om +/-0 som vanligt. Varje stängning över 0% på 5 minuter resulterade i utförsäljning.
Anl. till att jag inte sålde var för att EU har USA "i ryggen" med sitt ganska spektakulära avslut (slutpriser väger mer än indexterminer under natten...). Utöver det gick priset ned och testade väldigt låg support samtidigt som detta "endast" kostar mig -3%.
EU-index kan givetvis gå rätt ned i sopnedkastet även om USA avslutar väldigt starkt, men ... just detta är en faktor som tippar skalan mer åt tjur än åt björn. Utöver det har EU-index redan haft sina nedgångar så ...
Nu har priset på 5 min brutit föregående kluster och en väldigt aggressiv trendlinje och testar återigen +/-0%. Många tittar förmodligen på en stängning över +/-0 och sekundärt om jättesäljet om -0.25% på 5 min kan negeras (dvs stängning över). Om båda de där slår in kan det nog komma att bli ett race mot toppen. Om inte så blir det bara sidledes eller race mot nästa support längre ned.