Citat:
Ursprungligen postat av
CottageQueen
Jag håller helt med dig. Kan rekommendera alla att läsa alla förhör med VK. Han är livrädd för hotet mot sin familj och först när polisen gradvis får honom att förstå att hoten inte finns, att alla personer och organisationen som CÖ målat upp inte finns, då börjar han berätta.
Han säger ju också något i stil med att "jag bryr mig inte om pengarna, men 3 år av mitt liv är alltså bara lögner, all tid med CÖ som jag hade kunnat vara med Ida och min familj" etc.
Och nu tio år till minst. Det tvärlutar för CÖ som det ser ut när VK fattar galoppen, men det blir ju liksom inte rimligare att ha ihjäl mänskor för att nån ljuger ihop en historia. Det är ju därför man aldrig ska göra det. Vad får man för straff för dålig självbild?
Det går ju liksom inte heller ge folk frikort för att nån lurat dem. Det gör ju att folks tröskel sänks för vad de ställer upp på. Nä. Lås in båda. Livstid kan ju tidsbestämmas. Det kan väl passa för VK.
Det finns en gräns som man inte överskrider. Sen spelar det igen roll vad ens lokala genier tutar i en för lögner. Det måste ju vara principen. Annars måste ju nån bo inhägnad i ghetto på riktigt. Det går ju liksom på ett ut då: fatta eller inte fatta. Sitt inne till du fattar. Det är förbjudet att knalla över till grannen o mörda. Cash or no cash. Betrakta det som ett gott råd. Då blir det enklare.
Hade VK vart 17 eller nåt så hade man kanske kunnat förstå om det var svårt att se klart. Sen rinner ju tiden ut vad gäller mordisk dumhet.