2020-11-17, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Vad gäller mållgorna... i senare förhör säger SD att han upplever dessa som hotfulla.

Om han verkligen upplever dessa som hotfulla (ev mot kvinnor var det inte så han sa)? Han träffar på dessa bara två dagar innan LW är "försvunnen". Hans första tanke när LW är borta borde vara att direkt tipsa polisen ang dessa.

Det är Kammaråklagaren ÅH som har peppat upp allmänheten om att SD hade planerat att mörda LW redan under natten mellan den 11:e och 12:e Maj 2018, det finns inga bevis för att det Kammaråklagaren ÅH har sagt är sant, det är endast något som åklagaren själv tror.

I själva verket kanske SD stötte på dessa nattliga individer vid det aktuella tillfället och att det inte alls handlade om några slags mållgor utan om riktiga människor som han helt enkelt upplevde bar sig misstänksamt åt.

Jag tycker att SD har framstått som en trovärdig person då han tidigare berättat om denna händelsen.
Senast redigerad av JokerMannen 2020-11-17 kl. 06:53.
Citera
2020-11-17, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Haha...ja, då så. Då tar vi bort både poliserna och hundgubben.
Och så tar vi bort förhören med SD (poliserna var ju dumma och försökte lura honom). Och åklagarna (kvinnor = ROKS).
Sen vore det väl faen om vi inte kunde få SD:s oskuld att stå utom rimligt tvivel.

Jag förstår inte varför du har förkärlek tillika din vana trogen att tramsa, du vet mycket väl att polisen och åklagarna har drivits av ett tunnelseende i detta mordfallet och att det inte har gått att binda den mordmisstänkte SD direkt till brottsplatsen, ej heller, har man lyckats med att kunna bevisa utom all rimligt tvivel att den av polisen och åklagarna mordmisstänkte SD verkligen har ! ... gjort sig skyldig till det brott och mord han anklagats för till att tidigare ha begått.

Det enda som existerar i detta mordfallet är en massa egendomliga indicier som polisen och åklagarna bundit ihop till en lång och spretig indiciekedja och sedan riktat kedjan mot den mordmisstänkte tvåbarnspappan SD för att sålunda få honom dömd för mordet på LW.

Polisen och åklagarna har helt enkelt sagt jagat helt fel gärningsperson i detta fallet.

Tillägg: I detta mordfallet gällande LW kan det mycket väl ha rört sig om två gärningspersoner vid det aktuella tillfället och då tänker jag i första hand på huvamannen och MVM, därtill måste man också tänka på alla de kortvariga sexuella förhållanden som LW hade vid sidan om SD med både gifta män så som ogifta män.
Citera
2020-11-17, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det är Kammaråklagaren ÅH som har peppat upp allmänheten om att SD hade planerat att mörda LW redan under natten mellan den 11:e och 12:e Maj 2018, det finns inga bevis för att det Kammaråklagaren ÅH har sagt är sant, det är endast något som åklagaren själv tror.

I själva verket kanske SD stötte på dessa nattliga individer vid det aktuella tillfället och att det inte alls handlade om några slags mållgor utan om riktiga människor som han helt enkelt upplevde bar sig misstänksamt åt.

Jag tycker att SD har framstått som en trovärdig person då han tidigare berättat om denna händelsen.

Vadå tidigare berättat... när i tid tänker du på då?
SD berättade inte om dessa mållgor varken vid sitt första eller andra förhör. Om han upplevde dessa som hotfulla (rädd att någon kvinna kunde råka ut för dessa) varför berättade han inte det första han gjorde för polisen?

För att du ska verka trovärdig kanske du kan svara på mina frågor (ang vad du påstått i tråden) till dig igår 07.19. Väntar fortfarande på Akt.bil.

Har du bevis på att det bara är Åkl som misstänker att SD tänkt mörda LW den 11:e-12:e?

Ps Jag skriver inte så långa inlägg att du behöver klippa och klistra Ds
Citera
2020-11-17, 07:58
Medlem
Citat:

Har du bevis på att det bara är Åkl som misstänker att SD tänkt mörda LW den 11:e-12:e?

Du läser inte vad jag tidigare skrev.

Jag skrev, att det var Kammaråklagaren ÅH som har peppat upp allmänheten om att SD skulle ha planerat att mörda LW redan under natten mellan den 11:e och 12:e Maj 2018.

Däremot sagt är jag fullständigt medveten om att polisen i Örebro känner sig säkra på att det var SD som bringade LW om livet och, att bägge åklagarna gör det samma, men, det betyder inte att dom har rätt i detta fallet även om du, tror så.
Citera
2020-11-17, 08:12
Medlem
Citat:
St*fan Davidss*n:s imaginärt skapade "Skogs-Mållgor" kan bli precis vad som helst, rätt som det är ... blir dom ungdomar, plötsligt växer dom upp på nolltid och blir stora hotfulla män, dom kan också skifta utseende till utomeuropeiska, dom kan dessutom byta kön vid behov och bli kvinnliga.

Det finns över huvud taget inte någon risk att varken Polisen eller Åklagarna samt personerna inom rätts-salen skulle tro på dessa Stefániska "Skogs-Mållgor" som alternativa Gärningspersoner.

Team/ Åsa Hiding

Mvh/ @JokerMannen

Inlägg 7/4-20 kl 12.23 sid 7784

Intressant inlägg från dig vad gäller dessa Mållgor.
Det visar hur SD upplevt dessa under tidens gång.
Citera
2020-11-17, 09:14
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Vad är det egentligen som får dig att påstå att tvåbarnspappan SD är en lögnare ?

Är det någonting som du själv upplever eller har du någon stadig grund att stå på gällande ditt påstående om att det inte finns någon hejd på SD:s alla lögner ?

Att grannen upplevde sig bli förhörd av SD kan ju helt enkelt bara ha varit en fix idé av grannen, det vill säga, något som grannen bara upplevde i sin egen tankevärld ?

Att sedan grannen även upplevde och tyckte att SD bar sig sjukt suspekt åt, var ju endast något som grannen själv ansåg.

Grannen är nog i själva verket en riktigt konstig prick som ser spöken överallt, vart än hen går, kanske rent av inbillningssjuk ?

Men ge dig nu, Svammelmannen. Ditt behov av uppmärksamhet är lika omättligt som patetiskt. Är du så desperat att du måste leta upp årsgamla inlägg från skribenter som inte längre är aktiva i tråden?

Har tittat in i tråden då och då, och sett hur du tramsar på. Den gamle "utredaren" som gick runt på mordplatsen och mätte avstånd med "en kollega". Som blev "en vän till Lena" med tillgång till hennes "privata dagboksanteckningar". Som blev en aktiv medlem av "TeamÅsaHiding" med initierad kunskap om vittnen/detaljer/bevis. Och, som numer alltså piskar sin döda persona-häst genom att tramsförsvara SD.
Patetiskt.

Annars: tråden/fallet dog för mig i o m tingsrättsförhandlingen. Tyckte åklagarna gjorde ett rätt uselt jobb faktiskt, i synnerhet vid förhören av SD. Svamligt, mesigt, virrigt. Den enda som uppvisade någon form av nödvändig pondus och skärpa var målsägarbiträdet. Inte alls förvånande att domaren direkt satte SD på fri fot, och jag har inga förväntningar på annat resultat i hovrätten.

Till åklagarnas försvar ska dock hävdas att grundproblemet är en usel utredning från start. Vilket innebär att en givetvis skyldig SD klarar sig undan med mord. Förjävligt.
Citera
2020-11-17, 09:16
Medlem
Citat:
Vad är det egentligen som får dig att påstå att tvåbarnspappan SD är en lögnare ?

Är det någonting som du själv upplever eller har du någon stadig grund att stå på gällande ditt påstående om att det inte finns någon hejd på SD:s alla lögner ?

Att grannen upplevde sig bli förhörd av SD kan ju helt enkelt bara ha varit en fix idé av grannen, det vill säga, något som grannen bara upplevde i sin egen tankevärld ?

Att sedan grannen även upplevde och tyckte att SD bar sig sjukt suspekt åt, var ju endast något som grannen själv ansåg.

Grannen är nog i själva verket en riktigt konstig prick som ser spöken överallt, vart än hen går, kanske rent av inbillningssjuk ?

Kan hjälpa dig lite på traven här. Vittnet med hunden (grannen) som SD "förhörde" på natten var en man, det framgår i FUP. Om vittnet såg ett spöke så var det SD.

Så... du kanske kan leta reda på var det framgår att huvapersonen var en man (som du påstår glorian har avslöjat). Aktbil på att det var en man som vittnet såg och var har glorian avslöjat detta i tråden att det var stalkern från Gbg?
Citera
2020-11-17, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Men ge dig nu, Svammelmannen. Ditt behov av uppmärksamhet är lika omättligt som patetiskt. Är du så desperat att du måste leta upp årsgamla inlägg från skribenter som inte längre är aktiva i tråden?

Har tittat in i tråden då och då, och sett hur du tramsar på. Den gamle "utredaren" som gick runt på mordplatsen och mätte avstånd med "en kollega". Som blev "en vän till Lena" med tillgång till hennes "privata dagboksanteckningar". Som blev en aktiv medlem av "TeamÅsaHiding" med initierad kunskap om vittnen/detaljer/bevis. Och, som numer alltså piskar sin döda persona-häst genom att tramsförsvara SD.
Patetiskt.

Annars: tråden/fallet dog för mig i o m tingsrättsförhandlingen. Tyckte åklagarna gjorde ett rätt uselt jobb faktiskt, i synnerhet vid förhören av SD. Svamligt, mesigt, virrigt. Den enda som uppvisade någon form av nödvändig pondus och skärpa var målsägarbiträdet. Inte alls förvånande att domaren direkt satte SD på fri fot, och jag har inga förväntningar på annat resultat i hovrätten.

Till åklagarnas försvar ska dock hävdas att grundproblemet är en usel utredning från start. Vilket innebär att en givetvis skyldig SD klarar sig undan med mord. Förjävligt.

Inte till mig men håller med Dig i ovanstående inlägg!

Dock är jag försiktigt optimistisk och hoppas verkligen på att Åkl är mer påläst till nästa instans.

Hoppas på att ett antal tips kommit/kommer in som de nu har tid att följa upp (bla från denna tråd).

Går MGM fri så är det något han får leva med resten av livet. Han är avslöjad via FUP hur han har betett sig gentemot sina "fruar" och kamrater. Tom JG misstänkte att SD/HD kunde vara inblandade (innan han fått FUP serverad). HD:s uttalande "vad har han nu gjort" är också talande.
Citera
2020-11-17, 11:40
Medlem
Citat:
Jo då, jag begriper mycket väl att, genom det du skrivit, vill du sålunda rikta alla möjliga pekpinnar mot SD som en rå och iskall mördare, men varför, det förstår jag inte ?

Enkelt svar... p.g.a. alla de indicier som faktiskt från början fick honom ställd som på sannolika skäl misstänkt och senare även häktad för mord. Att sedan inte ÅK lyckats i bevisföringen betyder inte att MGM är oskyldigt, utan bara just att det inte finns tillräckligt med bevis för att binda honom till brottet. Jag är personligen helt övertygad om att MGM är den som utfört mordet, men jag är även realist och tar det inte för sannolikt att han blir fälld i HR såvida det inte framkommer starkare bevisföring.
Citera
2020-11-17, 11:58
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Vadå tidigare berättat... när i tid tänker du på då?
SD berättade inte om dessa mållgor varken vid sitt första eller andra förhör. Om han upplevde dessa som hotfulla (rädd att någon kvinna kunde råka ut för dessa) varför berättade han inte det första han gjorde för polisen?

För att du ska verka trovärdig kanske du kan svara på mina frågor (ang vad du påstått i tråden) till dig igår 07.19. Väntar fortfarande på Akt.bil.

Ps Jag skriver inte så långa inlägg att du behöver klippa och klistra Ds
Angående åklagarens teori om händelserna den 11-12/5 har det sagts att den är så komplex och svårbegriplig att den handfull personer som förstår den aldrig får sitta i samma flygplan. Men troligen menar hon (precis som du antyder) att det skall ha handlat om just ett mordförsök. Artikeln i lokaltidningen som tar upp den här teorin är tyvärr låst för icke-prenumeranter, men om du har tur kanske någon prenumerant kan ge en sammanfattning:
Åklagarens teori: Mystiska män i skogen ingick i 45-åringens lömska mordplan
https://www.na.se/logga-in/aklagarens-teori-mystiska-man-i-skogen-ingick-i-45-aringens-lomska-mordplan
Senast redigerad av Draifos 2020-11-17 kl. 12:09.
Citera
2020-11-17, 18:03
Medlem
landbandys avatar
Det har alltid varit tal om att genom Vivallaskogen skall man inte cykla ensam varken dagtid eller kvällstid just pga att det på de cykelvägarna kan det dyka upp mysko folk,typ både rånare och våldtäktsmän.
Minns att mina föräldrar(inklusive kompisarnas föräldrar) propsade på att vi ungdomar absolut var tvungna att åka tillsammans genom Vivallskogen(en slags "stadsskogmed mycket träd, kan man säga med flertal cykelvägar ,kusligt nog ) med en kompis ....lite svårt blev det då för till slut blev det ju jag eller kompisen (beroende på vilken som följde vem genom skogen ,hem,som fick ta sista repan själv ,brrrrr...)

Och det här var på 90-talet ...hmm....verkar ju inte direkt ha blivit bättre i nutid ...?
Vivallaskogen har ALLTID haft ett dåligt rykte...,

OffTopic: Därför blir man så trött när det aldrig talas om den otäcka skogen i Svensson ,Svensson + de olika klientelen som bor där typ kreti och pleti etc, + att det finns INGA som helst villor i Vivalla ,enbart tvåvåningsradhus ,så är det ...
Villorna som ser ut som de i Svensson,Svensson de ligger i Lundby ...det som kallas rikemansboendet...suck...

Var man inte bilist (,som man inte var som tonåring) ; då for ju folk med bilen över motorvägen vid stora köpcentrumet EuroStop..(där inga cyklister får åka..) .utan problem ,så fanns det ju enbart ett sätt att ta sig till kompisarna;cyklande eller på moppe, till Vivalla eller villaområdet Lundby som ligger på andra sidan om Vivalla ,sen blir det åkrar och landsbygd för att sen kunna ta en liten genväg (bilväg - åk då på Kåvivägen),till Lillån-också det ett villaområde...ligger aningens norrut mot Nora-hållet....

Det finns iofs en väg för cyklister ifrån Holmens industriområde över till Vivalla ,den går förbi typ EuroStop,men det var där som han Nicl*s gjorde överfallsvåldtäkt vid den cykeloch bilbron ,så ja allt omkring Vivalla känns ju lite sådär lagom illa .

Det ligger liksom på "en egen ö"alltihopa ,och början på "ön utan vatten",där bodde LW med sina barn inklusive de andra ...
(spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-11-17 kl. 18:22.
Citera
2020-11-17, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Angående åklagarens teori om händelserna den 11-12/5 har det sagts att den är så komplex och svårbegriplig att den handfull personer som förstår den aldrig får sitta i samma flygplan. Men troligen menar hon (precis som du antyder) att det skall ha handlat om just ett mordförsök. Artikeln i lokaltidningen som tar upp den här teorin är tyvärr låst för icke-prenumeranter, men om du har tur kanske någon prenumerant kan ge en sammanfattning:
Åklagarens teori: Mystiska män i skogen ingick i 45-åringens lömska mordplan
https://www.na.se/logga-in/aklagarens-teori-mystiska-man-i-skogen-ingick-i-45-aringens-lomska-mordplan

Att @Betongbaletten pekar ut tvåbarnspappan SD som en rå och iskall mördare hade jag aldrig kunnat tro samt att @Betongbaletten också därtill försvarar polisens och åklagarnas tunnelseende i detta fallet är något som är totalt obegripligt ifrån min sida.

Kammaråklagaren ÅH:s teori: Mystiska män i skogen ingick i 45-åringens lömska mordplan.

Här kan man verkligen tala med kraft om att drivas av ett tunnelseende.

Det var överhuvudtaget inte konstigt alls när den professionella kriminologiprofessorn Jerzy Sarnecki och då tillsammans med den före detta professionella och överintelligenta chefs- och överåklagaren Sven-Erik Alhem gick ut och deklarerade sig om polisens och åklagarnas tunnelseende i detta mordfallet.

Citat: "Det här blir bara märkligare och märkligare för varje dag som går" ... slut citat/

Både Jerzy Sarnecki och Sven-Erik Alhem visste båda två vad de talade om när de med mycket stor enkelhet genomskådade polisens och åklagarnas tunnelseende som ett rent spektakel, det har ju också visat sig vara helt riktigt eftersom den mordmisstänkte tvåbarnspappan SD blev försatt på fri fot efter TingsRättens och Bj*rn L*ndéns bedömning.

Kammaråklagaren ÅH och hennes kollega:s ihopknutna indiciekedje bet inte på TingsRätten och Bj*rn L*ndén som åklagarna hade önskat sig och hoppats på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in