2020-11-15, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck
Kommer ihåg när vi var i världens högkonjuktur för ett par år sedan och folk pratade om en bostadsbubbla som skulle spränga hela börsen osv. Same shit different name, det spekuleras varje år men inget händer.

Det som hände var vansinnesvandring sen 2011, å vi fick hit 2 mill hyper aggressiva araber och negrer.

Ett under att priserna inte gått upp mer med tanke på den massiva White flight som grasserar.
Senast redigerad av TveksamOmMittLand 2020-11-15 kl. 23:22.
Citera
2020-11-15, 23:47
Medlem
angstfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck
Kommer ihåg när vi var i världens högkonjuktur för ett par år sedan och folk pratade om en bostadsbubbla som skulle spränga hela börsen osv. Same shit different name, det spekuleras varje år men inget händer.
...Tills det händer.
Citera
2020-11-16, 00:05
Medlem
Ja, risken finns att vi får en stor krasch i framtiden. Vem vad ska vi göra med den insikten? Bo i hyresrätt, jobba i den offentliga sektorn och ha alla besparingar på bankkontot? Det om något har varit en stor förlust, och kommer sannolikt att vara tills en ev. krasch kanske kommer i framtiden. Så även om man tror på en krasch vinner man nog mer på att spela med det det enligt mig sjuka ekonomiska systemet. Man behöver inte gilla det, men acceptera det, det har jag gjort :-).
Citera
2020-11-16, 00:35
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Varför tror du Regeringen inte vidtar hårdare åtgärder mot Covid? Till exempel lockdown som andra länder gjort? Låter viruset härja fritt därute?

Jo, för vi har inte råd med en lockdown som andra länder. Ladorna är tomma!

Jag skulle vilja höra vad för snack som försiggår i Magdalena Anderssons korridorer. Oerhört intressant.
Exakt. Vi är det enda landet som sket i lockdown.

Det är ganska få som faktiskt förstår att det är anledningen dock. Taskigt styre med vansinnigt kostsam invandring.

Jaja viruset verkade inte vara så farligt som vi misstänkte från början. Men faktum kvarstår att Sveriges ekonomi rasar i takt med invandringens utbredning.
Citera
2020-11-16, 01:20
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Tycker liknelsen med första och andra världskriget är bra. En global kris som förändrar hela världsekonomin. Vad skulle en svensk investera i 1942 för att skydda sina tillgångar?

Stålindustrin eftersom Sverige sålde till båda sidor under kriget. Dessutom, efter kriget sålde vi till återuppbyggnaden av Europa.

Emellertid är läget nu givetvis väsenskilt från då.

Tror på t.ex silver denna gång samt koppar och liknande. Elektrifieringen och den gröna vågen kommer kräva enorma mängder av vissa metaller.
Citera
2020-11-16, 06:16
Medlem
KreugerGulds avatar
Dåren stefan Ingves vill se återförd fastighetskatt! Godnatt
Citera
2020-11-16, 07:08
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Jo men det var väntat. De har bara väntat på rätt tillfälle, och detta är nog rätt tillfälle.

Om fastighetsskatten kommer, så lär priset på bostäder minska. Detta i samma läge som inflationen borde ta fart. Den ursvenska medelklassen är därmed slavar för all framtid. Beskattade till taknocken samtidigt som muslimer kan flytta in i villorna, betalda av skattemedel.

Så går det när man lämnar Gud.
Citera
2020-11-16, 08:59
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Jävla klåpare är vad de är. Den offantliga(onödiga) sektorn, tillsammans med 3 miljoner importerade bidragsblattar behöver sitt. Då får man hitta nya finurliga sätt att göra Svensken slav till systemet, vare sig han vill eller inte.
Citera
2020-11-16, 09:21
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Ja, risken finns att vi får en stor krasch i framtiden. Vem vad ska vi göra med den insikten? Bo i hyresrätt, jobba i den offentliga sektorn och ha alla besparingar på bankkontot? Det om något har varit en stor förlust, och kommer sannolikt att vara tills en ev. krasch kanske kommer i framtiden. Så även om man tror på en krasch vinner man nog mer på att spela med det det enligt mig sjuka ekonomiska systemet. Man behöver inte gilla det, men acceptera det, det har jag gjort :-).
Irland, Grekland, Island, Cypern, Italien. Under alla kriser den senaste tiden så har det varit kontosparare som fått ta smällen.

Ett fläskigt bankkonto är ett väldigt farligt ställe att ha sina pengar den dagen det smäller igen.

Vill man göra det enkelt för sig så kan man flytta över pengarna till en indexfond istället.
Citera
2020-11-16, 09:47
Bannlyst
Hur ser en fastighetsskatt ut i praktiken? Betalar man den i form av en extra avgift på bostadsrättsavgiften?
Hur mycket blir den för en tvåa på 3 miljoner och månadsavgift på 4000?
Citera
2020-11-16, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oforutsagbar
Hur ser en fastighetsskatt ut i praktiken? Betalar man den i form av en extra avgift på bostadsrättsavgiften?
Hur mycket blir den för en tvåa på 3 miljoner och månadsavgift på 4000?

Beror på taxeringsvärdet. Högt taxeringsvärde, högre fastighetsskatt.

Men som sagt, idiotsvensken ska betala! Han applåderar ju för fan vanskötseln av sitt land. Ja men då ska han ta fram plånboken också.

Framtidstro, det hade jag 1989 och faktiskt även på 90-talets slut. Därefter, inte mycket av den varan.

Kännetecknande för politikerkåren (alla, även SD) och tjänstemännen överallt ute i myndigheterna, i synnerhet cheferna, nuförtiden i Sverige, är total ansvarslöshet. Det amerikanska, att bara trycka pengar och bygga upp skulder, gäller även här. Det kallas för "åtgärder" alltså något positivt. Det skadar ju bara framtidens välstånd (liksom-fb är en av de moderattomtar som inte tar avstånd från det här och applåderar tilltagen tillsammans med sossar. Sedan angriper han S som om han vore en MUFare på 80-talet) och för den finns ingen plan annan än besparingar och utförsäljningar.
Citera
2020-11-16, 11:17
Avstängd
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Beror på taxeringsvärdet. Högt taxeringsvärde, högre fastighetsskatt.

Men som sagt, idiotsvensken ska betala! Han applåderar ju för fan vanskötseln av sitt land. Ja men då ska han ta fram plånboken också.

Framtidstro, det hade jag 1989 och faktiskt även på 90-talets slut. Därefter, inte mycket av den varan.

Kännetecknande för politikerkåren (alla, även SD) och tjänstemännen överallt ute i myndigheterna, i synnerhet cheferna, nuförtiden i Sverige, är total ansvarslöshet. Det amerikanska, att bara trycka pengar och bygga upp skulder, gäller även här. Det kallas för "åtgärder" alltså något positivt. Det skadar ju bara framtidens välstånd (liksom-fb är en av de moderattomtar som inte tar avstånd från det här och applåderar tilltagen tillsammans med sossar. Sedan angriper han S som om han vore en MUFare på 80-talet) och för den finns ingen plan annan än besparingar och utförsäljningar.

Det är tragiskt att du är en av de få skribenterna här på FB som har insikt gällande detta. Jag märkte av den drastiska nedgången i början av 90-talet. Det var med Carl Bildts regeringen jag insåg hur ursäkta ordspråket rövknullade den svenska befolkning kommer bli om etablissemanget fortsätter på samma bana. Jag hoppades på det bästa och framför allt på en förändring redan nästa val. Nu 30 år senare blev det långt värre än vad jag någonsin kunde ana. Men jag tror starkt på AfS, enda partiet som har gett mig lite hopp på 30 år.

liksom-fb och hans gelikar är systemlojala parasiter som tjänar mest på dagens katastrofala samhällsutveckling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in