Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-17, 11:45
  #3253
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
RIP.

Men jag antar att du med din otroliga magkänsla förutsåg S&P 500 inkluderandet idag och drog dig ur i tid

Nej, jag är 45% kort och 12% minus på positionen just nu. Men jag ser det inte riktigt som att jag har "dött" då jag fortfarande ligger klart plus i Tesla inräknat tidigare realiserade vinster.
Citera
2020-11-17, 11:59
  #3254
Medlem
Hur tror ni priset på aktien kommer utvecklas nu? När sker själva introduktionen till SP500?
Citera
2020-11-17, 13:13
  #3255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyperbeast
Hur tror ni priset på aktien kommer utvecklas nu? När sker själva introduktionen till SP500?

FOMO till den 21 Dec när den formellt introduceras, tillsammans med short squeeze får upp den till 700$ vid årsskiftet.

Därefter försvinner ungefär 30-40% av Teslas freefloat då det köps upp av fonder.

Vissa drar paralleller till situationen där Apple köpte tillbaka 35% av aktierna under en 7-års period och menar på att Tesla kan följa samma utveckling.
Citera
2020-11-17, 14:22
  #3256
Medlem
Jag säljer mina TSLA direkt efter öppningen idag och köper

(Xpeng)
(nio)
(tata)
Citera
2020-11-17, 14:44
  #3257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OkFlashback
Jag säljer mina TSLA direkt efter öppningen idag och köper

(Xpeng)
(nio)
(tata)
Förstår xpeng och nio, men hur kom indiska tata in i spelet?
Citera
2020-11-17, 14:49
  #3258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacy1
Förstår xpeng och nio, men hur kom indiska tata in i spelet?

studera deras utveckling sedan mars i år. ser ut att bara gå uppåt från att ha varit i botten nästan.
Citera
2020-11-17, 15:03
  #3259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OkFlashback
Jag säljer mina TSLA direkt efter öppningen idag och köper

(Xpeng)
(nio)
(tata)

Jag tar rygg! Ska försöka komma ihåg att tacka dig.

Säljer inga Tesla dock.
Citera
2020-11-17, 15:13
  #3260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OkFlashback
Jag säljer mina TSLA direkt efter öppningen idag och köper

(Xpeng)
(nio)
(tata)

Jag sitter på en del NIO som jag gick in i på 12 och är nöjd över utvecklingen, men mht att dom idag inte riktigt producerar något tycker jag att dom är övervärderade idag. Jag tror att dom droppar efter earnings (som är imorgon om jag inte missminner mig). Varför sälja Tesla innan den 21e?
Citera
2020-11-17, 15:47
  #3261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Jag sitter på en del NIO som jag gick in i på 12 och är nöjd över utvecklingen, men mht att dom idag inte riktigt producerar något tycker jag att dom är övervärderade idag. Jag tror att dom droppar efter earnings (som är imorgon om jag inte missminner mig). Varför sälja Tesla innan den 21e?

Den kraftiga uppgången idag är bara tillfällig tror jag. Kort kan jag säga att Teslas resa är över. Det är dags att gå vidare och hitta nya EV-tillverkare.
Citera
2020-11-17, 16:22
  #3262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OkFlashback
Den kraftiga uppgången idag är bara tillfällig tror jag. Kort kan jag säga att Teslas resa är över. Det är dags att gå vidare och hitta nya EV-tillverkare.

Då får jag säga grattis till din gains, och hoppas på att NIO inte visar sig vara en pump and dump.
Citera
2020-11-17, 16:57
  #3263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Då får jag säga grattis till din gains, och hoppas på att NIO inte visar sig vara en pump and dump.

Tack, har inte investerat jättemycket eftersom det känns som osäkra investeringar. Ska vänta 6 månader och se hur utvecklingen blir.
Citera
2020-11-17, 19:33
  #3264
Medlem
Sålde (xpev) nu förlorade pengar på den
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback