2020-11-16, 17:39
Medlem
Vad tror ni om chansen att några butiker kommer ha PS5 i sina hyllor på releasedagen eller till Black Friday?
Citera
2020-11-16, 17:39
Medlem
ErnestTubbs avatar
Att köpa en PS5 är som att slänga 6000 kronor rakt ner i sjön.
Skillnaderna mot PS4 är minimala. Grafiken är exakt likadan som på PS4.
Kolla den här jämförelsen, grafiken är exakt samma: https://www.youtube.com/watch?v=hRXscKIco0U&ab_channel=MrDalekJD
Citera
2020-11-16, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nokthal
Vad tror ni om chansen att några butiker kommer ha PS5 i sina hyllor på releasedagen eller till Black Friday?

Lika med noll.
Det är större chans att Tomten lever.
Citera
2020-11-16, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnestTubb
Kolla den här jämförelsen, grafiken är exakt samma: https://www.youtube.com/watch?v=hRXscKIco0U&ab_channel=MrDalekJD

COD är ju inte ett bra exempel. Speciellt när de kör på en gammal motor. Bättre att kolla på miles morales
Citera
2020-11-16, 17:54
Medlem
Nihennas avatar
Citat:

1. De grafiska skillnaderna är oftast väldigt minimala i början av skillnaden. Jämför istället generationens sista spel med föregående generstions sista spel.

2. Hur många gånger ska det behövs sägas? Varje generationshopp kommer att ha mindre och mindre skillnad pga diminishing returns. Det är inget konstigt med det. Raytracing och haptic feedback är mer än nog.

3. Generationer är betydligt mer än bara grafik. SSDn i Xbox Series X och PS5 tillåter betydligt bättre Open worlds, och saker som där i Ratchet and Clank där de hoppar mellan världar på nolltid. Även saker som pop-ins är ett mindre problem.

4. Ge mig ett PS4-spel som är lika snyggt som Demon's Souls. Jag väntar.
Citera
2020-11-16, 18:37
Medlem
Se7eens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
1. De grafiska skillnaderna är oftast väldigt minimala i början av skillnaden. Jämför istället generationens sista spel med föregående generstions sista spel.

2. Hur många gånger ska det behövs sägas? Varje generationshopp kommer att ha mindre och mindre skillnad pga diminishing returns. Det är inget konstigt med det. Raytracing och haptic feedback är mer än nog.

3. Generationer är betydligt mer än bara grafik. SSDn i Xbox Series X och PS5 tillåter betydligt bättre Open worlds, och saker som där i Ratchet and Clank där de hoppar mellan världar på nolltid. Även saker som pop-ins är ett mindre problem.

Ja plus FPS. 30FPS på PS4an är stenålder om man vill lira nya spel i 4K.
Citera
2020-11-16, 18:55
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Demon's Souls har just nu 9.3 på Metacritic: https://www.metacritic.com/game/playstation-5/demons-souls

Dags för Sony att köpa Bluepoint.

Har du kikat in någon stream ? Jag kikat några timmar här och där . Det är snyggt å så där men det är något som saknas AI är inte klockren och det ser väldigt lätt ut känns nästan som de ned dumat AI och gjort det lättare än originalet
Citera
2020-11-16, 18:58
Medlem
Citat:

Nu kan jag inte jämföra rakt av men Last of us part 2 är ju jäkligt snyggt. Demon's souls är utvecklat under 3 år års tid och som du säger lär ps5 spelen se ännu snyggare ut framöver.
Citera
2020-11-16, 19:02
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Har du kikat in någon stream ? Jag kikat några timmar här och där . Det är snyggt å så där men det är något som saknas AI är inte klockren och det ser väldigt lätt ut känns nästan som de ned dumat AI och gjort det lättare än originalet
AIn är exakt den samma som i originalet. Syns särskilt på Flamelurker i presentationen de hade för ett tag sen där man såg just där han sprang iväg på joggingrunda ett tag innan han kom tillbaka och slogs mot en.

Sen är det väl rätt svårt överlag med AIn på fiender i ett melee-baserat spel. jag vet ärligt talat inte vad man skulle kunna göra med den mer än "fiende ser spelare, fiende attackerar spelare". Just att det är närstrid gör möjligheter som att försöka flanka en omöjliga. Sen är ju visserligen spelen rätt icke-linjära, men de ställen man slåss på är ofta trånga och har inte så mycket utrymme. Det finns egentligen bara en väg att gå när det gäller saker som inte är bossar; framåt. Sällan det finns stora arenor.
Senast redigerad av Nihenna 2020-11-16 kl. 19:05.
Citera
2020-11-16, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Är väl inte så jättekonstigt när efterfrågan är enorm över hela världen + under en rådande pandemi som säkert har ställt till det i olika led av produktionen.

Självklart kan man skylla på pandemin, men när man måste förbeställa över ett halvår i förtid för att ens få det 2020 i Sverige medans Amerikanare och Kanadensare kan beställa konsolen en vecka i förväg och ändå få det till release, då har man brustit i planeringen.

Nu är det iofs inget spel jag är ute efter till release, så är inte överdrivet pissed över det. Har många timmar kvar av Ghost of Tsushima innan jag ens tänker på att köpa ett nytt spel för typ 800 spänn
Citera
2020-11-16, 19:13
Medlem
Citat:

Grafik är inte allt :-)

Men ja, dom spel som utvecklas exklusivt för ps5 kommer självklart slå ps4:an med hästlängder både när det gäller grafik och laddtider. Samt nya kontrollen verkar fantastisk.

Om du inte tror det är någon skillnad så kanske du inte kan så mycket om CPU, GPU och SSD.
Citera
2020-11-16, 19:14
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
AIn är exakt den samma som i originalet. Syns särskilt på Flamelurker i presentationen de hade för ett tag sen där man såg just där han sprang iväg på joggingrunda ett tag innan han kom tillbaka och slogs mot en.

Sen är det väl rätt svårt överlag med AIn på fiender i ett melee-baserat spel. jag vet ärligt talat inte vad man skulle kunna göra med den mer än "fiende ser spelare, fiende attackerar spelare". Just att det är närstrid gör möjligheter som att försöka flanka en omöjliga. Sen är ju visserligen spelen rätt icke-linjära, men de ställen man slåss på är ofta trånga och har inte så mycket utrymme. Det finns egentligen bara en väg att gå när det gäller saker som inte är bossar; framåt. Sällan det finns stora arenor.

Ja det kanske va så i originalet med kommer faktiskt inte ihåg är så länge sedan man spelade det på PS3 . Men intrycken kvar står ändå att det ser för lätt ut svårighetsgraden ser ut vara typ 30% av Bloodborne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in